یوگا | یوگا در خانه | آموزش یوگا

۱۵ دقیقه تمرین صبحگاهی یوگا برای مبتدی ها + فیلم آموزشی

اگه شما هم علاقه به تمرین های یوگا دارید و نمی دانید زمان مناسب برای یوگا چه زمانی است حتما تا پایان این مطلب همراهمون باشین.

یوگا
ویکی گردی:

یوگا یکی از مفیدترین تمریناتی است که علاوه بر سلامت جسم، موجب افزایش انرژی و رفع استرس و افکار منفی می شود. این ورزش به طور سنتی صبح زود و یا عصرها انجام می شود. انجام دادن تمرینان یوگا در خانه می تواند در هر زمان از شبانه روز فوایدی را برای سلامت شما داشته باشد. به طور کلی حرکات یوگا برای افزایش انرژی باید زمانی انجام شود که شما انرژی و انگیزه بیشتری دارید.

فیلم آموزش یوگا برای مبتدی ها

بهترین زمان برای یوگا

بیشتر مدارس و باشگاه های تمرین یوگا توصیه می کنند که حرکات ورزش یوگا را درست در زمان طلوع خورشید انجام دهید. اما ممکن است شما جز آن دسته از افراد شب زنده داری باشید که بیدار شدن صبح زود برایتان مثل یک کابوس است. اجازه ندهید این فلسفه شما را از انجام تمرینات یوگا دور کند. یوگا یک تمرین جامع جسمی و ذهنی است که انجام دادن آن هر زمان از شبانه روز می تواند فواید زیادی برای شما داشته باشد. پس بهتر است قبل از هر چیزی این ورزش را با سبک زندگی خودتان تنظیم کنید.

 تمرینات یوگا برای دوران پریودی + فیلم

واقعیت این است که شما می توانید حرکات یوگا برای افزایش انرژی را در هر ساعت از شبانه روز که دوست دارید، انجام دهید. تنها لازم است از خودتان بپرسید که در چه ساعتی از روز احساس انرژی، تعادل، انگیزه، انعطاف پذیری و هوشیاری بیشتری دارید.

فواید انجام حرکات یوگا در صبح

همانطور که گفته شد عده زیادی از طرفداران یوگا بر این اعتقاد هستند که بهترین زمان برای یوگا صبح زود است. اما انجام دادن تمرینات یوگا در صبح چه فوایدی برای شما دارد؟

افزایش انرژی مفاصل از فواید یوگا در صبح

با بالا رفتن سن زمانی که صبح ها از خواب بیدار می شوید، احساس سفتی و درد عضلات بلند شدن از رختخواب را برایتان سخت می کند. باید بگوییم که هیچ درمانی برای پیری مفاصل وجود ندارد. اما انجام دادن حرکات یوگا در صبح می تواند درد و پیری عضلات را تا حدودی از بین ببرید. مطالعات نشان می دهد که انجام تمرینات یوگا می تواند شدت سفتی و درد عضلات و مفاصل در صبح را کاهش دهد. این موضوع موجب می شود تا در تمام طول روز انرژی بیشتری داشته باشید و بدن شما انعطاف پذیرتر باشد.

افزایش متابولیسم بدن از نکات مهم در یوگای صبحگاهی

تمرینات یوگا به تقویت متابولیسم بدن و حفظ سطح قند خون کمک زیادی می کند. مطالعات اخیر نشان می دهد که یوگا حتی می تواند سوخت و ساز بدن شما را از تمرینات ورزشی شدید نیز بیشتر افزایش دهد و روی بهبود وضعیت هضم و کاهش سطح قند خون تأثیر بگذارد.

افزایش انرژی و بهبود هضم غذا با یوگای صبحگاهی

بسیاری از متخصصین یوگا معتقد هستند که بهتر است یوگا را در صبح زود و با معده خالی انجام دهید. انجام دادن تمرینات یوگا در صبح ها موجب می شود تا در کل روز انرژی بیشتری داشته باشید. از طرف دیگر انجام یوگا قبل از صبحانه می تواند به هضم غذای شما نیز کمک زیادی کند. می توانید تمرینات یوگا را یک ساعت قبل از صبحانه انجام دهید. در صورتی که دوست دارید می توانید یک وعده میوه قبل از شروع تمرینات یوگا میل کنید.

اگه سلامت قلبت برات مهمه این 8 تا حرکت یوگا رو فراموش نکن + آموزش

کاهش استرس و اضطراب با تمرینات یوگا در صبح

یکی از مهم ترین نکات مهم در یوگای صبحگاهی این است که روحیه و بدن شما را برای تمام طول روز آماده می کند. گفته می شود که بهترین زمان برای یوگا صبح است. انجام تمرینات یوگا می تواند به کاهش استرس و اضطراب شما در طول روز کمک کند. در مطالعه ای که در مورد یوگای صبحگاهی انجام شد، مشخص شد که ۹۴ درصد از افراد با انجام تمرینات یوگا در صبح توانستند به استرس خود در طول روز غلبه کنند. یوگا با کاهش ضربان قلب بدن شما را آرام می کند و به کاهش استرس شما کمک زیادی می کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر