تغذیه ناسالم | اشتباهات تغذیه | اشتباهات غذایی

۷ اشتباه تغذیه ای که ایرانی ها زیاد انجامش میدن! + فیلم

برخی اشتباهات غذایی ما ایرانی ها مربوط به عادت های اشتباه غذایی است که در این مطلب از سایت ویکی گردی به آن می پردازیم.

ویکی گردی:

۷ تا اشتباهات تغذیه ای وجود دارن که همه ایرانی ها انجامش میدن. من می خوام این اشتباهات تغذیه ای رو بهتون بگم تا شما انجامش ندین. پس اگه تو هم دوست نداری این اشتباهات تغذیه رو انجام بدی حتما تا پایان این مطلب از سایت ویکی گردی همراهمون باش.

اشتباهات رایج تغذیه ای

پنیر رو خالی نخورین!!!

خوردن این ماده‌ی غذایی در اول صبح ممکنه باعث پایین اومدن فشار خون بشه. شاید تأثیر زیادی در حال و هوای ما نداشته باشه اما تأثیر بدی روی سلامت بدن ما می‌ذاره که ما متوجه نمی‌شیم. چه جوری؟ به این صورت فشار خون کم می‌شه، درنتیجه خون کمتری به مغز می‌رسه که این باعث کاهش سرعت سلول‌های مغز می‌شه.

اتفاق عجیبی که بعد از خوردن پنیر در بدن می افتد؟! + فیلم

عدسی رو حتما با گلپر بخورین

درمانگران طب سنتی توصیه زیادی درباره مصرف باقلا و عدسی با گلپر دارند، چون وقتی باقلا و عدسی با گلپر خورده شود از میزان نفاخی آنها کاسته می شود، بنابراین افرادی که با مصرف این گونه خوراکی ها دچار نفخ و دل دردهای ناشی از آن می شوند، می توانند با اضافه کردن این ادویه خوشبو و خوش طعم هم نفاخی باقلا و عدس را کنترل کنند و هم طبع سرد آنها را تعدیل کرده و یک غذای بدون عارضه مصرف کنند.

ماست و اسفناج (بورانی)

اما به گفته پزشکان نباید ماست و اسفناج را همزمان و با هم خورد چون باعث تشکیل سنگ کلیه و مثانه میشه ! مصرف ماست با اسفناج به دلیل تشکیل اگزالات کلسیم، مولد تشکیل سنگ کلیه و مثانه است، مصلح ماست و اسفناج، زعفران و گردو است. مصرف همزمان ماست و غذاهای گوشتی، یکی از ممنوعات طب اسلامی و سنتی به حساب می آید.

ماست و ترشی

مصرف ماست همراه با انواع ترشی همچون سرکه ، آب‌لیمو ، آب‌غوره نیز نه تنها باعث افزایش جذب کلسیم در بدن نمی‌شود بلکه سبب تشدید دفع کلسیم از کلیه‌ها و به دنبال آن شدت یافتن بیماری‌های مفصلی و کلیوی خواهد شد.

 ترکیب ماست با این مواد غذایی سم است!

خوردن ترشی کنار غذا

عوارض خوردن ترشی را جدی بگیرید! از تخریب استخوان ها تا افزایش وزن آنجایی که مصرف ترشی سیستم ایمنی بدن شما را پایین می‌آورد اما به هر حال بهتر است بدانید که خوردن ترشی همراه با ماست و ماهی باعث ضعیف شدن و چرب شدن کبد شما می‌شود و با تغییر رنگ دانه یا ملانین، پوست شما را به بیماری‌های پیسی و برص مبتلا می‌کند.

خوردن ماست با غذاهای گوشتی

طبق توصیه‌های طب سنتی بهتر است ماست را با گوشت مرغ و ماهی میل نکنید. بد نیست بدانید مصرف لبنیات از جمله ماست با گوشت سفید مثل گوشت ماهی، میگو، مرغ و سایر ماکیان به دلیل اختلاف در مزاج افراد، خطر بروز بیماری‌هایی مانند جزام، فلج، نقرس، بواسیر ، قولنج، درد دندان و امراض رطوبتی را افزایش می‌دهد.

منبع: رکنا
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر