ناف | روغن تراپی ناف | ماساژ دادن ناف

ناف، جادویی ترین نقطه و ضامن سلامتی بدن!

حفظ سلامت و بهداشت ناف بسیار حائز اهمیت است . تا آنحایی که می تواند روی سلامت کل بدن تاثیرگزار باشد.

ناف
ویکی گردی:
ناف به دلیل اینکه در آنجا رگ‌های خونی بسیاری قرار دارد و از طریق آن برخی از مواد مغذی و اکسیژن به جنین در دوران بارداری رسیده، به عنوان نقطه جادویی بدن شناخته می‌شود. همچنین، در برخی فرهنگ‌ها، ناف به عنوان نقطه اتصال بین بدن و روح شناخته می‌شود و به آن احترام خاصی نشان داده می‌شود. در این مطلب اثرات روغن مالیدن روی ناف برای سلامتی بدن را معرفی می کنیم.
 

روغن مالیدن روی ناف چه تاثیری بر سلامت بدن دارد؟

ماساژ دادن ناف با روغن  در برخی فرهنگ‌ها به عنوان یک روش درمانی سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کار باعث افزایش گرما و جریان خون در منطقه ناف می‌شود و می‌تواند به کاهش درد شکمی، تسکین اضطراب و استرس، بهبود خواب و حتی بهبود عملکرد جنسی کمک کند. همچنین، برخی افراد باور دارند که روغن مالیدن روی ناف می‌تواند بهبود گوارش و کاهش تورم در منطقه شکمی را فراهم کند. با این حال، برای استفاده از این روش درمانی، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و از استفاده از روغن‌های گیاهی طبیعی و بدون عوارض جانبی مطمئن شوید.

فواید روغن تراپی ناف

رفع یبوست

اگر فرزندتان یبوست دارد، مالیدن روغن زیتون داخل ناف و ماساژ دادن اطراف ناف در جهت عقربه های ساعت باعث رفع مشکل یبوست کودک میشود. ضمنا انجام این کار مشکلات کم وزنی کودکان را به طرز عجیبی رفع میکند.

کاهش درد و تیر کشیدن مفاصل

درد مفاصل و تیر کشیدن قسمت های مختلف بدن در سالمندی معمول است و می تواند زندگی معمول شما را دچار مشکل کند. ماساژ ناف با روغن مثل روغن کرچک و رزماری می تواند علائم این مشکل را تسکین دهد و از دردهای شما کم کند.

بهبود بینایی با چرب کردن ناف

ناف به سیاهرگ هایی که به چشم راه دارد متصل است. اگر ضعف بینایی دارید، مالیدن روغن خردل به ناف می تواند سلامت چشم شما را بهبود بخشد. همچنین روشی خوب برای کاهش پف چشم و حلقه های سیاه زیر چشم ها است.

بهبود باروری با روغن مالیدن به ناف

تعجبی ندارد که ناف به باروری مربوط باشد. بالاخره، ناف شما زمانی به مادرتان متصل بوده! استفاده از روغن های گیاهی در این نقطه از بدن می تواند باروری شما را تحت تاثیر قرار دهید چه زن باشید چه مرد.

استفاده از یک روغن حامل با روغن دامیانا، برگ گواوا، روغن دانه ارس یا مریم گلی برای بهبود باروری مفید است. این روند با افزایش آسودگی شما، محافظت از اسپرم و درمان مشکلات مربوط به قاعدگی انجام می شود. هورمون ها شما را تنظیم شده نگه می دارد و به این ترتیب شانس شما را برای بارداری افزایش می دهند.

درمان شکم درد با چرب کردن دور ناف

روغن ریختن در ناف می تواند شکم درد شما را آرام کند. این راهکار می تواند به از بین بردن علائم مشکلاتی مثل سوء هاضمه، اسهال و مسمومیت غذایی کمک کند. همچنین می توان آن را یک درمان خانگی برای استفراغ و نفخ در نظر گرفت.

بهترین روغن ها برای این مورد شامل روغن نعناع یا روغن زنجبیل است. البته نباید فراموش کرد که باید آنها را حتما با یک روغن حامل (روغن حامل روغنهایی با عطر کم و یا بدون عطر هستند) رقیق کرد. این روغن ها شکم درد شما را بهتر تسکین می دهد.

درمان عفونت ها

از آنجایی که ناف کثیف می شود می تواند محلی عالی برای باکتری ها و قارچ ها باشد. اگر مدت زیادی ناف را مرطوب نگه دارید عفونت به راحتی می تواند در آن گسترش یابد. اگر زخم یا جراحتی هم داشته باشید که زود خوب نشود این اتفاق پیش می آید و باید با ملایمت تمیز شود.

با یک روغن گیاهی مناسب می توانید عفونت را از بین ببرید. روغن درخت چای بهترین انتخاب است چون خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی دارد. یک روغن دیگر برای از بین بردن عفونت ها روغن خردل است که خاصیت مبارزه با باکتری ها را دارد.

3 قطره از یکی از این روغن ها را به یک 1 قاشق چای خوری روغن نارگیل (یک روغن ضد باکتری دیگر) اضافه کنید. روزی 1 تا 2 بار این روغن را به نافتان بمالید تا عفونت ها خوب شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر