کباب کوبیده | مقدار گوشت و چربی در کباب کوبیده

تو کباب کوبیده، چقدر گوشت و دنبه بریزیم؟ | نکات آماده‌ سازی مایه اولیه کباب کوبیده

همیشه تفاوت طعم کباب کوبیده در جاهای مختلف و توسط افراد مختلف، به خاطر میزان گوشت و دنبه آن است. در اینجا به شما آموزش می دهیم برای نتیجه بهتر، از چه گوشتی و چقدر استفاده کنید.

کباب کوبیده
ویکی گردی:

کباب کوبیده با گوشت گوساله با روش پخت بسیار سخت و مشکل یکی از غذاهای محبوب و پرطرفدار در دنیا است. کسی که این کباب سنتی را میپزد باید تجربه کافی برای پخت آن را داشته باشد تا بتواند در پایان کار یک غذای خوب و خوشمزه را تهیه کند . به خاطر استفاده از گوشت گوساله یا گاو برای پخت کباب کوبیده باید حتماً از چربی گوسفندی استفاده کنیم ،چون گوشت گاو چربی کمتری نسبت به گوسفند دارد با اضافه نمودن دنبه تازه می توانید این مشکل را حل کنید و از کباب کوبیده خانگی خود لذت ببرید.

بهترین ترکیب گوشت برای مایه اولیه کباب کوبیده

برای پخت کباب کوبیده هم مثل دیگر غذاها، ابتدا باید مواد اولیه آن را آماده کرد. مواد اولیه این غذا شامل گوشت، پیاز و ادویه‌ها هستند که گوشت آن به عنوان ماده اصلی، ترکیبی از چند نوع مختلف است. در بیشتر رسپی‌ها از مخلوط گوشت گوساله و گوسفندی خالص برای تهیه کباب کوبیده استفاده می‌شود اما در دستور پخت کباب رستورانی گوشت گوسفندی مصرفی از نوع چربی‌دار است.

5 اشتباه بزرگ در درست کردن جوجه کباب

بهترین ترکیب برای آماده‌سازی مایه اولیه کباب کوبیده:

  • ۳۰ درصد گوشت سردست گوساله
  • ۳۰ درصد قلوه‌گاه گوسفندی
  • ۴۰ درصد پیاز
  • همراه با نمک و فلفل
  • کمی دنبه

با این ترکیب نیاز به هیچ افزودنی دیگری برای طعم‌سازی کباب کوبیده نخواهد بود و کباب بافتی نرم و آبدار و طعمی فوق‌العاده خواهد داشت.

مناسب‌ترین نسبت گوشت و دنبه کوبیده

همان‌طور که گفته شد برای آماده‌سازی کباب کوبیده در رستوران‌ها از گوشت چربی‌دار استفاده می‌شود، اما اگر به گوشت چربی‌دار دسترسی ندارید هم به راحتی می‌توانید کبابی رستورانی آماده کنید.

به منظور تهیه مایه کباب به سبک رستورانی کافی است مقداری دنبه را با مخلوط گوشت خود ترکیب کنید تا کبابی چرب و لذیذ داشته باشید.

نسبت گوشت و دنبه کوبیده به ازای هر ۱ کیلوگرم گوشت ۱۵۰ گرم است.

به عبارت دیگر در صورتی که مخلوط گوشت گوسفندی و گوساله یک کیلو وزن داشته باشد، باید مقدار ۱۵۰ گرم دنبه یا ۲ قاشق غذاخوری از این ماده را به مخلوط اضافه کنید. این میزان دنبه چربی لازم را به گوشت می‌دهد و کباب را آبدارتر می‌کند.

نحوه و زمان اضافه کردن دنبه به گوشت کباب کوبیده

  • برای آماده‌سازی مایه کباب کوبیده همراه با دنبه ابتدا باید تمام مواد گوشتی را خرد و تکه تکه کنید.
  • سپس ترکیب گوشت گوسفند و گوساله را به طور جداگانه و دنبه را نیز به طور جداگانه چرخ کنید.
  • بعد از یک تا دوبار چرخ کردن ترکیب گوشت و دنبه، نوبت به ترکیب این دو ماده می‌رسد. در این مرحله می‌توانید از قدرت دست برای ورز دادن و مخلوط کردن ترکیب گوشت و دنبه استفاده کنید اما برای یکدست شدن مایه کباب بهتر است بعد از مخلوط کردن گوشت و دنبه، یک تا دوبار این ترکیب را نیز چرخ کنید.

کباب لقمه خانگی به سبک رستورانی + طرز تهیه و نکات

دنبه در هر یک سیخ کوبیده

وزن استاندارد کباب کوبیده رستورانی بین ۷۵-۸۵ گرم گوشت برای هر سیخ است. این میزان در کباب خانگی می‌تواند کمتر یا بیشتر و عددی میان ۶۵-۱۲۵ باشد. این میزان گوشت، سیخ را سنگین نمی‌کند و احتمال ریختن آن از روی سیخ وجود ندارد.

البته در مورد وزن هر سیخ کباب کوبیده و مقدار مایه کبابی که روی هر سیخ قرار داده می‌شود باید به نسبت گوشت و دنبه کوبیده نیز دقت کرد. در صورتی که مایه کباب حاوی دنبه باشد، به دلیل چسبندگی این ماده می‌توان وزن هر سیخ را بیشتر کرد اما در صورتی که در ترکیب کباب از آرد، پودر نان یا سویا استفاده شده باشد باید مقدار گوشت کمتری روی هر سیخ قرار داد.

 

آیا می‌توان دنبه را از کباب کوبیده حذف کرد؟

دنبه در کباب کوبیده به منظور آبدار کردن این غذا استفاده می‌شود. در صورت استفاده از دنبه در این غذا دیگر نیازی به چربی اضافه نیست و حتی نیازی نیست که سطح کباب را با کره مزه‌دار کرد اما بدون دنبه و صرفا با مخلوط گوشت گوساله و گوسفندی، کباب بافتی خشک و سفت پیدا می‌کند.

راز خانم هایی که کباب تابه ای شون معروفه

البته تنها خاصیت دنبه در کباب کوبیده، آبدار کردن این غذا نیست. دنبه حین کباب شدن طعم و مزه بهتری پیدا می‌کند و همین موضوع باعث خوش‌طعم‌تر شدن کباب کوبیده می‌شود.

علاوه بر این استفاده از دنبه در مخلوط گوشت کباب کوبیده باعث چسبندگی بهتر گوشت به سیخ می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • ناشناس

    بله درسته خیلی ممنون