شام رژیمی | شام کم کالری | شام لاغر کننده

چجوری هم شام بخورم و هم لاغر بشم؟ | معرفی شام های لاغر کننده

برای اینکه لاغر شوید باید از غذاهای کم کالری و در عین حال مقوی استفاده کنید. در این مطلب انواع شام های لاغر کننده را معرفی می کنیم.

شام
ویکی گردی:

وقتی صحبت از رژیم میشه، همه اول خوردن شام را حذف می کنند تا لاغر شوند. در صورتی که حذف شام کاملا اشتباه است. باید در وعده شام غذاهای سالم و کم کالری مصرف شود که ما چند مورد را به شما معرفی کرده ایم.

عدسی

عدسی

عدسی به عنوان یک غذای رژیمی برای شام بسیار مقوی و سیرکننده است. پروتئین، آهن و ویتامین موجود در عدس به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و بهترین درمان برای سرماخوردگی در فصل‌های سرد سال است.

اگر کمبود آهن دارید، این غذا را درست کنید

عدسی به عنوان یکی از غذاهای رژیمی برای شام به آهستگی هضم می‌شود، در نتیجه حس سیری طولانی‌تر ایجاد می‌کند و جلوی ریزه‌خواری در طول شب را می‌گیرد.

برای تهیه این شام رژیمی ایرانی، عدس خیس شده، پیاز نگینی و یک سیب‌زمینی خرد شده را همراه با آب کافی بپزید تا به اصطلاح لعاب‌ بیندازد. در صورت تمایل می‌توانید به این شام رژیمی خوشمزه قارچ و رب گوجه‌فرنگی نیز اضافه کنید.

ماهی کبابی

ماهی کبابی

گوشت ماهی چربی و کلسترول بسیار پایینی دارد و یک منبع ید خوب به شمار می‌آید. امگا ۳ موجود در گوشت ماهی در فعالیت‌های فیزیولوژیک بدن نقش مهمی ایفا می‌کند و باعث جلوگیری از آلزایمر و آرتروز می‌شود.

ماهی کبابی به عنوان یکی از غذاهای رژیمی برای شام فواید زیادی دارد، ولی مهم‌ترین مساله این است که ماهی باید تازه باشد.

قبل از کباب کردن ماهی به عنوان غذای رژیمی برای شام آن را با مواد و ادویه‌های دلخواه طعم‌دار کنید و چند ساعت در یخچال بگذارید.

سمبوسه مرغ و قارچ یه فینگرفود خفن واسه افطاری + طرز تهیه

کباب کردن ماهی برای تهیه یک شام رژیمی پروتئینی خوشمزه مانع از بین رفتن مواد مغذی آن می‌شود و یک شام رژیمی کم کالری است در حالی که سرخ کردن ماهی در روغن داغ نه تنها کالری بیشتری وارد بدن می‌کند، بلکه باعث تولید مواد سرطان‌زا می‌شود.

سوپ سبزیجات

سوپ سبزیجات

سوپ بدون خامه، شیر پرچرب یا رشته کالری کمی دارد و می‌تواند یک غذای رژیمی برای شام سبک باشد.

سوپ سبزیجات منبع خوبی برای تامین ویتامین‌های مورد نیاز است، باعث آبرسانی به بدن می‌شود و سیستم ایمنی را تقویت می‌کند. برای تهیه این شام رژیمی خوشمزه می‌توانید جعفری، هویج، پیازچه، کرفس، نخود سبز و هر سبزیجات دیگری را که دوست دارید خرد کنید و با آب کافی روی حرارت ملایم بپزید.

در صورت تمایل، می‌توانید کمی مرغ ریش ریش شده یا تکه‌ای به این شام رژیمی ساده اضافه کنید.

اگر عاشق میوه هستید ولی حوصله پوست کندن میوه را ندارید، حتما سالاد میوه را به عنوان یک غذای رژیمی برای شام امتحان کنید. فیبرهای موجود در میوه‌ها، به ویژه میوه‌های تابستانی، به سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند، ویتامین‌های مورد نیاز بدن را تامین می‌کند و مانع از پرخوری می‌شود.

ایده‌های وسوسه‌ برانگیز برای درست کردن شام

سالاد میوه

سالاد میوه

سالاد میوه یکی از غذاهای رژیمی برای شام است که مواد اولیه آن هیچ محدودیتی ندارد. به عبارت دیگر، بسته به فصل و سلیقه‌تان، می‌توانید از انواع میوه استفاده کنید. کافی است میوه‌ها را خرد کنید و در یک کاسه بزرگ بریزید. اگر احساس می‌کنید بعد از خوردن میوه دچار سردی می‌شوید، می‌توانید همراه با این شام رژیمی ساده کمی گردو یا کشمش مصرف کنید.

توجه داشته باشید که میوه بعد از خرد شدن به سرعت سیاه می‌شود. بنابراین، بهتر است وعده‌های روزانه آماده کنید تا از ترکیب رنگ‌ها و مزه‌های بهشتی میوه‌ها لذت ببرید.

خوراک لوبیا چیتی

خوراک لوبیا چیتی

خوراک لوبیا چیتی یک غذای گیاهی بسیار محبوب است که تقریبا به اندازه گوشت قرمز پروتئین بدن را تامین می‌کند. این شام رژیمی ساده به مواد اولیه کمی نیاز دارد و یک غذای دلچسب برای شب‌های سرد زمستان است.

به منظور آماده کردن این غذای رژیمی برای شام لوبیا چیتی را از شب قبل خیس کنید و حداقل دو بار آب آن را عوض کنید تا دچار نفخ نشوید. سپس لوبیاها را با آب کافی داخل قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید. کمی رب، پیاز نگینی و قارچ را تفت دهید و همراه با ادویه‌های دلخواه به این شام رژیمی خوشمزه اضافه کنید.

یک غذای فوری، ویژه روزهای شلوغ

اجازه دهید این مواد حداقل ۱ ساعت با هم بپزند تا خوراک‌ غلیظ شود.

همبرگر گیاهی

همبرگر گیاهی

همبرگر یک غذای بسیار خوشمزه ولی پرکالری است. اگر دوست دارید برای شام همبرگر بخورید ولی رژیم دارید، می‌توانید همبرگر گیاهی را به عنوان غذای رژیمی برای شام میل کنید.

همبرگر گیاهی یک شام رژیمی خوشمزه است که طرفداران زیادی بین گیاهخواران دارد. مواد اولیه این غذا شامل سویا، انواع حبوبات و سبزیجات است و جایگزین خوبی برای فست‌فودهای مضر و پرکالری محسوب می‌شود.

برای درست کردن همبرگر گیاهی، سویا و حبوبات را ۲۴ ساعت خیس کنید و بعد بپزید. سپس، یک پیاز متوسط را رنده کنید و با آن‌ها مخلوط کنید.

طرز تهیه شامی سویا بدون سیب زمینی

در صورت امکان، این ترکیب را دو بار چرخ کنید یا از غذاساز استفاده کنید. تخم مرغ، سبزیجات کاملا ریز و ادویه‌های دلخواه را به مایه همبرگر اضافه کنید و آن را ورز دهید.

کمی مایه همبرگر بردارید، آن را به اندازه کف دست‌تان پهن کنید و هر طرف آن را چند دقیقه در روغن سرخ کنید تا شام رژیمی ساده شما آماده شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۶ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر