طریقه مصرف بادام برای لاغری | بهترین زمان خوردن بادام درختی برای لاغری

بادام رو چجوری بخوریم تا لاغر شیم؟ | روش مصرف بادام برای کاهش وزن

از خواص بی نظیر بادام درختی می توان تاثیر آن را در کاهش وزن و لاغری دانست. در این مطلب از نحوه و دلیل تاثیر بادام برای لاغر شدن بیشتر بخوانید.

بادام
ویکی گردی:

از خواص بی نظیر بادام درختی می توان به پیشگیری از افسردگی٬ بهبود میل جنسی و درمان عفونت ادراری اشاره کرد. اما شاید کمتر کسی باشد که از تاثیرات بادام بر لاغری اطلاع داشته باشد. برای اینکه کاهش وزن سالم و به دور از عوارض خاصی را تجربه کنید در این مطلب درباره نحوه استفاده از بادام برای کاهش وزن را بخوانید.

بادام برای کاهش وزن

تحقیقات نشان می‌دهد که افراد دارای اضافه وزن که رژیم غذایی خود را با بادام تکمیل می‌کنند، به طور موثرتری وزن کم می‌کنند. با یک رژیم غذایی اصولی شامل مجموعه مواد مغذی و چربی‌های غیراشباع، بادام به کاهش وزن کمک می‌کند.

در این تحقیق، گروه مورد مطالعه دریافتند افرادی که از بادام در برنامه کاهش وزن خود استفاده می‌کردند، چربی بیشتری دریافت می‌کردند و این چربی به پاکسازی سیستم قلبی عروقی از کلسترول کمک می‌کند. گروه دیگر، با خوردن یک رژیم غذایی غنی از کربوهیدرات، چربی کمتری دریافت کردند. هر دو رژیم، کالری یکسانی دریافت می‌کردند.

پس از پایان دوره مطالعه، گروهی که به جای کربوهیدرات، بادام مصرف کرده بودند به طور قابل توجهی کاهش وزن بیشتری نسبت به گروه دیگر نشان دادند. فشار خون آنها نیز کاهش یافت، در حالی که گروه دیگر تفاوتی در فشار خون مشاهده نکردند. علیرغم ارتباط آجیل با افزایش وزن، مطالعات اخیر خلاف این را نشان می‌دهد.

بادام

 

 

چرا بادام باعث لاغری می شود؟

 

 منبع غنی از پروتئین

 

یکی از مهم‌ترین خواص بادام برای لاغری، این است که سرشار از پروتئین می‌باشد. پروتئین یکی از مهم‌ترین مواد مغذی بدن است که برای رشد عضلات و انجام واکنش‌های شیمیایی درون بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. اضافه کردن این ماده غذایی به رژیم غذایی، باعث چربی سوزی و لاغری می‌شود.

 البته بادام به تنهایی تاثیر چندانی بر کاهش وزن ندارد. بلکه باید در کنار مصرف این ماده، میزان مصرف کربوهیدرات را نیز کاهش دهید. همچنین بهتر است فعالیت‌های ورزشی انجام دهید. فعالیت‌های بدنی باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شوند و بر کاهش وزن تاثیر می‌گذارند. مواد غذایی حاوی پروتئین، باعث افزایش احساس سیری می‌شوند و از این طریق کالری دریافتی روزانه را کاهش می‌دهند.

سرشار از فیبر است

از دیگر خواص بادام برای لاغری، این است که سرشار از فیبر می‌باشد. این ماده غذایی فیبر مورد نیاز بدن شما را فراهم می‌سازد و باعث احساس سیری می‌شود. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد، فیبر از پرخوری شدید جلوگیری می‌کند. همچنین تاثیر بسیار زیادی بر بهبود عملکرد دستگاه گوارش دارد. به عنوان مثال، باعث بهبود تجزیه غذا و بهبود تحریکات روده می‌شود. ترکیبات غذایی حاوی فیبر، به دفع سموم از بدن کمک می‌کنند.

حاوی منیزیم است

از دیگر خواص بادام برای کاهش وزن این است که سرشار از منیزیم می‌باشد. مصرف روزانه و منظم بادام، باعث تنظیم قند خون می‌شود. افزایش یا کاهش قند خون، تاثیر بسیار زیادی بر لاغری و چاقی دارد. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد، منیزیم موجود در بادام به صورت مستقیم بر اشتها تاثیر می‌گذارد و آن را کاهش می‌دهد.

مصرف مقدار مشخصی منیزیم به صورت روزانه، به جذب مواد مغذی و اکسیژن کمک می‌کند. یعنی مواد مغذی و اکسیژن با سرعت بیشتری در اختیار سلول‌ها و ماهیچه‌ها قرار خواهند گرفت. زمانی که اکسیژن و مواد مغذی به اندازه کافی در اختیار سلول‌ها قرار گیرند، ضربان قلب منظم می‌شود. بنابراین منیزیم به صورت غیر مستقیم بر عملکرد سیستم قلبی و عروق موثر است.

بادام

همه کالری موجود در بادام جذب بدن نمی شود

بادام مانند هر ماده غذایی دیگری حاوی کالری است. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد، بادام سرشار از کالری می‌باشد. اما حدود ۳۰ درصد این کالری جذب بدن می‌شود. این مسئله برای افرادی که رژیم‌های غذایی را دنبال می‌کنند، اهمیت بسیار زیادی دارد. یکی از مهم‌ترین دلایل چاقی و اضافه وزن، افزایش کالری دریافتی روزانه است. صرفاً ۱۵ درصد بادام شامل کربوهیدرات است.

 کاهش مصرف کربوهیدرات، یکی از بهترین روش‌های لاغری است. متخصصان تغذیه معتقد هستند، رژیم‌های غذایی سالم باید حاوی مقدار بسیار کمی کربوهیدرات باشند. علاوه بر این، میزان مصرف چربی‌های اشباع شده نیز باید کاهش پیدا کند. این مسئله به چربی سوزی و کاهش چربی‌های شکم کمک می‌کند. علاوه بر این، خطر بروز بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

به درمان یبوست کمک می کند

همانطور که گفته شد، بادام حاوی مقدار زیادی فیبر است. بنابراین می‌تواند بر درمان بیماری‌هایی مانند یبوست تاثیرگذار باشد. یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش وزن، احتباس آب در بدن است که خطر بروز بیماری‌هایی مانند یبوست را افزایش می‌دهد.

روش مصرف بادام درختی برای کاهش وزن

برای اثرگذاری بهتر بادام درختی بر لاغری آن را قبل از وعده های اصلی مصرف کنید. قبل از وعده های صبحانه، نهار و شام ۱۰ عدد بادام میل کنید باعث از بین بردن چربی غذا خواهد شد و بدن بعد از مصرف غذا شروع به تجزیه کالری می کند

منبع: فیت کلاب
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر