دل مرغ | فواید دل مرغ | خواص دل مرغ | فواید دل مرغ برای کودگان

خواص شگفت انگیز دل مرغ | دل مرغ گنجینه تپنده از فواید پزشکی

در این مطلب از سایت ویکی گردی به بررسی 6 فایده مهم دل مرغ می پردازیم، با ما همراه باشید.

دل مرغ
ویکی گردی:

بخش‌ های مختلف مرغ، طعم و بافت متفاوتی داشته و البته هر کدام از این بخش‌ ها، فواید خاص خود را هم دارد. دل مرغ یکی از بخش‌ هایی است که شهرت زیادی ندارد و به همین خاطر، افراد کمی از فواید دل مرغ و یا حتی مضرات آن، اطلاع دارند. همراه ما باشید تا در این مقاله، به بررسی خواص دل مرغ و همه اطلاعات مربوط به آن، بپردازیم.

مهم‌ترین خواص دل مرغ چیست؟

برخی از مهم‌ترین فواید دل مرغ شامل این موارد هستند:

کمک به رشد عضله‌ ها

پروتئین موجود در دل مرغ، باعث رشد عضله‌های بدن خواهد شد. البته باید بدانید که پروتئین علاوه بر کمک به رشد عضله‌ها، اثرات مثبت بسیار بیشتری هم در بدن دارد که در ادامه، به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. تحقیقات مختلف نشان داده که مصرف پروتئین کافی در طی روز، باعث ایجاد توازن در هورمون‌ها شده و متاوبولیسم بدن را بهبود داده و باعث عملکرد بهتر سیستم عصبی بدن خواهد شد.

کودکان در سن رشد به میزان زیادی پروتئین نیاز دارند تا بدن‌شان بتواند عضله‌های لازم را ساخته و باعث رشد آن‌ها شود. علاوه بر بچه‌ها، ورزشکاران و دیگر افرادی که فعالیت بدنی سنگین دارند نیز باید در طی روز میزان مشخصی پروتئین دریافت کنند. با استفاده از پروتئین دریافتی در طی روز، بدن آن‌ها بافت‌های آسیب‌دیده خود را ترمیم کرده و از تخریب عضلات‌شان جلوگیری می‌کند. مصرف دل مرغ به دلیل داشتن پروتئین کافی، به انجام همه این فعالیت‌ها در بدن، کمک خواهد کرد.

خواص دل مرغ برای کاهش وزن و داشتن یک برنامه غذایی سالم‌تر

یکی دیگر از مهم‌ترین خواص دل مرغ، کمک به کاهش وزن و یا داشتن یک برنامه و روتین غذایی سالم‌تر است. مصرف پروتئین کافی در طی وعده‌های غذایی یا میان‌وعده‌ها، با فراهم‌کردن همه نیازمندی‌های بدن، باعث سیری کامل شده و از پرخوری ناسالم افراد جلوگیری می‌کند. بدین شکل افراد با مصرف ماده‌های غذایی دارای پروتئین هم‌چون دل مرغ، می‌توانند برنامه غذایی سالم‌تری داشته باشند و بتوانند به‌راحتی رژیم خود را دنبال کرده و به دلیل گرسنگی کاذب و یا عصبی، پرخوری نکنند.

اکسیژن‌رسانی بهتر به بخش‌های مختلف بدن

دل مرغ یکی از منابع سرشار از آهن است و آهن نیز در بدن فواید و اثرات فوق‌العاده‌ای هم‌چون موارد زیر دارد:

  •     انتقال اکسیژن به بخش‌های مختلف بدن
  •     کمک به باروری
  •     کمک به بازسازی گلبول‌های قرمز خون

هدف نهایی همه این فعالیت‌ها، یک فرآیند مهم در بدن است که اکسیژن‌رسانی نامیده می‌شود. به‌صورت خلاصه باید بگوییم که در فرآیند اکسیژن‌رسانی؛ عوامل مهمی مثل آهن، هموگلوبین، اکسیژن و کربن‌دی‌اکسید با هم دیگر تعامل داشته و باعث نفس‌کشیدن انسان می‌شوند. بی‌شک نفس‌کشیدن یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین فعالیت‌های بدن انسان است و مواد غذایی دارای آهن مثل دل مرغ باید در روتین غذایی انسان‌ها وجود داشته باشند تا بدن بتواند این فعالیت حیاتی را بهتر و راحت‌تر، انجام دهد.

بهبود خلق و خو به دلیل وجود مواد معدنی و مغذی متنوع

یکی دیگر از مهم‌ترین خواص دل مرغ این است که با فراهم‌کردن مهم‌ترین مواد معدنی و مغذی مورد نیاز بدن، باعث عملکرد بهتر مغز می‌شود. اسیدهای چرب موجود در دل مرغ باعث تحریک عصب‌های شادی‌آور مغز شده و الکترولیت‌های موجود در این ماده غذایی، استرس را کاهش داده و خلق‌ و خوی افراد را بهتر می‌کند. با توجه به همه این عوامل، افراد زیادی پس از نوش جان کردن یک وعده کامل از دل مرغ، احساس شادابی و سرخوشی بیشتری را تجربه می‌کنند. همه به دنبال داشتن حس شادابی و سرخوشی هستند، می‌توانید با مصرف دل مرغ، این حس خوب را تجربه کنید. عالی به نظر می‌رسد، نه؟

افزایش استقامت و انرژی بدن با مصرف دل مرغ در وعده‌های غذایی مختلف

یکی از مهم‌ترین مزایای مصرف دل مرغ، تامین ویتامین B12 بدن است. ورزشکاران و افرادی که به دنبال افزایش انرژی بدن‌شان هستند، باید ماده‌های خوراکی با ویتامین B12 بیشتری مصرف کنند که استقامت و انرژی بدن‌شان با کمک این ویتامین ارزشمند، افزایش پیدا کند.

برخی تحقیقات نشان داده که مصرف B12 باعث کاهش احساس خستگی شده و در تحقیقات دیگر مشخص شده که مصرف میزان مشخصی از ویتامین B12 به‌صورت مستقیم می‌تواند مقاومت بدن را افزایش دهد. از سوی دیگر، این ویتامین به تولید بیشتر و بهتر ملاتونین کمک می‌کند که وجود این ماده باعث افزایش کیفیت خواب خواهد شد. بدون شک پس از یک خواب راحت، روز بهتر و پرانرژی‌تری خواهید داشت و اگر یک روز کاری سخت در پیش رو دارید، خوردن یک شام خوشمزه با دل مرغ، پیشنهاد بسیار خوبی به‌ نظر می‌رسد.

با توجه به همه این فواید، باید بگوییم که خواص دل مرغ در بدنسازی بسیار زیاد و متنوع بوده و بدنسازان و ورزشکاران برای افزایش استقامت، انرژی و البته کمک به بازسازی عضلات خود، باید این ماده خوراکی مغذی را در روتین غذایی خود داشته باشند.

کمک به سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها

بدن برای استخوان‌سازی و البته حفظ سلامت دندان‌ها، به میزان مشخصی از کلسیم نیاز دارد. منابع مختلفی برای تامین کلسیم وجود دارند که دل مرغ یکی از آن‌ها است. کودکان در سن رشد، افراد مبتلا به نرمی یا پوکی استخوان و زنان در دوره یائسگی، به میزان بیشتری کلسیم نیاز دارند و با مصرف دل مرغ به‌صورت روتین، می‌توانند این نیاز بدن را به‌خوبی رفع کنند.

خواص دل مرغ برای کودکان با توجه به تامین کلسیم و دیگر مواد معدنی ضروری بدن مثل زینک، پتاسیم و منیزیم، بسیار زیاد است و می‌توانید با گنجاندن این خوراکی در برنامه غذایی فرزندان‌تان، به رشد هر چه بهتر آن‌ها کمک کنید.

منبع: به روز مگ
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر