طلا | نگهداری طلا

اشتباهاتی که باعث کم شدن وزن طلا میشه!! + روش نگهداری طلا

درست مراقبت کردن از طلا مهم و ضروریه. در ادامه بهتون میگم که از چه ترفندی استفاده کنی که از وزن طلات کم نشه تا موقع فروش طلا ضرر نکنی.

نگهداری طلا
ویکی گردی:

نگهداری و مراقبت از طلا هم به اندازه خرید آن مورد اهمیته ؛ استفاده طولانی مدت، سایش و خراش‌های طلا، ممکنه مقداری وزن طلا را از بین ببرد. با ویکی گردی همراه باشید تا بهتون بگم چطوری با یک ترفند ساده از طلا هاتون نگهداری کنید که از وزن آن ها کم نشود.

 

ترفند نگهداری طلا برای جلوگیری از ساییده شدن

نکات مراقبت طلا

یک لایه دستمال کاغذی داخل جعبه بزارید و بعد طلا را روی آن بزارید. سپس طلای بعدی را لای دستمال کاغذی می پیچیم و دخل جعبه قرار می دهیم و به همین شکل تمام زنجیر های طلا، دستبند های طلامون و ... را داخل دستمال می پیچیم و بعد در جعبه میزاریم که طلاهامون روی هم ساییده نشود و از وزن طلاهامون کم نشود. بعد از آن حداقل 7 بار این جعبه را لای آلومنیوم فوم می پیچیم که ردیاب نتواند آنها را پیدا کند. با این کار هم از ساییده شدن طلا جلوگیری کردید و هم دزد نمی تواند طلاهاتون رو پیدا کنید.

طلا فروش ها اینجوری سرت کلاه میذارن!! + فیلم و آموزش جلوگیری

ترفندهای مراقبت از طلا و جواهر

نگهداری طلا

1. طلا و جواهرات را جدا از هم نگهداری کنید

در اولین قدم باید طلا و جواهرات خود را از هم جدا کنید. درجه سختی سنگ‌ها با یکدیگر متفاوت است و ممکن است یک سنگ روی سنگی دیگر یا زنجیر طلا خراش ایجاد کند. به همین خاطر بسیار مهم است که همه آنها را جدا از هم نگهداری کنید و در یک جعبه روی هم نریزید. زنجیرها را یا آویزان کنید یا در جعبه‌های بلند به صورت کشیده و بدون هیچ پیج و تابی بگذارید. گوشواره‌، دستبند و دیگر زیورآلات نیز را نیز از هم جدا کرده و در جعبه‌های مخصوص خودشان قرار دهید.

 

2. برای مراقبت از طلا و جواهر آنها را از نور و رطوبت دور نگه دارید

به این نکته توجه داشته باشید که هیچ گونه جواهری را نباید زیر نور مستقیم آفتاب، رطوبت، گرما و سرمای شدید بگذارید. همیشه بهترین روش برای محافظت از طلا و جواهر این است که در جعبه‌های خودشان نگهداری شوند. به این صورت گرد و غبار هم روی آنها نمی‌نشید و ظاهرشان را تیره و کدر نمی‌کند. مکانی را برای نگهداری زیورآلات انتخاب کنید که رطوبت پایینی داشته باشد تا از ایجاد لک و تغییر رنگ زودرس آنها جلوگیری شود.

 

3. زیورآلات طلا را در کیسه‌های نخی نگهدارید

برای محافظت هر چه بیشتر از طلا  توصیه ما این است که آنها را در دستمال‌ها یا پارچه‌های نخی بپیچید سپس در جعبه بگذارید. به این روش دیگر هیچ گرد و خاکی روی آنها نمی‌نشیند. زیورآلاتی که مروارید دارند با این روش کاملا سالم خواهند ماند و هیچ خط و خراشی روی دانه‌های مروارید ایجاد نخواهد شد.

پیدا کردن طلای گمشده با این ترفند جالب

4. طلا و جواهرات را در آخرین مرحله بپوشید

وقتی قرار است مهمانی یا بیرون بروید و می‌خواهید از طلا و جواهرتان استفاده کنید، توصیه می‌کنیم پس از اینکه همه لباس‌ها را پوشیدید و آرایشتان تکمیل شد آنها را استفاده کنید. هنگام رنگ کردن مو هیچ‌گونه طلا و جواهری به تن نداشته باشید زیرا مواد شیمیایی موجود در ترکیبات رنگ مو به زیورآلات صدمه جدی وارد می‌کند.عطر و ادکلن هم اثر منفی زیادی روی طلا و جواهر دارد. پس توجه داشته باشید که روی جواهرات خود عطر اسپری نکنید. پیش از آویختن گوشواره یا گردنبند موهای خود را شانه کنید که ضربه‌ای به آنها وارد نشود

 

5. زیور آلات را با دستمال نرم پاک کنید

یکی از اصول مراقبت از طلا و جواهر این است آنها را خیلی نرم و با احتیاط تمیز کنید. از آب و صابون به‌طور کلی پرهیز کنید. در مورد سنگ‌های قیمتی هم چون نمی‌دانید درجه شکنندگی آنها چقدر است، مراتب احتیاط را رعایت کنید. دستمال را روی طلا نکشید. طلا، طلا سفید و سنگ‌های قیمتی را ترجیحا فقط با دستمال‌های مخصوص جواهرات پاک کنید.

 

6. با طلا و جواهر به استخر یا دریا نروید

یکی از راه‌های مراقبت از طلا و جواهر این است که با زیورآلات خود در آب استخر یا دریا شنا نکنید. در آب استخر کلر زیادی وجود دارد که می‌تواند به طلا و سنگ‌های قیمتی روی جواهرات آسیب برساند. در آبدریا هم نمک زیادی وجود دارد که سبب خوردگی طلا و جواهر می‌شود.

فیلم آموزش تمیز کردن طلا با روش های خانگی

7. برای مراقبت از طلا و جواهر آنها را از مواد شیمیایی دور نگه دارید

زیورآلات خود را از تماس مستقیم با آب یا مواد شیمیایی و شوینده‌ها دور نگه دارید تا درخشش و رنگ خود را از دست ندهند. صابون، پاک‌کننده‌های آرایشی، روغن آشپزی و حتی چربی طبیعی پوست انسان هم می‌تواند سبب از بین رفتن درخشش طلا و جواهرات شود. شوینده‌های شیمیایی، پاک‌کننده‌های آرایشی یا تافت مو و عطر همگی موجب کدر شدن و خورده شدن طلا می‌شوند

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر