بیورینگ بادمجان | طرز تهیه بیورینگ بادمجان | غذا با بادمجان

بیورینگ بادمجان غذایی خوشمزه، خوش طمع و لذیذ ! | طرز تهیه غذای بادمجونی متفاوت

اگه جزو افرادی هستی که عاشق بادمجانی ، شدیدا بهت پیشنهاد میکنم طرز تهیه بیورینگ بادمجان رو در اینجا یاد بگیری و حداقل یک بار تو خونه امتحان کنی !

بیورینگ بادمجان
ویکی گردی:

بیورینگ بادمجان یک غذای بسیار خوشمزه و متفاوت است که اکثر افراد آن را امتحان نکرده اند ولی قطعا با طعم بینظیر خود میتواند طرفدارهای بسیاری داشته باشد، بیورینگ بادمجان میتواند با توجه به میل شخصی هر فرد به عنوان پیش غذا یا غذای اصلی سرو شود! اگر شما هم عاشق طمع و بوی بادمجان هستید بدون شک از تست کردن این غذا پشیمون نمیشید، در ادامه شمارو با طرزتهیه بیورینگ بادمجان آشنا میکنیم! 

مواد لازم برای تهیه بیورینگ بادمجان

  • 1-بادمجان متوسط :5 تا ۶ عدد
  • -سینه مرغ:1 عدد
  • -پیاز متوسط:1 عدد
  • -سیر کوچک:2 حبه
  • -گردو:6 عدد
  • -جعفری خرد شده:3 قاشق غذاخوری 
  • -سیب زمینی متوسط:1 عدد
  • -نمک و زردچوبه:به مقدار لازم
  • -پولبیبر و پودر کاری:به مقدار لازم
  • -سس مایونز:2 قاشق غذاخوری 
  • پودر موسیر:به مقدار لازم

طرز تهیه بیورینگ بادمجان

1-برای تهیه بیورینگ بادمجان ابتدا بادمجان‌ها را پوست بگیرید و بشورید و از وسط نصف کنید و به مدت ۱ ساعت در مخلوط آب نمک قرار دهید تا تلخی آن‌ها گرفته شود، بعد آبکشی کنید و در سبد بگذارید تا آب اضافی آن‌ها گرفته شود و بعد در یک تابه مقداری روغن بریزید.

با بادمجان غذاهای مدرن بپز | طرز تهیه پیتزای بادمجون + نکات

2-سپس تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن داغ شود و بعد بادمجان‌ها را در آن سرخ کنید و سپس آن‌ها را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود، بعد از این‌ که بادمجان‌ها طلایی رنگ شدند از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا سرد شوند.

نکته: اگر می‌خواهید در حین سرخ شدن بادمجان‌ها روغن کمتری مصرف شود، درب تابه را ببندید.

3-سپس سینه مرغ را مکعبی شکل و در اندازه دلخواه برش بزنید و کنار بگذارید و بعد پیاز را پوست بگیرید و بشورید و با رنده ریز خرد کنید و در ظرفی بریزید و بعد چند حبه سیر را هم پوست بگیرید و بشورید و با رنده ریز رنده کنید و کنار بگذارید.

4-بعد سیب زمینی را پوست بگیرید و سپس به شکل خلال‌های ریز برش دهید و خرد کنید و بعد آن‌ها را بشورید و در سبد بریزید تا آب اضافی آن‌ها خارج شود، سپس در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود.

5-بعد پیازها و سیرهای رنده شده را در تابه بریزید و در روغن داغ تفت دهید تا سبک شوند و بعد سینه‌های مرغ را در تابه بریزید و تفت دهید تا همه قسمت‌های مرغ تفت داده شود و طلایی رنگ شوند و بعد نمک و زردچوبه را اضافه کنید و تفت دهید.

6-وقتی رنگ زردچوبه در تابه باز شد، بعد با توجه به ذائقه و دلخواه خودتان مقداری پولبیبر و پودر کاری را هم به مواد اضافه کنید و تفت دهید تا عطر ادویه‌ها در مواد آزاد شود و کاملا به خورد مرغ‌ها برود و بعد درب تابه را ببندید تا مرغ‌ها بپزند.

حلیم بادمجان رو به سبک اصفهانی ها بپز  + نکات طلایی

7-سپس مغز گردوها را با چاقوی تیز کاملا ریز خرد کنید و بعد جعفری‌ها را که تمیز شسته‌اید و خشک شده است، ریز خرد و ساطوری کنید و بادمجان‌ها را هم روی سطح صاف مانند تخته ساطور قرار دهید و با چاقوی تیز بادمجان‌ها را ریز خرد کنید.

8-بعد در یک ظرف بادمجان‌های خرد شده و مقداری از جعفری‌های خرد شده و مقداری از گردوهای خرد شده را اضافه کنید و هم بزنید و سپس مرغ‌های پخته شده را هم به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا همه مواد کاملا با هم مخلوط و یکدست شوند.

9-سپس مقداری نمک و فلفل سیاه روی مواد بریزید و هم بزنید و بعد ۲ قاشق از سس مایونز را داخل یک ظرف بریزید و کمی پودر موسیر به آن اضافه کنید و هم بزنید و سپس سس را به مخلوط مواد اضافه کنید و هم بزنید تا به خورد همه مواد برود.

روش پخت کتلت بادمجان با طعمی فوق العاده + فیلم آموزشی

نکته: می‌توانید ۲ قاشق ماست هم به مخلوط مواد اضافه کنید.

10-بعد در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن داغ شود و سپس سیب زمینی‌ها را در آن بریزید و سرخ کنید تا طلایی رنگ شوند بعد سیب زمینی‌ها را روی یک توری بگذارید تا روغن اضافی آن‌ها گرفته شود.

11-سپس مخلوط مواد را در یک ظرف مناسب بکشید و با سیب زمینی‌های سرخ شده، جعفری خرد شده و گردوهای خرد شده و کنجد تزئین کنید و به عنوان یک پیش غذای خوش طعم و شیک و یا یک وعده غذایی ساده و مناسب به همراه انواع دورچین سرو کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر