روغن | مضرات روغن مایع | عوارض مصرف روغن مایع

مصرف زیاد روغن مایع چه بلایی سرمون میاره؟

اینجا عوارض روغن مایع رو بهتون میگم تا مصرف غذاهای سرخ کردنی را به حداقل برسانید و غذاهای کبابی و آب‌ پز را در اولویت تغذیه‌ ای خود قرار دهید.

روغن مایع
ویکی گردی:

یکی ازمهم ترین علت های بیماری قلبی، مصرف روغن مایع می باشد. مصرف زیاد از حد روغن مایع باعث چاقی و افزایش کلسترول، افزایش فشار خون و در نتیجه خطر ابتلا به بیماری های قلبی می شود؛ پس باید مصرف روغن مایع را به حداقل برسانیم و جایگزین بهتری برای آن داشته باشیم. با ما همراه باشید تا از عوارض روغن مایع بهتون بگم.

در مصرف روغن مایع اعتدال را رعایت کنید!

چربی های ترانس، سبب بالا رفتن میزان کلسترول بد خون و کاهش کلسترول خوب خون می شود و در نتیجه احتمال ابتلا به بیماری های قلبی عروق یرا افزایش می دهد. در غذاهای سرخ شده، ساندویچ ها و روغن نباتی چربی های ترانس وجود دارد. برای هر ایرانی، سرانه مصرف روغن جامد حدود 14 کیلوگرم و روغن مایع حدود 40 گرم است . برای کاهش اسیدهای چرب اشباع شده و ایزومر ترانس صنایع کشور باید استراتژی خود را ، به صورتی تنظیم کنند که مصارف خوراکی مناسب تر و از خطرات کمی برخوردار باشند.

 

عوارض روغن مایع:

1. افزایش احتمال بروز بیماری های قلبی و عروقی

2. افزایش کلسترول خون و تصلب شرائین

3.افزایش ابتلا به سرطان

4.انسداد رگ ها؛ طوری که سرخرگ های بزرگ بدن و سرخرگ اصلی قلب به دلیل رسوب چربی مسدود می شوند و باعث مرگ تدریجی می شود.

با این اوضاع قیمت روغن دیگه روغن مصرف شده رو دور نریز

مضرات روغن مایع سرخ کردنی

برای سرخ کردن مواد غذایی، هیچ وقت از روغن مایع استفاده نکنید ، زیرا سریعا اکسیده شده و تولید مواد سرطان زا می کنند. برای سرخ کردن از روغن مخصوص سرخ کردنی و در صورت نداشتن، از روغن جامد استفاده کنید.مارک خاصی را توصیه نمی کنم فقط باید این نکات را دقت کنید.تاریخ مصرف روغن و اینکه ذکر شده باشد روغن مخصوص سرخ کردنی و درجه چربی ترانس آن کمتر از 10 باشد.

چگونه عوارض مصرف روغن را به حداقل برسانیم؟

برای به حداقل رساندن این عوارض  می توانید از روغن های سالم مثل " روغن زیتون" استفاده کنید که این روغن برای سلامتی بدن بسیار مفید است و می‌تواند جایگزین خوبی برای روغن های ناسالم در بسیاری از غذاها باشد، مصرف روغن زیتون از لخته شدن خون در رگ‌ها جلوگیری می‌کند و بروز مشکلات قلبی و عروقی در بدن افراد را به شدت کاهش می‌دهد. پس اگر می‌خواهید بیماری قلبی خود را تحت کنترل قرار دهید و سلامت عمومی بدن خود را تضمین کنید؛ بهتر است مصرف روغن زیتون را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید.

کدام روغن خوراکی برای مصرف بهتر است؟

بهترین روغن های مایع و جامد خوراکی:

1- روغن زیتون

2- روغن کنجد

3- روغن محلی (روغن زرد)

4- روغن دنبه گوسفند

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر