اپلیکیشن | اپلیکیشن های پرطرفدار | اپلیکیشن های مورد استفاده در ایران

اگه ایرانی هستی و این اپلیکیشن هارو تو گوشیت نداری از دنیا عقبی!

در ادامه مطلب مهم ترین و کاربردی ترین اپلیکیشن هایی را که بهتر است هر ایرانی در گوشی خودش نصب کند به شما معرفی میکنیم!

اپلیکیشن
ویکی گردی:

تا چند سال گذشته که سرمایه گذاری زیادی برای اپلیکیشن های ایرانی انجام نمیشد، چاره‌ای جز استفاده از اپلیکیشن‌ های خارجی نداشتیم؛ اما امروزه شرایط تغییر کرده و قسمت زیادی از استفاده روزمره‌مان از گوشی‌های هوشمند به اپلیکیشن‌ های ایرانی اختصاص دارد، برخی از آن ها بسیار کاربردی و مهم هستند که هر شخصی باید در گوشی خودش داشته باش زیرا قطعا یک روزی به کارش می آید!

 

اپلیکیشن های مهم و کاربردی در ایران 

 

1- همراه کارت

همراه کارت

همراه کارت یکی از رقیب‌های جدی آپ محسوب می‌شود که رابط کاربری زیباتر و کاربرپسندتری دارد، ولی امکانات کمتری را در مقایسه با آپ ارائه می‌دهد. همراه کارت امکان کارت به کارت را بین ۳۲ بانک و مؤسسه مالی فراهم می‌کند و امکانات جانبی دیگری مانند پرداخت قبوض و خرید شارژ را هم ارائه می‌دهد. مزیت دیگر همراه کارت به آپ، امنیت بیشتر همراه کارت به کمک قابلیت ورود به اپلیکیشن با اثرانگشت یا رمز ورود است.

 

2- آپ (آسان پرداخت)

آپ

آپ که طبق ادعای شرکت سازنده، پردانلودترین اپلیکیشن در حوزه پرداخت محسوب می‌شود، مجموعه کاملی از سرویس‌های پرداخت را در اختیارتان قرار می‌دهد. البته اکثر کاربران صرفا برای کارت به کارت کردن از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند، ولی بد نیست بدانید که آپ امکانات جالب دیگری هم دارد که برای نمونه باید به خرید انواع بلیت قطار، اتوبوس و هواپیما، پرداخت قبوض مختلف و خرید شارژ سیم‌کارت اشاره کنیم. البته در کنار همه این خوبی‌ها باید به رابط کاربری قدیمی و نه‌چندان زیبای آپ هم اشاره کنیم که نیازی جدی به بازطراحی دارد.

 

3- علی بابا

علی بابا

اگر به دنبال تهیه بلیط هواپیما یا قطار بوده باشید، حتما برای یکبار هم که شده به سایت علی بابا سر زده اید. درست حدس زدید. علی بابا یکی از صد ها اپلیکیشن ایرانی اندروید موفق در حوزه حمل و نقل است که در حال حاضر کاربران بسیار زیادی دارد. پشتیبانی ۲۴ ساعته و طراحی رابط کاربری آسان و حرفه ای توانسته آن را به یکی از بهترین اپلیکیشن های داخلی تبدیل کند.

 

4- دیوار

اپلیکیشن دیوار

وب سایت دیوار با وجود اینکه جزو اولین سایت های خرید و فروش کالای دست دوم نبوده اما مدت زمان زیادی است که توانسته خود را در میان برترین پلتفرم های خرید و فروش کالا و خدمات جای دهد. این پلتفرم بعد از آن که با استقبال زیادی از سوی کاربران مواجه شد تصمیم به طراحی اختصاصی اپلیکیشن موبایل خود گرفت. نا گفته نماند که اپ موبایلی دیوار تمامی امکانات و قابلی ‌های وبسایت خود را دارد.

 

5- قبضینو

قبضینو

قبضینو اپلیکیشنی سبک و کم‌حجم با رابط کاربری ساده است و همان‌طور که نامش هم نشان می‌دهد، برای پرداخت قبوض استفاده می‌شود. با قبضینو می‌توانید قبض‌ها و جریمه‌های خود را پرداخت کنید. در ضمن می‌توانید قبض‌های خود را ذخیره کنید تا هرماه نیازی به واردکردن مجدد اطلاعاتتان نباشد. البته این کار را اپلیکیشن‌های دیگری مثل آپ و همراه کارت هم انجام می‌دهند، ولی اگر نیازی به امکانات اضافی این دو اپلیکیشن ندارید، می‌توانید قبضینو را با حجمی کمتر از ۴ مگابایت (برای اندروید) دانلود و استفاده کنید.

 

6- حسابداری شخصی پارمیس همراه

اپلیکیشن

حسابدار شخصی پارمیس همراه ابزاری کاربردی برای ثبت هزینه‌ها و درآمدها و مانده‌حساب‌های بانکی و صندوق‌ها است. با این برنامه می‌توانید چک‌های خود را نیز مدیریت کنید. از دیگر ویژگی‌های جالب این اپلیکیشن می‌توان به قابلیت‌های مدیریت وام و اقساط اشاره کرد.

پارمیس همراه امکان تعریف انواع حساب‌ها را دراختیار کاربر قرار می‌دهد و می‌توان مخاطبان گوشی را نیز در آن تعریف کرد. یکی دیگر از قابلیت‌های جالب این برنامه، امکان مدیریت درآمدها و هزینه‌های اعضای خانواده است و بدین‌ترتیب، می‌توانید روی ورودی‌ها و خروجی‌های درآمدی و هزینه‌های خود به‌دقت نظارت کنید.

 

7- نوبیتکس

نوبیتکس

نوبیتکس یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین صرافی‌های ایرانی است که می‌توانید از آن برای خرید و فروش رمرزارزها در فضایی امن بهره ببرید.

پلتفرم نوبیتکس همواره سعی دارد جدیدترین و معتبرترین رمزارزها را دراختیار کاربران خود قرار دهد. شما می‌توانید با برنامه‌ی موبایلی این صرافی، بیت‌ کوین، اتریوم، تتر و غیره را به‌طور مستقیم یا در بازار معاملاتی آن خریداری کنید. امکان خرید با تتر و ریال ازجمله قابلیت‌های بسیار جذاب این برنامه است.

درکل اگر به فعالیت در بازار رمزارزها علاقه دارید، می‌توانید از نوبیتکس استفاده کنید و دیگر نگران تحریم‌شدن یا بسته شدن حساب‌های خود در صرافی‌های خارجی نباشید.

 

8- فانوس

اپلیکیشن

 

 

 

 

 

 

 

فانوس یکی از اپلیکیشن‌های پردانلود ایرانی برای مدیریت درآمد و هزینه‌ها محسوب می‌شود. با ثبت اطلاعات مالی خود در فانوس می‌توانید هزینه‌های اضافی را پیدا کنید و حتی هزینه‌های ماهیانه خود را با دیگران مقایسه کنید. به‌علاوه فانوس امکانات کاربردی دیگری هم مثل نوتیفیکیشن برای قسط‌ها و پرداخت‌ها، گزارش با فرمت اکسل و امکان تعریف رمز عبور برای ورود به اپلیکیشن ارائه می‌دهد.

 

9- آچاره

آچاره

اپلیکیشن‌های زیادی برای خدمات منزل وجود دارد، ولی آچاره به‌عنوان یکی از بازیگرهای اصلی این حوزه، اپلیکیشن خوش‌ساخت و سبکی دارد که اتفاقا دو سال متوالی به‌عنوان اپلیکیشن برگزیده خدمت‌رسانی انتخاب شد. در اپلیکیشن آچاره سرویس موردنظرتان را انتخاب می‌کنید تا فهرستی از متخصصان آن حوزه به شما نشان داده شود؛ سپس می‌توانید با توجه به امتیاز و نظرات کاربران قبلی، متخصص موردنظرتان را انتخاب کنید.

 

10- بله

بله

گسترده ترین امکانات یک برنامه پیام رسان ایرانی را در بله می توانید پیدا کنید! اپلیکیشن بله علاوه بر چت، امکان برقراری تماس های صوتی و تصویری را نیز فراهم کرده است که به علت پشتیبانی زیرساخت های داخلی، از کیفیت مناسبی برخوردار است. نرم افزار موبایلی بله، یک برنامه مالی_اجتماعی شناخته میشود چرا که علاوه بر قابلیت های متعدد برقراری ارتباط، خدمات بانکی خود را نیز از جمله کارت به کارت، خرید شارژ، خرید اینترنت، پرداخت قبوض و… میتوانید در این اپلیکیشن ایرانی انجام دهید.

علاوه بر همه اینها، بله قابلیت های دیگری نیز دارد که مجموعه آنها بعلاوه موارد پیشین، این برنامه ایرانی را در رتبه نخست  فهرست معرفی قرار داده است. امکان خرید محصولات از فروشگاه بله، قابلیت استوری، پاکت هدیه، امکان فروش محصول در فروشگاه بله و… نمونه هایی از ویژگی های کمی متفاوت این اپلیکیشن ایرانی شناخته می شود.

11- نشان

نشان

یکی دیگر اپلیکیشن های نویگیشن نشان است که از طرفداران زیادی دارد. این اپ هم با استفاده از جی پی اس و ترافیک آنلاین سریع ترین مسیر را برای شما پیدا می کند. نمایش ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در کلان شهرها هم یکی دیگر از مزیت های اصلی این اپ به شمار می آید. رابط کاربری این اپ بسیار مشابه waze طراحی شده. علاوه برآن قابلیت مسیریابی برای دوچرخه و پای پیاده، کاربری آن را بسیار دلپذیر می کند. یکی از امکانات جالب نشان، امکان جستجو مراکز تفریحی و سرگرمی شهر شما به صورت آفلاین و آنلاین است که بسیار کمک حال شما است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر