لوبیا سفید | خواص لوبیا سفید | فواید لوبیا سفید

به جای گوشت از این حبوبات استفاده کن! | دانه های هم ارزش گوشت

اگربه دنبال جایگزینی برای مصرف گوشت هستید ، میتوانید ازاین دانه که ارزش غذایی یکسانی با گوشت دارد استفاده کنید.

لوبیا سفید
ویکی گردی:

جایگاه لوبیا سفید در مقایسه با بقیه لوبیاها قابل مقایسه نیست . این دانه شامل 44 گرم کربوهیدرات ، 17 گرم پروتئین و 11 گرم فیبر است و ارزش غذایی بالایی دارد، که یک سری کارشناسان این دسته از حبوبات را هم ارزش گوشت میدانند و همین ارزش غذایی بالا دقیقا اصلی ترین عاملی است که میتوان لوبیا سفید را بر خلاف یک سری مواد غذایی و سبزیجات برای مدتی طولانی نگهداری کرد و نگرانی خراب شدن آن را نداشت ! در ادامه با خواص بیشتر لوبیا سفید آشنا میشوید

 

خواص لوبیای سفید

1- برای افزایش و تقویت حافظه و شناخت :

فولات به دلایل مختلف یک ماده غذایی کلیدی و مهم برای بدن است، زیرا از نقص لوله عصبی و کم خونی پیشگیری می کند و بر سیستم عصبی بدن تاثیر مثبتی دارد. کمبود اسید فولیک به طور مستقیم با افزایش سطح هموسیستئین ارتباط دارد که اغلب منجر به بیماری های عصبی کشنده مانند پارکینسون می شود. علاوه بر این چنانچه در بخش سلامت نمناک اشاره کرده ایم یکی از ویتامین های B یافت شده در لوبیا سفید، تیامین است که می تواند به افزایش انتقال دهنده های عصبی خاصی کمک کند و ما برای حافظه و شناخت به آن نیاز داریم. بنابراین این لوبیا کوچک می تواند حافظه ما را به همان اندازه که سن ما افزایش می یابد، حفظ کند.

2-لوبیا سفید برای کمک به پیشگیری از سرطان :

آخرین تحقیقات نشان می دهند که مصرف لوبیای سفید می تواند خطر سرطان روده بزرگ را کاهش دهد. علاوه بر این، مطالعه ای که در ژورنال پزشکی و غذا منتشر شد نشان داد که فیبر رژیمی لوبیا دارای پتانسیل فوق‌العاده ای برای جلوگیری از سرطان روده بزرگ است.

همچنین تحقیقات انجام شده توسط موسسه سرطان ملی، نشان می دهند که در لوبیا سفید شکستگی های محلول و غیر محلولی وجود دارند که به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک می کنند.

مطالعات انجام شده در یک دوره زمانی نشان می دهند که وجود لوبیاهای رایج مثل لوبیا سفید در وعده های غذایی، راه سالمی برای محافظت از خود در برابر سرطان روده، سینه و پروستات است.

 

3- برای سلامت قلب :

منیزیم و اسید فولیک که در لوبیا وجود دارند، باعث حفاظت از سلامت قلب خواهند شد. فولات، سطح هموسیستئین را کاهش می دهد که خطر بزرگی برای بیماری های قلبی است. در حالی که منیزیم به روش مشابهی باعث کاهش تنش و استرس در رگ های خونی برای کاهش فشار و فشار خون پایین و پیشگیری از حملات قلبی و سکته می شود.

 

4-کمک به بهبود سنگ کلیه

لوبیا سفید می تواند سنگ کلیه را تا حد قابل توجهی کاهش دهد. اگر از بیماری سنگ کلیه رنج می برید بهترین راه این است که لوبیا سفید را میل کنید. چرا که در این مدت بدن تحریک می شود که سنگ کلیه را دفع کند و بیماری پیشرفت نداشته باشد

5-کمک به بهبود افسردگی

آمینو اسید برای سلامت بدن ضروری می باشد که باعث ترشح هورمون سروتونین می شود. این هورمون به خاطر استرس های روزمره کاهش پیدا می کند. اگر می خواهید افسردگی خود را کاهش دهید بهتر است از لوبیا سفید استفاده کنید چرا که باعث می شود تا خلق و خوی بهتر شود.

 

6- لوبیا سفید برای پیشگیری از دیابت :

غذاهایی با فیبر بالا، به خاطر تواناییشان در تثبیت سطح قند خون و بهبود جذب مواد مغذی از روده مورد تحسین قرار گرفته اند. بخش سلامت نمناک اشاره کرده است که با وجود میزان گلوکز و انسولین در سطح سالم، احتمال ابتلا به دیابت کم‌تر است و اگر شما از این وضعیت رنج می برید، فیبر بالا موجود در لوبیای سفید می تواند به شما کمک کند تا علائم خود را کاهش دهید

 

7- کمک به بهبود هضم :

همانطور که ذکر شد لوبیا سفید فیبر بسیار بالایی دارد که جز کلیدی برای سلامت معده و روده است. فیبر قادر است مدفوع را روان کرده و از علائم یبوست و اسهال جلوگیری کند. علاوه بر این، فیبر، حرکات روده را تحریک و نرمال می کند. یک رژیم با فیبر خوب، روده ها را تمیز می کند و از بیماری های گوارشی جدی مانند زخم معده جلوگیری می کند

8-بارداری سالم

فولات اسید در لوبیا سفید وجود دارد که برای مادران باردار موثر است. مصرف لوبیا سفید در ماه های اولیه بارداری نیز توصیه شده است. فولات اسید باعث کاهش خطر ابتلای نوزاد به بیماری های مشکل ساز می باشد. لوبیا سفید همچنین می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود.

9-حفظ ظرفیت عصبی مغز

اگر لوبیا سفید را به صورت مستمر مصرف کنید به حفظ ظرفیت عصبی مغز کمک می کند. لوبیا سفید عضلات مغز را بهینه سازی کرده و یک راه مناسب برای کنترل ظرفیت حرکتی انسان می باشد.

 

10- کاهش وزن و رژیم لاغری

لوبیا سفید دارای شاخص گلیسمی کمی می باشد ، این امر باعث می شود تا سطح انرژی بدن شما افزایش پیدا کند. شاخص گلیسمی کم باعث می شود تا فرآیند کاهش وزن به شکل ویژه ای انجام شود. زمانی که قند خون بالا رود بدن انسان به طور طبیعی سطح انسولینی را که تولید می کند افزایش می دهد.

اگر سطح قند خون شما بیش از حد بالا باشد باعث ایجاد چاقی می شود. لوبیا سفید یک مهار کننده آلفا آمیلاز می باشد و باعث کاهش سطوح چربی می شود. شما با مصرف لوبیا سفید در طول روز کمتر دچار ضعف و گرسنگی خواهید شد.

11- لوبیا سفید دارای خواص آنتی اکسیدانی :

منگنز، یک عامل کلیدی در بسیاری از آنزیم های آنتی اکسیدانی است که می تواند از گسترش و تاثیر رادیکال های آزاد جلوگیری کند و این می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن کمک کند. مس نیز نقش مهمی را به عنوان یک آنزیم ایفا می کند و می تواند به تحریک جریان خون، تحرک مفاصل و انعطاف پذیری کلی بدن با کاهش استرس اکسیداتیو در آن قسمت ها کمک کند.

12- کمک به رشد و ترمیم :

یکی از مهمترین مزایای لوبیا سفید، میزان بالای پروتئین آنهاست. پروتئین ها باعث یک جریان ثابت برای رشد سلول های جدید، بافت ها، ماهیچه ها، استخوان ها، رگ های خونی و قسمت های دیگر بدن می شوند که ما به آن نیاز داریم. پروتئین برای رشد طبیعی ضروری است، اما در عملکرد ترمیم قسمت های آسیب دیده بدن و سرعت بخشیدن به فرآیند التیام ضروری می باشد. برای گیاه خواران، لوبیای سفید منبع جایگزین خوبی از پروتئین است و بیش از 15 گرم پروتئین به ازای هر فنجان لوبیا سفید وجود دارد

13- بهبود گردش خون :

نگه داشتن جریان خون به طور طبیعی در بدن برای اکسیژن رسانی به سیستم های اندام ها و عملکرد کلی نرمال، مهم است. آهن جز کلیدی از گلبول های قرمز خون است و بدون جذب آهن مناسب، گردش خون مشکل دار می شود و شما را مستعد کم خونی، ضعف، کاهش مواد معدنی استخوان، خستگی و گردش ضعیف می کند. همچنین مس در این زمینه بسیار مهم است، چون برای سنتز هموگلوبین ضروری می باشد. به عبارت دیگر، آهن بدون مس، عملاً بدن مشکل دار خواهد شد. لوبیا سفید خوشبختانه حاوی سطوح بالایی از هر دو این موارد می باشد.

 

14-افزایش سوخت و ساز بدن

یکی از فواید لوبیا سفید افزایش سرعت سوخت و ساز بدن می باشد. شما می توانید با لوبیا سفید به راحتی جذب اکسیژن در بدن را افزایش داده و سوخت و ساز بدن خود را زیاد کنید.

منبع: همشهری آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • من

    آها گوشت گرون شده دیگه ما همم مجبوریم رو بیاریم به لوبیا سفید آخه خره این لوبیا روهم باید با گوشتی چیزی قاطی کرد یا نه