شمال | سفر به شمال | جاهای دیدنی شمال

اگه شمال اینجاهارو نرفتی؛ اصلا شمال نرفتی!!! + فیلم

تا حالا کدوم یکی از لوکیشن های شمال رو رفتی؟ بیا که میخوام کلی لوکیشن جذاب و خفتن بهت معرفی کنم.

شمال
ویکی گردی:

طبیعت زیبای شمال ایران بی شک بینظیره!! تا حالا کجاهای شمال بودی؟ بهت قول میدم اگه صد بارم رفته باشی شمال این جاهایی که می خوام بهت معرفی کنم رو تا حالا حتی تو خوابت هم ندیدی!!! پس تا انتهای این مطلب از سایت ویکی گردی همراهمون باش تا بهترین لوکیشن های سفر به شمال رو بهت معرفی کنم.

لوکیشن های لاکچری شمال 

جهت تماشای فیلم زیر فیلتر شکن خود را خاموش کنید 

معرفی بهترین لوکیشن های شمال 

1- جنگل دالیخانی رامسر

جنگل دالخانی رامسر که به دالان بهشت نیز شهرت دارد، گل سرسبد جاذبه‌های گردشگری رامسر محسوب می‌شود. در این جنگل می‌توانید از رانندگی درمیان تونل رؤیایی از درختان سر به فلک کشیده و هوای مه‌آلود دل‌انگیز لذت ببرید یا مدتی را در تپه‌های سرسبز که مشرف‌ به مناظر حیرت‌انگیز هستند، با آرامش مطلق سپری و حتی سوژه‌های ناب عکاسی طبیعت را شکار کنید. 

2- جهان‌ نمای گلستان

منطقه حفاظت شده جهان‌نما، منطقه‌ای بسیار زیبا و وسیع با مساحت ۳۰ هزار و ۶۵۰ هکتار است که در 85 کیلومتری گرگان، مرکز استان گلستان و در بخش جنوب‌شرقی شهرستان کردکوی قرار دارد. این ییلاق جنگلی در ارتفاعات رشته‌کوه البرز واقع شده است. جنگل‌های این منطقه جزو جنگل‌های هیرکانی هستند و از جمله قدیمی‌ترین جنگل‌های دنیا محسوب می‌شوند. چهارباغ، مغزی، ترکت و سفیدرود نیز از جمله رودخانه‌هایی هستند که در این جنگل جریان دارند و طراوت و شادابی فوق‌العاده‌ای به منطقه می‌بخشند. چشمه‌‌های قل‌قل، نخود چشمه، مراد چشمه، سرخ چشمه، پیرزن چشمه، شاهپسند، مارسنگ، چهارسرا، کلی‌چا و ... نیز تعدادی از چشمه‌های این منطقه هستند که آبی بسیار خنک داشته  و چشم‌اندازهایی زیبا و تماشایی را ایجاد می‌کنند. کوه‌های شاه‌پسند، دوکالی، کالت، چلستان، تلمبار، زبله و لنده‌کوه نیز از دیگر جاذبه‌های جهان‌نمای گلستان هستند که کوهنوردان و علاقه‌مندان به این ورزش را از نقاط مختلف ایران به این سمت می‌کشانند.

3- آبشار بهشت باران گلستان 

در جنگلی انبوه و میان صخره‌های خزه‌بسته آبشاری باشکوه قرار گرفته است که تماشای آن به رؤیا می‌ماند. هر طرف که سر بچرخانید، آب زلال و خنکی را می‌بینید که همچون قطره‌های باران از کوه سرازیر می‌شوند. شاید ابتدا تصور کنید که به خوابی شیرین از بهشت فرو رفته‌اید، اما این‌طور نیست. شما در کنار آبشاری به نام آبشار بهشت باران ایستاده‌اید. 

سفری به شهرک های لوکس در شمال کشور + فیلم

4- قبرستان خالد نبی گلستان 

زیارتگاه خالد نبی و گورستان آن محلی برای زیارت و سیاحت است. فضای اطراف این زیارتگاه و مناظر پیرامون آن، سراسر آرامش و مملو از زیبایی‌های غیرقابل‌وصف است. مکان آرامگاه بر فراز قله کوه گوگجه داغ قرار گرفته و چشم‌انداز زیبای آن بر بلندی کوه، همان چیزی است که سبب شده توجه طبیعت‌گردان به این منطقه جلب شود. خالد نبی در واقع یک مجموعه متشکل از گورستان خالد نبی، آرامگاه چوپان آتای و زیارتگاه خالد نبی است. این مجموعه یکی از مشهورترین و قدیمی‌ترین جاهای دیدنی استان گلستان به شمار می‌رود.

5- جنگل النگدره گرگان 

پارک جنگلی اَلَنْگْدَره یکی از پارک‌های جنگلی و معروف شمال کشور است. این پارک جنگلی از مناطق نمونه گردشگری ایران و مکان های دیدنی استان گلستان محسوب می‌شود که در پنج کیلومتری جنوب غرب شهر گرگان قرار دارد. پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، پیک‌نیک و دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه از جمله تفریحاتی است که می‌توانید در این پارک جنگلی  انجام دهید. جاده سلامتی، ایستگاه دوچرخه، خودروهای برقی، زمین‌های بازی و ورزش نیز از جمله امکانات این پارک است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر