ورزش |‌ آموزش ورزش صبحگاهی | ورزش با صندلی

۳۰ دقیقه ورزش نشسته روی صندلی در خانه برای سالمندان + فیلم

در این مطلب از سایت ویکی گردی با آموزش ورزش با صندلی برای سالبا ما همراه باشید

ورزش
ویکی گردی:

ورزش نشسته یا تمرین با صندلی روشی مؤثر برای کمک به فعال ماندن شماست. حسن ورزش با صندلی این است که تنها چیزی که نیاز دارید، فقط یک صندلی است. تمرین با صندلی شامل تمریناتی کم فشار است که به افزایش تحرک در طول روز کمک می‌کند و در عین حال فشار را از روی مفاصل شما برمی‌دارد. ورزش با صندلی، درست مثل هر نوع ورزش دیگر سرشار از فواید و مزیت‌های فراوان برای جسم و روح شماست.

 

چگونه با صندلی ورزش کنیم؟

صندلی می‌تواند یک وسیله جالب برای تمرین باشد. شما می‌توانید با یک صندلی تمریناتی انجام دهید که عضلات شکم، پشت، بازو و پایین تنه خود را تقویت کنید. برای شروع تمرین با صندلی این موارد را رعایت کنید:

  •     گرم کردن: قبل از هرگونه تمرین با صندلی (یا غیر از آن)، بهتر است که با تمرینات ساده‌ای بدن خود را گرم کنید و عضلات و مفاصل‌تان را به حرکت درآورید.
  •     تمریناتی برای تقویت عضلات: پس از گرم کردن بدن، می‌توانید تمرینات مختلفی برای تقویت عضلات انجام دهید. به طور مثال می‌توانید همان‌طور که نشسته‌اید، یک جفت دمبل در حد توان خود بردارید و تمریناتی مثل جلوبازو، پشت بازو و پرس سرشانه انجام دهید. در عین حال از یک نوار مقاومتی هم می‌توان استفاده کرد تا یک سری تمرینات دیگر باشگاهی را برای خود شبیه سازی کنید.
  •     برنامه‌ریزی: برای بهتر انجام دادن تمرین با صندلی، بهتر است یک برنامه‌ریزی منظم داشته باشید. در این برنامه‌ریزی، زمان مورد نیاز برای هر نوع تمرین و شدت آن را مشخص کنید و همیشه سعی کنید که به این برنامه‌ریزی پایبند باشید. توصیه ما این است که این برنامه را از یک مربی دریافت کنید تا خیال‌تان راحت باشد که حرفه‌ای و بدون آسیب است.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر