روش تهیه کباب ترکی | کباب ترکی خانگی

طرز تهیه کباب ترکی مخصوص، به روش سرآشپزهای ترکی

اگه به غذاهای ترکی علاقه مندید ما در این مطلب پر طرفدارترین غذای ترکی که همان کباب ترکی است را به شما آموزش می دهیم

کباب ترکی
ویکی گردی:

کباب ترکی یا دونر کباب یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ترکی است که ایرانی ها هم به شدت به این غذا علاقه دارند. کباب ترکی با گوشت گوساله یا مرغ تهیه می شود و با ادویه های متنوعی که دارد طعم بی نظیری به خود می گیرد. در این مطلب طرز تهیه کباب ترکی را آموزش می دهیم که به راحتی در منزل درست کنید.

مواد لازم برای تهیه کباب ترکی

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوساله ۵۰۰ گرم
قارچ ۱۲ عدد
پیاز ۱ عدد بزرگ
گوجه فرنگی ۲ عدد
فلفل دلمه ای ۱ عدد
پودر سیر ½ قاشق چایخوری
آویشن ۱ قاشق چایخوری
پاپریکا ۱ قاشق چایخوری
پودر تخم گشنیز ½ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

راه حل نریختن کباب کوبیده از سیخ رو اینجا گفتم

آموزش مرحله به مرحله تهیه کباب ترکی

مرحله اول

برای تهیه کباب ترکی خوشمزه ابتدا گوشت را درون فریزر قرار می دهیم تا به حالت نیمه منجمد در بیاید، سپس آنرا از فریزر خارج می کنیم. در ادامه با استفاده از یک کارد تیز، گوشت را به صورت ورقه ای نازک و یکدست برش می زنیم.

مرحله دوم

در این مرحله ۲ قاشق غذاخوری روغن داخل یک کاسه کوچک می ریزیم، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، پودر سیر، تخم گشنیز، آویشن و زردچوبه به کاسه اضافه کرده و با روغن مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله سوم

حالا تکه های گوشت خرد شده را به همراه ترکیب روغن و ادویه ها داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و مواد را با دست زیر و رو می کنیم تا تمام تکه های گوشت به روغن و ادویه آغشته شوند. در ادامه پیازها را به صورت خلالی خرد می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله پیاز را به کاسه اضافه کرده و مواد را به خوبی زیر و رو می کنیم تا با هم یکدست شوند، سپس روی درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت دو تا چند ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا گوشت طعم دار شود.

مرحله پنجم

پس از اینکه گوشت به طور کامل طعم دار شد، کاسه را از یخچال خارج می کنیم. در ادامه داخل یک تابه مناسب مقداری روغن می ریزیم، سپس تکه های گوشت را از کاسه خارج کرده و کم کم به تابه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

برای اینکه تکه های گوشت آب نیندازند، آنها را کم کم به تابه اضافه کرده و هر دو سمت شان را به صورت یکدست سرخ می کنیم. پس از اینکه تمام تکه های گوشت سرخ شدند، آنها را از تابه خارج می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله هفتم

در این مرحله درون تابه کمی روغن اضافه می کنیم، سپس قارچ را به صورت ورقه ای خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم. قارچ را به خوبی تفت می دهیم تا سرخ شود، سپس پیازهایی که همراه گوشت طعم دار کرده بودیم، به تابه می افزاییم.

روشی که جوجه کباب را ده برابر خوشمزه تر می کند

مرحله هشتم

پیاز را هم کمی تفت می دهیم تا سبک شود، سپس گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای را به صورت خلالی یکدست خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم. در ادامه مقداری نمک و ادویه به تابه اضافه کرده و مواد را تفت می دهیم تا نرم شوند.

مرحله نهم

در این مرحله گوشت سرخ شده را به تابه اضافه کرده و مواد را ترکیب می کنیم تا یکدست شوند، سپس تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در نهایت دونر کباب را به همراه مخلفات دلخواه درون نان باگت می ریزیم و سرو می کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر