مهاجرت به کانادا | نکات مهاجرت به کانادا | مشکلات مهاجرت به کانادا

اگه قصد مهاجرت به کانادا رو داری حتما بخون! | مشکلات مهاجرت به کانادا از دیدگاه یک ایرانی

برای مهاجرت به کانادا تمام شرایط را بررسی و از تجربیات افرادی که کانادا سفر کردند حتما استفاده کنید.

مهاجرت
ویکی گردی:

مهاجرت به هر دلیلی قطعا انتخاب افراد نبوده و افراد معمولا به دلایل مختلفی مجبور به ترک وطن می شوند. مهاجرت از ایران به سایر کشورها مشکلات و روند خاص خودش را دارد و بعد از مهاجرت نیز با چالش های فراوانی روبرو هستند. کانادا یکی از کشور هایی هست که افراد زیادی به آن مهاجرت می کنند.  یکی از اولین مشکلات مهاجرت به کانادا، آهسته بودن فرآیند مهاجرت به این کشور است. در این مقاله مشکلات مهاجرت به کانادا را بررسی می کنیم. 

1.طولانی بودن روند اداری مهاجرت به کانادا

تهیه مدارک اولیه مانند پاسپورت، مدرک زبان و …، آماده سازی مدارک مربوط به روشی که می خواهید از طریق آن به کانادا سفر کنید و در آخر مراحل تاییدیه سفارت و ثبت اطلاعات بیومتریک پروسه ای طولانی است.

این پروسه طولانی طاقت فرسا سبب می شود تا افراد زیادی از خیر آینده و زندگی جدیدشان بگذرند. اما داشتن کمی صبر و سپردن امور به افراد با تجربه می تواند این مشکل را حل کند. همچنین برای انجام این کار باید به هزینه مهاجرت به کانادا نیز توجه کرد.

 قوانین رزرو هتل با صیغه‌ نامه + توضیحات

2.یافتن شغل مناسب در کانادا و حفظ آن

یکی از مشکلات اساسی که شما به عنوان مهاجر در کانادا با آن روبه رو هستن، پیدا کردن شغله.

البته اگر با اخذ ویزای کار کانادا قصد مهاجرت به این کشور را داشته باشی، مطمئنا دعوت به کار شده و مشکل یافتن شغل برایتان مفهومی نداره.

اما برای کسی که از طرق دیگر نظیر ویزای اقامت دائم کانادا، ویزای تحصیلی کانادا و … به این کشور وارد شده باشد، این مشکل وجود داره.

حال، ثبت نام در بانک کار این کشور می تواند سختی این مشکل را تا حدی به آسان ترین راه مهاجرت به کانادا تبدیل کند.

مشکلات مهاجرت به کانادا از لحاظ کاری

مشکلات کار در کانادا

  • نداشتن سابقه کاری مرتبط با شغل مورد نظر
  • ارزیابی و اعتبار سنجی مدارک تحصیلی و سوابق کار
  • برخورد منفی عموم با لهجه و سبک صحبت کردن نیروی کار جدید
  • عدم برقراری ارتباط درست با بازار کار
  • عدم درک فرهنگ کار جامعه کانادایی
  • عدم داشتن مهارت برای تبدیل فرصت های طلایی به موقعیتی عملی برای پیشرفت

از سوی دیگر، داشتن کار پاره وقت برای افرادی که با مهاجرت تحصیلی به کانادا آمده اند می تواند گزینه ای مناسب باشد.

چرا که، هر چقدر هم ساعات کاری محدود باشد و درآمد آن چندان چشمگیر نباشد ولی باز هم می تواند به عنوان سابقه کار در کشور مقصد به حساب آید. چه بسا که این تجربه کاری کم می تواند مشکلات احتمالی پیش رو را کم کند.

چطوری به صورت آنلاین استعلام گذرنامه بگیریم؟

3.چالش زبان و ارتباط برقرار کردن در کانادا

مطمئنا، برای شروع زندگی جدید در کشوری مانند کانادا، یادگیری زبان را در راس برنامه های خود قرار داده اید.

نکته حائز اهمیت در اینجا این است که نباید انگلیسی را صرفا برای بدست آوردن نمره بالا در آزمون آیلتس بخوانید، بلکه باید یادگیری شما به گونه ای باشد که آن را درک کنید. چرا که انگیسی قرار است سال های زیادی جای زبان مادری شما را بگیرد.

از طرف دیگر، کانادا جز آن دسته از کشور هایی است که مردم آن هم به انگلیسی و هم به فرانسه سخن می گویند و این موضوع می تواند چالش بزرگی برای کسانی باشد که قصد مهاجرت به شهرها و ایالت های فرانسوی زبان را دارند.

پس، زبان را می توان مهم ترین مشکلی دانست که هر فرد با آن برای مهاجرت به کانادا رو به رو است.

تصور کنید، درهر حیطه ای مانند کار، تحصیل، زندگی روزمره و ارتباط برقرار کردن با جامعه، این مهارت زبانی است که حرف اول را می زند و می تواند شما را از فردی غریبه به فردی خودی تبدیل کنید.

از این رو، سعی کنید اگر در استفاده از زبان و برقراری ارتباط مشکل دارید زمانی را صرف مهارت های زبانی خود کنید.

به این قضیه به عنوان یک اصل مهم فکر کنید چرا که عدم توانمندی در استفاده از زبان مشترک باعث می شود که روابط شما به افراد بسیار کمی محدود شود.

افرادی که شاید تعداد آن ها انگشت شمار باشد و همین امر مسئله کوچکی نیست و قطعا تاثیر مخربی در روحیه شما خواهد داشت.

4.عادت به شرایط آب و هوایی کانادا

نکته اولی که در همین ابتدا باید به آن اشاره کرد، باوری است که به غلط در بین افراد شکل گرفته است. اکثر مهاجران به اشتباه فکر می کنند که کانادا کشوری همواره برفی است و هوای سردی دارد.

برای اصلاح این باور اشتباه باید بگوییم که کانادا، کشور پهناوری است که قسمت هایی از آن که در نزدیکی قطب قرار دارد از آب و هوایی سرد و باقی قسمت ها از دمای متعادل و حتی گرم در ناحیه جنوبی برخوردار است.

البته که نمی توان منکر زمستان های سرد و برفی این کشور در اکثر ایالت ها شد.

از این رو، قبل از انتخاب شهر مورد نظرتان باید تحقیق کنید که چه آب و هوایی برای شما مناسب است.

حتی اگر هم شرایط مورد نظر شما در شهری است که آب هوای دلخواه تان را ندارد، بعد از مهاجرت و گذر زمان به آن عادت خواهید کرد. عادتی که خو گرفتن به آن می تواند خیلی دشوار باشد

از کربلا سوغاتی چی بیارم؟ | لیست بازارهای قیمت مناسب کربلا

5.معضل نژاد پرستی در کانادا

در بعضی موارد، با جدا شدن از زندگی خود و ورود به کشوری جدید، شاهد نژادپرستی خواهید بود. دلیل آن هم کاملا مشخص است، زیرا شما فردی غریبه با فرهنگ و زبانی متفاوت هستید.

حال با این وجود، در کشور کانادا نرخ نژادپرستی به اندازه کشوری مانند آمریکا نیست ولی نمی توان هم منکر وجود آن شوید.

مشکلات مهاجرت به کانادا از زبان یک ایرانی

فاصله زیاد از ایران

نکته‌ی بعدی برای ما مهاجرانی که از ایران اومدیم، فاصله ی زیاد کانادا از ایرانه و پروازهامون هم که همشون حداقل دو تیکه ست و دو تا مسیر باید بریم. بنابراین پروازهای طولانی پیش رو دارید چه خودتون بخواین به ایران برین و برگردین، چه خونواده تون بخوان بیان و شما رو ببینن.

در کل یه خورده این پرواز، اذیت کن، طولانی و گرون قیمت هست بخصوص که الان قیمت بنزین هواپیما هم رفته بالا و واقعا قیمت بلیط هواپیما عجیب غریب شده، از این جهت شاید بچه هایی که تو کشورهای اروپایی هستن خیلی شرایط بهتری داشته باشن مثلا کسانی که تو آلمان هستن با یه پرواز مستقیم میتونن تهران بیان، بماند که اگه دانشجو باشید میتونین از یه مزایایی هم استفاده کنید. درکل این که نزدیک ایران باشین و با یه پرواز بتونین دیدار تازه کنید، خیلی نعمت بزرگیه.

این نکته رو وقتی که یه مدت دور باشین و چندبار به سختی این مسیر طولانی رو برین و برگردین، درک میکنین.

نداشتن سفارتخانه

نکته ی دیگه اینه که ما توی کانادا سفارتخونه نداریم. اگه بخواین به سفارت یا جایی برای تمدید پاسپورت یا تایید اشتغال به تحصیل یا صدور شناسنامه یا این جور چیزها برین یا مثلا بچه تون بدنیا بیاد و بخواین براش شناسنامه‌ی ایرانی بگیرین، ما اینجا در کانادا جایی نداریم.

در آمریکا باز یه دفتر حفاظت منافع در واشینگتن هست، توی اروپا همه ی سفارت ها هست، ولی در کانادا ایرانی ها این مشکل رو دارن که سفارتی نیست یعنی شما هرکاری بخواین کنید مثلا پاسپورتتون رو تمدید کنید، باید بفرستید واشینگتن یا مکزیکو سیتی تا اون جا این کار رو براتون انجام بدن که درواقع هم خرج اضافه ست و هم استرس اضافه و اگه اورژانسی بخواین این کار رو انجام بدین، حداقل چند روز طول میکشه. بنابراین این نکته رو هم در نظر داشته باشین.

سیستم درمانی کند کانادا

نکته منفی دیگه، سیستم درمانی کاناداست که انصافا نسبت به آمریکا به خاطر بیمه های سراسری که هست، بهتره ولی مشکل اینه که این سیستم درمانی، به شدت کنده و در صورتی که بخوای از بیمه سراسری استفاده کنی، صف های خیلی طولانی برای آزمایش ها داره به طوری که مدت ها باید در صف انتظار باشی.

منبع: پارسی کانادا

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر