عینک طبی | استفاده نکردن از عینک طبی

بدون جراحی با عینک طبی خداحافظی کن! | روش های تقویت بینایی و درمان ضعف چشم + فیلم

با چه کارهایی می‌توان قدرت بینایی را افزایش داد و با عینک‌ طبی خداحافظی کرد؟ اگر از عینک زدن خسته شده‌ اید حتما بخوانید!

عینک طبی
ویکی گردی:

 شما هم از استفاده از عینک طبی خسته شده‌اید و از اینکه هر سال بر میزان قطر لنز عینکتان افزوده می‌شود، ناراحت هستید؟ خیلی از متخصصان چشم‌پزشکی افزایش قدرت بینایی را از طریق عمل‌های مدرنی مانند لیزیک چشم امکان‌پذیر می‌دانند، ولی درباره راه‌های طبیعی افزایش قدرت بینایی بحث‌هایی است که البته لازم نیست به آن‌ها بپردازیم. اینکه گفته می‌شود از راه‌های طبیعی و بدون جراحی می‌توان از شر عینک طبی خلاص شد، بارها و بارها اتفاق افتاده و تجربیاتی در این زمینه به دست آمده است. چیزی که مسلم است این است که امتحان کردن این روش‌ها اصلا ضرری ندارد و ممکن است مشکل شما را مانند افراد دیگری که از این درمان‌ها نتیجه مثبت گرفته‌اند، حل کند. پس اگه تو هم  میخوای از عینک طبی خلاص بشی حتما تا پایان مطلب همراهمون باش.

 تقویت بینایی و درمان ضعف چشم

جهت تماشای فیلم فیلتر شکن خود را خاموش کنید

 راه های افزایش قدرت بینایی و خلاصی از عینک زدن

تغذیه

اول از همه به تغذیه و خوراک خود رسیدگی کنید. خیلی مهم است که با تغذیه به بینایی و چشم‌های خود کمک کنید.

سبزیجات برگ‌دار مانند کلم، بروکلی، برگ چغندر و اسفناج برای بینایی مفید هستند. چربی‌های امگا3 مانند ماهی سالمون و تن نیز برای این منظور عالی هستند. از مواد دیگری که برای افزایش قدرت بینایی می‌توان نام برد عبارتند از: هویج، لیمو، لیمو شیرین، پرتقال، گریپ‌فروت، موز، حبوبات و آجیل.

تمام این میوه‌ها و سبزیجات برای افزایش زیبایی طبیعی صورت و پوست مناسب هستند، پس با مصرف آن‌ها هم زیبایی خود را بیشتر کنید و هم بر قدرت بینایی خود بیافزایید.

تمرین تمرکز

روی یک مداد درست در وسط آن یک حرف، عدد یا نقطه درج کنید و مداد را مقابل چشم خود بگیرید و روی آن نوشته تمرکز کنید در این مرحله کمی مکث داشته باشید تا کاملا تصویر را بدون تاری و دوبینی ببینید. در همین حال به آهستگی مداد را از چشم خود دور و نزدیک کنید. زمانی که دو تصویر از مداد را دیدید، تمرین را متوقف کنید و برای چند ثانیه به جای دیگر نگاه کنید و یا چشمان خود را ببندید. سپس تمرین را دوباره تکرار کنید. با تکرار بیشتر ایجاد تصویر دوتایی کمتر و دیرتر اتفاق می‌افتد.

 این تمرین برای بهبود دوبینی مناسب است و در طولانی مدت می‌تواند این مشکل را رفع کند. روزی 5 دقیقه تمرین خیلی مفید است و  اگر در این پنج دقیقه یک موزیک 5 دقیقه‌ای ملایم هم گوش کنید، می‌تواند روی تمرکزتان موثر باشد.

عینک آفتابی

نور ماوراء بنفش ممکن است در مدت طولانی فرد را به آب مروارید و macular degeneration  که هر دو از بیماری‌های چشمی هستند و فرد را به استفاده از عینک مجبور می‌کنند، دچار کند. بنابراین حتما در محیط بیرون از خانه از عینک آفتابی استفاده کنید و مطمین شوید که عینک شما استاندارد است و اصول انتخاب عینک مناسب در آن رعایت شده است.

معرفی ترندهای جدید عینک آفتابی 2023 + عکس

 بر روی نوشته‌ها تمرکز کنید

یک خط نوشته را که نمی‌دانید چیست و با عینک به آن نگاه نکرده‌اید را جلوی چشم خود بگیرید و سعی کنید با دور و نزدیک کردن نوشته، متوجه شوید که چه چیزی نوشته شده است. این تمرین را هر روز انجام دهید تا به مرور بر قدرت تمرکز و بینایی شما افزوده شود. کم کم متوجه خواهید شده که خیلی زودتر و با زحمت کمتری به متن نوشته پی می‌برید. این کار برای زمانی که فراموش می‌کنید عینک بزنید، خیلی کمک کننده است.

تمرین دیدن بدون عینک

در لحظاتی از روز، عینک خود را بردارید و با آرامش کامل در گوشه‌ای بنشینید و روی اشیای دور و نزدیک تمرکز کنید. ابتدا به یک شیء در دوردست نگاه کنید و روی آن به خوبی تمرکز کنید و بعد نگاهتان را به شیء دیگری در نزیکیتان بدوزید و روی آن تمرکز کنید. سعی کنید روی لبه‌ها و مرکز اجسام بیشتر تمرکز کنید تا بتوانید مقداری از جزئیات آن را ببینید و تشخیص دهید.

بعد با عینکتان به آن اجسام نگاه کنید و ببینید که چقدر در پی بردن به جزئیات موفق بوده‌اید. هر چه این عمل را بیشتر تکرار کنید، بیشتر در تمرکز کردن به اجسام پیشرفت می‌کنید و موفقیت در تشخیص درست، مشوق خوبی برای شما در ادامه این راه خواهد شد.

توجه:

مقالات و توصیه‌های "ویکی گردی" برگرفته از برترین و به‌روزترین منابع بین‌المللی هستند، اما به تمامی کاربران گرامی اکیدا توصیه می شود قبل از انجام موارد درمانی حتما با پزشک خود مشورت نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • ناشناس

    چرت وپرته.