عفونت جنسی | دانستنی های مهم در مورد عفونت جنسی

نقش موهای زائد بدن در عفونت جنسی | نکات مهمی که متاهلان باید بدانند

آیا رعایت بهداشت ناحیه تناسلی از عفونت جنسی جلوگیری می کند؟ برای پاسخ به این سوال با ویکی گردی همراه باشید.

عفونت جنسی
ویکی گردی:

عفونت جنسی معمولا از طریق ارتباط جنسی از فردی به فرد دیگر اتفاق می افتد و با نظافت ناحیه تناسلی در ارتباط مستقیم نیست ، با این حال نظافت مناسب ناحیه تناسلی و حفظ بهداشت شخصی می تواند به کاهش خطر ابتلا به برخی عفونت جنسی کمک کند . ما در این مقاله راههای انتقال عفونت جنسی را بررسی کردیم در ادامه با ما همراه باشید .

بسیاری از مردم بر این باورند که موهای زائد در این ناحیه نقش مؤثری در جلوگیری از ابتلا به بیماری های مقاربتی دارد. اما باید گفت که این باور کاملا نادرست است.

بهترین و بدترین موقع برای رابطه جنسی چه زمانی است؟

موهای زائد واژن محل بسیار مطلوبی برای رشد و گسترش باکتری هاست. ناحیه تناسلی بدون مو  بدون شک تمیز تر است. چون موهای زائد خود عامل ایجاد شرایط مناسب برای پرورش باکتری هاست.

پوست و ساختار دستگاه تناسلی مردان و زنان بسیار حساس است. این بخش از بدن در رابطه جنسی بار سنگینی را تحمل می‌کند و نظافت آن هم برای خود هر فرد و هم شریک جنسی‌اش اهمیت دارد. علاوه بر مقوله نظافت و سلامت، تمیزی این ناحیه از بدن می‌تواند احساسات بهتری در طرفین در طول رابطه جنسی به وجود بیاورد.

رعایت بهداشت جنسی از دو نقطه‌ نظر اهمیت فراوانی دارد و روی سلامت جنسی اثرگذار است:

  • دورشدن از عوارض رعایت‌نکردن بهداشت جنسی
  • در امان‌ماندن از بیماری‌های مقاربتی

اگر نظافت جنسی به اندازه کافی رعایت نشود، امکان بروز عفونت‌ها و تجمع میکروب‌ها در ناحیه تناسلی زیاد می‌شود. چنین مشکلاتی می‌توانند عوارض ناخوشایندی مانند نازایی را به‌ همراه بیاورند.

در امان‌ماندن از بیماری‌های مقاربتی یا همان بیماری‌هایی که از راه تماس جنسی منتقل می‌شوند هم از دلایل اهمیت رعایت بهداشت جنسی است.

اهمیت بهداشت جنسی در رابطه زناشویی + توضیحات

به طور کلی، نظافت منظم ناحیه تناسلی می‌تواند به پیشگیری از برخی عفونت‌های جنسی کمک کند، به خصوص در مورد التهابات مجاری ادراری و عفونت‌های قارچی. با این حال باید توجه داشت که برخی عفونت‌های جنسی ممکن است بدون نشانه‌های ظاهری برای شخص مبتلا به عفونت وجود داشته باشد و این به معنای این است که حتی با نظافت منظم ناحیه تناسلی، خطر ابتلا به عفونت جنسی همچنان وجود دارد.

به علاوه، استفاده از روش‌های پیشگیری مانند استفاده از کاندوم در هنگام ارتباط جنسی و همچنین انجام آزمایش‌های منظم برای تشخیص عفونت‌های جنسی، می‌تواند به پیشگیری و مدیریت بهتر از این نوع عفونت‌ها کمک کند .

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر