گیاهان آپارتمانی | گیاهان آپارتمانی مضر

اگه حیوان خانگی داری این گیاهان آپارتمانی رو نگه ندار!!

نگهداری از برخی گونه‌های گیاهان آپارتمانی، می‌تواند برای حیوان خانگی شما مضر و البته سمی باشد و سلامت او را به خطر بیندازد. در این مطلب از ویکی گردی با ما همراه باشید تا این گیاهان را به شما معرفی کنیم.

گیاهان آپارتمانی
ویکی گردی:

همه ما دوست داریم که در خانه خود انواع و اقسام گیاهان آپارتمانی را داشته باشیم و از آنها نگهداری کنیم. در کنار این موضوع نگهداری از حیوانات خانگی نیز سراسر لذت و عشق است و احساس آرامش و البته برکت زیادی را به زندگی ما می‌بخشد. اما آیا تا به حال فکر کرده‌اید که همراهی هر دوی این موارد، یعنی نگهداری از گیاهان آپارتمانی و حیوانات خانگی نیازمند رعایت شرایطی است و بی‌توجهی به آنها می‌تواند باعث آسیب به حیوان خانگی شما شود؟ درادامه این مطلب از سایت ویکی گردی گیاهان آپارتمانی مضر برای حیوانات خانگی را به شما معرفی می کنیم.

اسامی گیاهان مضر برای حیوانات خانگی (کدام سمی تر است؟)

ممکن است بعد از خواندن یا شنیدن مضرات گیاهان برای حیوانات خانگی نگران شده باشید که حضور گیاهان آپارتمانی زیبایی مثل گل بابا آدم در خانه برای آنها ضرر داشته باشند. لازم است بدانید همه گل‌های آپارتمانی سمی نیستند و میزان خطر آنها برای انواع حیوانات متفاوت است. در ادامه برخی از گیاهان مضر برای حیوانات خانگی را معرفی می کنیم.

ترفندهای عالی برای دفع پشه های ریز گلدان + فیلم

گیاه آلوئه‌ورا

گیاه آلوئه‌ورا خواص درمانی بسیاری دارد؛ اما برای حیواناتی مانند سگ و گربه خوشایند نیست؛ زیرا آلوئه‌ورا دارای ماده شیمیایی به‌نام آنتراکینون است که به عنوان یک تصفیه کننده قوی شناخته می‌شود. در صورتی که توسط حیوان بلعیده شود باعث ایجاد اسهال و استفراغ شدید در آنها خواهد شد.

گیاه آگلونما

این گیاه که به تازگی محبوب شده است در لیست گیاهان سمی برای حیوانات خانگی به‌خصوص گربه‌ها قرار دارد. علائم مسمومیت توسط این گیاه شامل پنجه‌زدن در صورت، استفراغ یا کف کردن می‌شود؛ در صورت بروز این اتفاق مراقب صورت حیوان خود باشید زیرا با انجام این کار باعث ایجاد تورم شدید در دهان خود می‌شود. در نهایت امکان بروز اختلال در تنفس و قورت‌دادن گیاه وجود دارد.

گیاه سانسوریا

این گیاه به عنوان یک گیاه سمی شناخته می‌شود ولی مشکلی برای حیوان خانگی شما ایجاد نمی‌کند؛ اما جهت اطمینان می‌تواند این گیاه را بالاتر از سطح زمین قرار دهید. در صورتی که توسط حیوان شما بلعیده شود علائمی مانند آبریزش، اسهال، استفراغ و علائم گوارشی را در پی دارد.

گیاه اسپاتی فیلوم

گیاه اسپاتی فیلوم یا همان گل نیلوفر صلح باعث تصفیه هوای خانه می‌شود. اما با وجود زیبایی در دسته گیاهان سمی برای حیوانات خانگی قرار گرفته و در صورتی که توسط حیوان شما خورده شود موجب استفراغ، درد ناحیه دهان، از دست دادن اشتها، ریزش آب دهان و… می‌شود.

گیاه دیفن باخیای

این گیاه قدیمی که همه ما با آن خاطره داریم، در دسته گیاهان سمی برای حیوانات خانگی قرار دارد. البته لازم است بدانید خوردن این گیاه برای بزرگسالان و کودکان نیز مسمومیت را به همراه دارد. از آنجایی که گیاه دیفن باخیای دارای کریستا‌ل‌های اگزالات کلسیم غیر قابل حل است، باعث آسیب دیدن مخاط دهان می‌شود. سختی در بلع، اسهال و استفراغ از علائم مسمومیت توسط این گیاه محبوب آپارتمانی هستند.

گیاهان سمی برای پرندگان

ممکن است تصمیم بگیرید برای دردسر کمتر، گلدان گل مصنوعی برای روی میز را جایگزین گل‌های طبیعی و گیاهان آپارتمانی در خانه کنید. ولی اگر از پرندگان در خانه نگهداریمی‌کنید باید حواستان به گیاهان سمی برای پرندگان هم باشد.

صاحبان پرندگان زینتی مانند طوطی باید اطلاعات کافی در مورد گیاهانی که در خانه از آنها نگهداری می‌کنند داشته باشند. بسیاری از گیاهان زیبا و معمولی برای آنها سمی و خطرناک هستند. ناراحتی دستگاه گوارش رایچ‌ترین نشانه مسمومیت در پرنده شماست و این اتفاق می‌تواند کشنده باشد.

روش صحیح مراقبت از گیاهان آپارتمانی در هوای گرم تابستان + نکات

نرگس

گل دادن پیازچه و رشد آن برای انسان یک تجربه سرگرم کننده محسوب می‌شود. خود گیاه نرگس و پیازش برای پرندگان و حیوانات خانگی سمی بوده و مصرف آن موجب بروز استفراغ، لرزش، اسهال، دپرس شدن سیستم عصبی خواهد شد.

سوسن

سوسن از آن دسته گل‌های محبوبی است که انواع مختلفی را شامل می‌شود. اما توصیه می‌کنیم حتما گل سوسن را از اطراف پرنده تا حد امکان دور کنید؛ دلیل این امر توانایی سوسن برای تحریک دهان پرنده و دستگاه گوارش آن است.

نیلوفر رونده

نیلوفر رونده به طور جدی سلامتی پرنده شما را تهدید می‌کند. بذرهای این گیاه حاوی ماده‌ی شیمیایی بسیار خطرناکی هستند و صاحبان پرندگان باید مراقب این گیاه و بذرهای آن باشند.

پیچک

پیچک در دسته گیاهان محبوب برای دکوراسیون خانه قرار دارد. این گیاه می‌تواند برای حیوانات و پرندگان کشنده باشد. علائم مسمومیت توسط این گیاه شامل مشکلات دستگاه گوارش، تشنج و سوزش پوست پرنده‌ی شما می‌شود.

پتوس

پتوس گیاهی جذاب با شرایط نگهداری آسان است. تماس با این گیاه، خطر جدی در پی ندارد ولی خوردن آن عملکرد دستگاه گوارش را مختل می‌کند.

شبدر

اغلب افراد به نگهداری گیاه شبدر برای خوش‌شانسی آن معتقدند اما برای پرنده‌ها اینگونه نیست. علاوه بر پرندگان برای سایر حیوانات مانند گربه‌ها، سگ‌ها نیز خطرناک است. مشکلاتی که توسط شبدر به‌وجود می‌آیند شامل لرزش و ترشح بیش‌ازحد می‌شوند.

آشنایی با ۶ خاصیت شگفت‌ انگیز نگهداری گیاهان آپارتمانی!

گیاهان سمی برای مرغ عشق

مرغ عشق که در گروه پرندگان بزرگ قرار می‌گیرد، از گیاهان مختلفی تغذیه می‌کند. به یاد داشته باشید برخی از گیاهان برای حیوانات، سمی و مضر هستند و مصرفشان برای مرغ عشق خطر آفرین است. مصرف آنها منجر به بروز علائمی مانند گیجی، تهوع، دردهای شکمی، تشنج، استفراغ و حتی مرگ پرنده می‌شوند.

گیاهانی مانند شمشاد، شیرینی تیغی، ریواس، اسپیرالیس و آلوئه‌ورا به دلیل دارا بودن اسید اکسالیک لازم است از جایی که پرنده قرار دارد خارج شوند. همچنین گیاهان روغنی که دارای سلنیوم هستند و گیاهان زیبایی که در شیره خود کلسیم اکسالات دارند مانند گل رز، برگ هوالانگی، کاکتوس و فیکوس نیز برای این پرنده زیبا خطرناک و مضر هستند. در صورت مشاهده هر نوع علائم بیماری در پرنده‌تان بهتر است به دامپزشک مراجعه کنید.

گیاهان سمی برای عروس هلندی

عروس هلندی یا Dutch partridge از گونه پرنده‌های جوجه‌ای است و طول آن به حدود ۱۵ سانتی‌متر می‌رسد. این پرنده زیبا به دلیل زیبایی و پرهای رنگارنگی که دارد در پرورش خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به عنوان حیوان خانگی محبوبی شناخته شده است.

گل سرخ، مریم گلی، سوسن، آزالیا، گل آرنج، بابونه، برگ توت و سنجد از جمله گیاهانی هستند که صاحبان حیوانات باید مراقب آنها باشند.

گیاهان سمی برای ماهی

ماهیان آبزی نیز مانند سایر حیوانات توسط گیاهان مسموم می‌شوند. از جمله گیاهان سمی برای ماهیان گیاه آکواریومی برگ آتشین(Echinodorus bleheri)، ناز باتلاقی(Bacopa monnieri)، کریپتوکورین(Cryptocoryne spp)ُ، دیفن‌باخیا(Dieffenbachia spp) هستند. به پروش‌دهندگان ماهی توصیه می‌شود از گیاهان مناسب و غیر سمی در تانک ماهی استفاده کنند؛ همچنین در صورت مشاهده هرگونه علائم نامطلوب مانند کاهش رشد، کاهش اشتها، تغییر رنگ و… باید با دامپزشک یا متخصص ماهیان تماس بگیرید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۶ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • ناشناس

    عکس می گذاشتی

  • ناشناس

    آخه مگه میشه بدون عکس .....