رابطه جنسی | ایدز و رابطه جنسی

کسایی که ایدز دارن میتونن رابطه جنسی داشته باشن؟ + روش پیشگیری

ارتباط بین ایدز و رابطه جنسی چیه؟ برای پاسخ به این سوال تا انتهای این مقاله با سایت ویکی گردی همراه باشید.

خونریزی بعد رابطه جنسی
ویکی گردی:

یکی از شایع ترین راه انتقال ویروس HIV، رابطه جنسی است. ترشحات جنسی به دلیل دارا بودن تعداد زیادی گلبول سفید، می تواند یکی از دلایل انتقال ویروس باشد. در صورتی که ترشحات جنسی فرد آلوده وارد مخاط تناسلی یک فرد دیگر شود، احتمال مبتلا شدن فرد سالم به HIV وجود دارد ،اما اگر یک شخص ایدز مثبت اقدام به برقرای رابطه جنسی ایمن کند احتمال اینکه بیماری ایدز را به شریک جنسی خود منتقل کند به شدت کاهش می یابد. ما در این مقاله سعی کردیم راه های پیشگیری از ایدز از طریق رابطه جنسی را برای شما توضیح دهیم .

راه های پیشگیری از انتقال ایدز

برای جلوگیری از انتقال ایدز، بهتر است از روابط جنسی با دیگران بدون استفاده از وسایل ایمنی مانند کاندوم، خودداری کنید. همچنین، می‌توانید از روش‌های دیگری مانند استفاده از داروهای ضد ویروسی برای کاهش میزان ویروس در بدن استفاده کنید. بهترین راه برای جلوگیری از انتقال ایدز، پیشگیری از آن است. به همین دلیل، باید از همه وسایل ایمنی و روش‌های ممکن برای جلوگیری از ابتلا به ایدز استفاده کنید.

به این ۷ دلیل باید هر روز رابطه جنسی داشته باشید!

فراموش نکنید اگر شریک جنسی‌تان مبتلا به HIV است، بازهم می‌توانید با یکدیگر رابطه جنسی داشته باشید. تنها لازم است که مراقبت‌های ضروری را دنبال کنید؛ ازجمله:

•    از کاندوم و لوبریکانت‌های بر پایه آب استفاده کنید.

•    مصرف صحیح داروها را فراموش نکنید؛ ART درمان ضدویروس HIV است که به کاهش سطح ویروس در خون به حد غیرقابل‌اندازه‌گیری کمک می‌کند. امروزه ثابت شده است اگر سطح ویروس در خون قابل‌اندازه‌گیری نباشد، یعنی قابل‌انتقال هم نیست. prEP  دارویی است که مصرف آن در فرد غیرمبتلا پیش از فعالیت جنسی تا 99 درصد می‌تواند از انتقال ویروس جلوگیری کند.

•    در فواصل منظم غربالگری‌های مربوط به بیماری‌های منتقله از راه تماس جنسی از جمله ایدز را انجام دهید.

 

به این ۷ دلیل باید هر روز رابطه جنسی داشته باشید!

•    علائم ایدز و سایر عفونت‌های مقاربتی را بشناسید.

•    نکته مهم این که استفاده از انواع کاندوم تا حد زیادی در پیشگیری از انتقال HIV مؤثر است. بااین‌حال برای اثربخشی بهتر لازم است که نحوه صحیح استفاده از کاندوم و انتخاب کاندوم مناسب را بشناسید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر