انگشت پا | کج شدن انگشت پا

بررسی 3 مشکل رایج انگشت پا که جدی گرفته نمی شوند!

در این مطلب از سایت ویکی گردی 3 تا از مشکلات انگشت پا را بررسی می کنیم.

انگشت پا
ویکی گردی:

معمولا اکثر مشکلات و بیماری های انگشت پا به دلیل پوشیدن کفشهای نامناسب ایجاد می شوند. متاسفانه امروزه درهنگام خرید کفش به مد روز و زیبایی های ظاهری بیشتر اهمیت میدهند. استفاده از کفشهای غیر استاندارد، آناتومی طبیعی انگشت پا را به هم می زند و این میتواند منجر به ایجاد تعدادی از شرایط پزشکی و تغییر شکل شود. در این نوشتار مشکلات انگشت پا را بررسی می کنیم.

فرو رفتن ناخن پا در گوشت

کوتاه کردن ناخن ها برای سلامت پا مهم است. اگر آنها را مداوم و به درستی کوتاه نکنید، گوشه ها یا پهلوهای ناخن می توانند وارد پوست شوند و رشد کنند. سایر علل ایجاد آن فشار کفش و عفونت قارچی است. هنگامی که ناخن های پا را کوتاه می کنید، از ناخن گیر های بزرگتر استفاده کنید و از زیاد کوتاه شدن ناخن ها خودداری کنید، زیرا این مسئله نیز باعث فرو رفتن ناخن پا در گوشت یا عفونت شود.

 

قارچ ناخن پا

قارچ ناخن پا می تواند ظاهر ناخوشایند و تغییر شکل یافته ای به ناخن ها بدهد. این حالت می تواند رنگ ناخن را تغییر داده و در ناخن های دیگر نیز پخش شود. جلوگیری از قارچ ناخن پا دشوار است، به خصوص در مناطق مرطوب جایی که مردم تمایل به پابرهنه شدن دارند، مانند ساحل و استخر. افرادی که دارای بیماریهای مزمن مانند دیابت یا بیماری های نقص ایمنی مانند ایدز هستند، بسیار آسیب پذیر هستند و بهتر است در این مناطق کفش بپوشند.

فاصله افتادن بین انگشتان پا

انگشتان پا در حالت طبیعی به صورت متناسب و در کنار یکدیگر قرار دارند. گاهی اوقات، این چینش به هم خورده و دو انگشت با فاصله گرفتن از یکدیگر شکلی شبیه به حرف V را به وجود می آورند. این علامت اغلب اوقات بیانگر آسیب دیدن صفحه کف پا در ناحیه پنجه است.

علت فاصله افتادن بین انگشتان پا

معمولا دو علت برای فاصله افتادن بین انگشتان پا شناسایی می شود:

آسیب صفحه کف پا

آسیب صفحه کف پا به آسیب دیدگی یکی از رباط های قدرتمند کف پا اشاره دارد. صفحه کف پا یک بافت فیبروزی – غضروفی محکم است که بند های نزدیک انگشتان پا (پاروکسیسمال) را به سر استخوان متاتارسال متصل می کند. این صفحه نقش مهمی در ثابت ماندن انگشتان در جای خود و پیشگیری از کشش بیش از حد آن ها به هر سمت دارد.

رایج ترین عامل آسیب صفحه کف پا وارد شدن فشار بیش از حد به مفصل متاتارسو فلانژیال است. این فشار در نهایت سبب تحلیل روی و پارگی صفحه کف پا می شود. پارگی صفحه کف پا با درد و بی ثباتی انگشتان همراه است.

هالوکس واروس

اصطلاح هالوکس واروس به وضعیتی بالینی گفته می شود که در آن انگشت شست پا از ناحیه استخوان متاتارسال دچار انحراف می شود. هالوکس واروس دارای درجات مختلفی از شدت، علائم و عوامل است. عوامل این مشکل عوارض پس از جراحی، روماتیسم و آسیب های فیزیکی را شامل می شوند. این وضعیت در صورتی که تنها یافته بالینی باشد طبیعی تصور شده اما گاهی اوقات ممکن است نشانه ای خفیف از یک ناهنجاری جنینی نیز باشد.

علت کج شدن انگشت دوم پا

وضعیت همپوشانی انگشتان پا هنگامی رخ می دهد که یکی از انگشتان شما، معمولاً انگشت شست یا انگشت دوم، روی انگشت مجاور امتداد داشته باشد. انگشت چکشی و انگشتی چکش از ناهنجاری های پا است که به دلیل عدم تعادل در عضلات، تاندون ها یا رباط ها رخ می دهد که به طور معمول انگشت پا را صاف نگه می دارد. نوع کفش شما، ساختار پا، ضربه و برخی از فرآیندهای بیماری می تواند به پیشرفت این ناهنجاری ها کمک کند.

انگشتان پنجه اغلب در جایی که روی کفش می مالند، پینه و میخچه ایجاد می کنند. در حالی که می توان کفش های تنگ را در پنجه پنجه ها مقصر دانست، آسیب عصبی پا (ناشی از دیابت یا سایر بیماری ها) نیز می تواند باعث ضعف عضلات پا شود. به طور کلی انگشت دوم پا تحت تأثیر قرار می گیرد زیرا طولانی ترین انگشت است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر