انبه | انبه رسیده

انبه رسیده رو چجوری تشخیص بدیم؟ | نکاتی در خرید انبه که باید دانید

اگه موقع خرید انبه نمی دونی کدوم انبه تازه و رسیده هست حتما تا پایان این مطلب همراهمون باش.

انبه
ویکی گردی:

انبه یکی از محبوب ترین میوه ها است که کمتر کسی پیدا می شود که میوه انبه را دوست نداشته باشد. انبه حاوی بسیاری از ویتامین ها و اسیدهای آمینه است.  در ادامه این مطلب از سایت ویکی گردی به شما آموزش می دهیم که چطور می توانید موقع خرید انبه رسیده را تشخیص دهید.

قبل از انتخاب انبه به رنگ، بو و وضعیت پوست آن توجه کنید.

انبه رسیده و آبدار ظاهری جذاب دارد: پوست آن صاف و براق است. لکه های تیره و تمیز روی پوست نشان دهنده رسیده بودن میوه است.  رنگ باید روشن و اشباع باشد، نه محو شده.

 

هنگام خرید انبه به وضعیت پوست و بوی آن توجه کنید:

 به آرامی با انگشت خود روی پوست را فشار دهید. یک فرورفتگی کوچک باید باقی بماند. اگر میوه بسیار نرم باشد یا پوست آن پاره شده باشد، به این معنی است که بیش از حد رسیده است و در حال زوال است. و پوست آن شل با چین و چروک است.

میوه را بو کنید

انبه رسیده رایحه ای مطبوع و شیرین دارد. در ساقه، بو تشدید می شود و نت های صمغی و مخروطی از میان آن می لغزند. اگر میوه اصلا بو ندهد، نارس است. بوی بسیار شدید ترش نشان می دهد که میوه بیش از حد رسیده است.

نحوه انتخاب انبه در فروشگاه

هنگام انتخاب میوه، فقط به چشمان خود تکیه نکنید. حتما نزدیکتر شوید، انبه را با دقت بررسی کنید، آن را در دست خود وزن کنید، آن را حس کنید، بو کنید. حتما روی پوست را کمی فشار دهید. انبه های نازک و مسطح، پالپ و آب کمی دارند. میوه ها باید نسبتا پر، پر و گرد باشند.

    اگر می خواهید چند روز انبه بخرید ، بهتر است میوه هایی با ساختار سفت تر را انتخاب کنید. ماندگاری انبه در یخچال بیشتر است ، گرمای آن کمتر است اما زودتر رسیدن می شود.

خوب است قبل از خرید بتوانید طعم میوه را بچشید. پالپ انبه رسیده آبدار و فیبری است که به راحتی از سنگ جدا می شود. رنگ پالپ از زرد تا نارنجی متغیر است. طعم میوه ترکیبی از هلو، خربزه و زردآلو است. میوه نارس آن گوشتی سفت و طعم بدی دارد. انبه بیش از حد رسیده طعمی مشابه فرنی کدو حلوایی دارد.

اکنون می دانید چگونه انبه را انتخاب کنید. لذت خوردن هر از گاهی با این میوه سالم و خوش طعم را از خود سلب نکنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • ناشناس

    این روش کاملا گمراه کنند است دزدها حتی داخل نخود لوبیا را هم میگردنند بهترین گزینه برای جلوگیری از سارقین ورودی را محکم فقلو بس کنید دزد اگر بتونه وارد خونه بشود دست خالی بیرون نخواهد رفت

  • علیرضا

    فقط قیمتش زیاده شده میوه لاکچری، خداکند،