سفر | سفر تابستان | بهترین جاها برای سفر تابستان

معرفی مکان های بکر برای سفر تابستانه | تابستون کجا سفر بریم خنک باشه؟

اگر برای سفر های تابستان دنبال مقاصد خنک، جدید و مقرون به صرفه هستید از مطالعه این مطلب از سایت ویکی گردی غافل نشوید.

سفر
ویکی گردی:

با نزدیک شدن به روزهای گرم سال، تب و تاب سفر های تابستانه هم داغ می‌شود. ایامی که برای بسیاری از خانواده‌های پر مشغله ایرانی، تنها یادآور یک جمله است: « وقتشه بریم سفر! » اما یکی از بزرگترین مشغله ها اینه که کجا بریم سفر؟

تابستان، هرچند که دلچسب و خاطره انگیز است اما گرمای سوزان روزهایش هم، غیر قابل انکار است. در مقابل ایران برای مسافرت در تابستان کشوری پهناور با مقاصد متعدد شناخته می‌شود که متاسفانه بسیاری از مسافران به علت عدم آگاهی، از آن‌ها خبر ندارند.

چند توصیه مهم به زنان بارداری که قصد سفر دارند

ما در این مطلب روستاها، آبشارها و مناطق ساحلی خنکی را معرفی می‌کنیم و اشاره‌ای به بهترین شهرهای ایران برای مسافرت در تابستان داریم.

روستای هیروه، بهترین شهر ایران برای سفر در تابستان

اغلب افراد نمی دانند که روستاهای ایران می توانند بسیار چشم گیرتر و زیباتر از جاهای دیدنی خارجی باشند. این منطقه ی بی نظیر که گویی یک جزیره کوچک و خوش آب و هوا در استان کرمانشاه است؛ در شهرستان پاوه و در نزدیکی رودخانه سیروان قرار دارد. روستای هیروه یا هیروی از طبیعت فوق العاده هورامان سرچشمه می گیرد و با اهالی بسیار خونگرم خود، مسافران بسیاری را سالانه میزبانی می کند. اگر با خرید بلیط هواپیما ارزان یا بلیط قطار رجا و... به کرمانشاه سفر کردید حتما زیتون و رب انار بسیار خوشمزه ی هیروه را که در این استان شهرت دارد امتحان کنید.

سفر

روستای املش، همه چیز رو رها کن به اینجا بیا!

اگر می خواهید از مشکلات روزمره فرار کنید و بدون هیچ دغدغه و دردسری در منطقه ای خارج از شهر زندگی کنید؛ املش گیلان یکی از بهترین انتخاب‌های شماست. غرق شدن در دل جنگل و قدم زدن در طبیعتی بکر بدون آنکه خبر از آلودگی و ترافیک باشد؛ روح آدمی را تازه می‌کند. برای اقامت در املش می توانید در خانه های محلی یا اقامتگاه های بوم گردی رشت مانند اقامتگاه بوم گردی بام املش اسکان کنید. با صدای گنجشگ‌ها صبح از خواب برخیزید و در پیچ و خم کوه های املش که در مه محو شده اند ورزش کنید. شما می توانید با ماشین شخصی یا خرید بلیط هواپیما به شهر املش سفر کنید و لحظات بسیار نابی را برای خود رقم بزنید.

ماشینت رو برای سفر اینجوری آماده کن

سفر

همچنین اگر به ترشیجات علاقه دارید، رب آلوچه گیلان را از دست ندهید. در املش رب های محلی بسیارخوشمزه ای می پزند که طعم آن را فراموش نخواهید کرد. می توانید آن را به عنوان سوغاتی نیز خریداری کنید زیرا در شهرهای دیگر ایران رب آلوچه محلی پیدا نمی شود.

آبشار شلماش، از پله های بهشت بالا بروید!

لحظه ای را تصور کنید که در ارتفاعات خنک کوهستانی قدم می گذارید و به چشم اندازی نفس گیر و سرسبز خیره می شوید. به صدای آبشار باشکوهی که در دل کوه سرازیر است گوش می دهید و ناگهان درهای اسرارآمیز در اعماق کوهستان توجه شما را به خود جلب میکند. عجله نکنید برای پایین رفتن از پله ها و رسیدن به طبقه آخر بهشت زمان زیادی وجود دارد. در ابتدا از مسیر لذت ببرید و محو یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری ارومیه شوید. اگر آدرس آبشار شلماش را می خواهید تنها کافیست سفری به آذربایجان غربی ایران داشته باشید و در 15 کیلومتری شهر سردشت آن را پیدا کنید.

سفر

 بنابر نیاز خود می توانید یکی از آن ها را مانند بلیط هواپیما ارزان آذربایجان خریداری کنید. همچنین از یاد نبرید پس از غرق شدن در عظمت نامتناهی آفرینش، 3 طبقه برای رسیدن به انتهای آن راه مانده است. زمانی که به اعماق بهشت قدم می گذارید خیس نشدن زیر آبشارهای باشکوه آن امری اجتناب ناپذیر می شود. شما آنقدر نزدیک به آبشار هستید که قطرات آب را می توانید احساس کنید. بدون شک یک سفر تابستانی به آبشار شلماش با هوای بسیار معتدل آن حال شما را دگرگون خواهد کرد.

توصیه های غذایی که باید برای سفر جدی بگیرید!

دریاچه ویستان، ناشناخته ای بکر

در مسافرت به مناطق سرسبز، هیچ چیز بهتراز دیدنِ دریاچه و جنگلی پاک و بدون زباله نیست. تمیزبودن طبیعت علاوه بر زیبایی آن، هوای بسیار سالم و مطبوعی را به شما هدیه می دهد. پس اگر قصد داشتید به منطقه ای آرام و پاکیزه سفر کنید و تابستان را در کنار دریاچه ای پرآب و خوش رنگ بگذرانید به رودبار گیلان بیایید. در 50 الی 56 کیلومتری آن به دریاچه ویستان بره سر رودبار می رسید که در بخش خورگام قرار دارد. آب و هوا ویستان خنک و برای سفر در فصل تابستان فوق العاده است.

سفر

آدرس دریاچه ویستان: اگر از اتوبان قزوین رشت می آیید زمانی که به لوشان رسیدید مسیر خود را به سمت داماش تغییر دهید. ولی اگر از سمت رشت حرکت می کنید زمانی که به رستم آباد رسیدید مسیر خود را به سمت تنکابن تغییر دهید. همچنین اگر بلیط هواپیما خریدید یا از بلیط هواپیما لحظه آخری رشت که در بعضی از روزهای سال به فروش می رسد استفاده کردید، می توانید پس از رسیدن به رشت با اتوبوس ها یا تاکسی های بین شهری به مقصد برسید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • مستمری بگیر

    بهترین چاههای ایران شمال است خصوصا کلاردشت مازندران