زامیفولیا | زرد شدن برگ زامیفولیا

چجوری جلوی زرد شدن برگ زامیفولیا رو بگیرم؟ | روش مراقبت از زامیفولیا + فیلم

برای نگهداری از زامیفولیا و جلوگیری از زرد شدن آن چند نکته را باید در نظر بگیرید. با ویکی گردی همراه باشید.

زامیفولیا
ویکی گردی:

گیاه زامیفولیا بسیار پر طرفدار و زیباست و به شرایط نگه داری آسان آن، انتخاب اکثریت است.با وجود مقاوم بودن زامیفولیا امکان زرد شدن و آسیب دیدن گیاه نیز وجود دارد.علت زرد شدن برگ و ساقه زامیفولیا ممکن است به دلایل مختلفی باشد، از جمله:

1- نور کافی نداشته باشد

برای زامیفولیا، نور خورشید مستقیم بسیار مضر است، بنابراین باید این گیاه را در مناطق سایه‌دار قرار داد.نور این گیاه باید حتما غیر مستقیم باشه و اگه نور زیادی به آن بتابد باعث زرد شدن برگ‌های زاموفیلیا و همچنین سوختگی توی برگ مخصوصا قهوه‌ای شدن نوک و لبه‌ی برگ میشه و نور کم تر از حد نیاز هم باعث میشه که برگ ها شاداب نباشند. همچنین کمبود نور هم میتواند باعث کند شدن رشد گیاه شما شود. درسته که زاموفیلیا جزو گیاهان مقاوم به نور کم هست ولی خب حداقل در روز باید براش ۵ الی ۶ ساعت نور فیلتر شده فراهم کنید تا رشد خوبی داشته باشه البته این نور باید فیلتر شده باشه یعنی از پشت شیشه مات و یا پرده نازک به گیاه بتابه وگرنه گیاه دچار زرد و قهوه ای شدن برگ میشود.

گیاه ماه تولدتان را بشناسید + عکس و توضیحات

2- آبیاری نامناسب (بیش‌از حد یا کم‌ از حد)

آبیاری باید معتدل و منظم باشد و خاک همواره باید مرطوب باشد، اما اجازه ندهید خاک خیس شود.در کل، زامیفولیا گیاه کم آبی است و هر زمان خاک آن خشک شد، آبیاری اش نمایید.

 

3- خاک نامناسب (بسیار مرطوب یا خشک، یا فقیر به مواد غذایی)

خاک باید حاوی مواد غذایی کافی باشد. اگر خاک فقیر به مواد غذایی است، باید از کودهای گیاهی استفاده کنید.

 

4- بیماری‌های گیاهی مانند عفونت با قارچ‌ها و باکتری‌ها

در صورت شناسایی بیماری‌های گیاهی، باید از روش‌های شیمیایی یا غیرشیمیایی برای درمان استفاده کنید.

 

5- حشرات آفت‌زا مانند پشه‌ها، شپشه‌ها و سوسک‌ها

 برای مبارزه با حشرات آفت‌زا، می‌توانید از روش‌های شیمیایی یا غیرشیمیایی مانند استفاده از داروهای گیاهی و کنترل حشرات با استفاده از حشره‌کش‌های طبیعی استفاده کنید.

 

گیاهان آپارتمانی که هرگز خشک نمی‌شوند!

اگر مشکل از آبیاری زیاد باشه چطور حلش کنیم؟

توی این حالت باید ابتدا گیاه رو از خاک خارج کنید و ریشه ها رو بررسی کنید که تا چه اندازه ای با بیماری و قارچ درگیر شده و میزان پوسیدگی در چه حدی است، ریشه و ریزوم هایی که سفت و سفید هستند نشون از سالم بودن میدن و اونایی که سیاه و قهوه ای شدن رو باید از گیاه جدا کنید، سپس ریشه رو با قارچ کش سم پاشی کنید و در یک گلدان با زهکشی بالا و خاک سبک بکارید و دو آبیاری اول رو با قارچ کش انجام بدید و زمانی گیاه رو آبیاری کنید که به اندازه ۱/۳ خاک خشک شده باشه

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۳ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر