میوه | کلسیم | میوه های کلسیم دار

به جای شیر این میوه ها رو بخور | این میوه ها بیشتر از شیر کلسیم دارن!

اگر شما هم جزو افرادی هستید که به دلایلی نمیتوانید از شیر و لبنیات استفاده کنید، میتوانید منابع گیاهی کلسیم را جایگزین این محصولات کرده و نیاز بدن خود را تامین کنید.

قیمت میوه
ویکی گردی:

بسیاری از میوه ها سرشار از کلسیم هستند. نه تنها کلسیم در آن ها وجود دارد، بلکه ویتامین و فیبر را هم در آن ها پیدا می کنید و در نتیجه فواید زیادی برای سلامتی به همراه دارند. نخوردن میوه یکی از علت های مرگ زودرس محسوب می شود. شیر و لبنیات تنها منبع کلسیم نیستند، از طرفی بهتر است که از خوردن بیش از حد شیر صرف نظر کنید و یا در آن زیاده روی نکنید زیرا باعث چاقی و بیماری های خاص می شود. در ادامه میوه های کلسیم دار رو بهتون معرفی میکنیم.

انجیر

انجیر منبع خوبی از کلسیم است. فرقی ندارد که انجیر تازه یا انجیر خشک مصرف کنید؛ در هر صورت کلسیم را به بدن شما می رساند. انجیر تازه 35 میلی گرم کلسیم دارد و انجیر خشک 162 میلی گرم کلسیم دارد بنابراین انجیر خشک فواید بیشتری دارد؛ البته مراقب باشید که انجیر خشک قند بیشتری هم دارد.

پرتقال، نارنگی و آب پرتقال

پرتقال نه تنها منبع خوبی از ویتامین c است، بلکه سرشار از کلسیم نیز است. تقریباً 40 میلی گرم کلسیم دارد. آب پرتقال تازه کلسیم کم تری دارد و فقط 11 میلی گرم کلسیم در آن وجود دارد که اگر به کلسیم بیشتری نیاز دارید، می توانید آب پرتقال ویتامینه مصرف کنید. بعضی از برند ها پرتقال هایی با 167 میلی گرم کلسیم را در اختیار شما قرار می دهند بنابراین یک لیوان آب پرتقال ویتامینه می تواند 410 میلی گرم کلسیم بدن تان را تامین کند. نارنگی هم 37 میلی گرم کلسیم دارد، در حالی که نارنگی کنسروی فقط 12 میلی گرم کلسیم دارد.

زردآلو

فرقی ندارد که زردالو به صورت خشک، پخته، خام یا تازه استفاده شود. زردآلو در حالت های مختلف بین 19 الی 55 میلی گرم کلسیم دارد. زردآلو تازه 13 میلی گرم، زردالو خشک پخته شده 19 میلی گرم، زردآلو خشک پخته شده 55 میلی گرم کلسیم دارد. پس همه چیز به روش استفاده شما بستگی دارد.

کیوی

کیوی یکی از بهترین میوه هایی است که می توانید استفاده کنید.

نه تنها سرشار از کلسیم است، بلکه ویتامین و مواد معدنی هم دارد. کیوی مقدار زیادی فیبر دارد و در هر 100 گرم 3 گرم فیبر و داخل کیوی وجود دارد. قند آن فقط 9 گرم است که قند خون را بالا نمی برد و افراد مبتلا به دیابت می توانند از آن استفاده کند.

کیوی برای اسموتی بسیار عالی است. ویتامین و مواد معدنی بدن را تامین می کند؛ حاوی منیزیم، فسفر، پتاسیم و ویتامین c، بتاکاروتن، لوتئین ویتامین k است. ویتامین c یک ماده معدنی است که نقش زیادی در سلامت استخوان دارد. بنابراین مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین c هم اهمیت دارند که شامل کیوی، پرتقال، نارنگی، لیمو، بروکلی و فلفل دلمه ای می شود.

منبع: نمناک
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر