بوی کهنه گی گردو | گردو

بوی کهنه گی گردو رو با این 3 روش از بین ببر!

بعد از مدتی احساس کردید بوی کهنگی به خود گرفته‌اند. در اینجا می‌خواهیم راهکارهایی برای رفع بوی کهنگی گردو ارائه دهیم.

گردو
ویکی گردی:

رفع بوی کهنگی گردو یکی از نکاتی است که شاید بارها به آن فکر کرده باشید. در دنیای امروزی خوراکی‌ های متنوعی در بازار به فروش می‌رسد که نگرانی بیشتر افراد نگهداری آن‌ها برای مدت زمان طولانی است. اما بوی کهنگی گردو و آجیل اونم تو این اوضاع گرونی خیلی رو مخه برای همینم در ادامه می خوام بهتون رفع بوی کهنگی گردو رو آموزش بدم.

روش‌های رفع بوی کهنگی گردو

1- نگهداری در یخچال

برای سالم ماندن گردو را در یخچال قرار دهید. اما آن را درون ظرف هوابند بریزید که بوی محیط یخچال را نگیرد. نگهداری گردو در محیط بیرون به مرور زمان باعث بوی نا گرفتن آن خواهد شد.

2- مغز را بو‌ بدهید

روش دیگر برای رفع بوی کهنگی گردو بو دادن آن است. برای این کار مغزها را درون ماهیتابه ریخته و هم بزنید. گردوها باید خوب تفت داده شود. در زمان تفت دادن هم زدن مداوم فراموش نشود زیرا ممکن است گردو بسوزد. راه دیگر قرار دادن گردوها در فر با دمای ۳۵۰ درجه سانتی گراد است.

به مدت ۱۰ دقیقه گردوها را در فر قرار دهید. پس از اینکه گردوها خوب تفت داده شدند، آن را کناری گذاشته تا خنک شود. این کار در رفع بوی کهنگی گردو بسیار موثر است. رطوبت هوا عامل مهم و تاثیرگذاری در بو‌ گرفتن گردوست. پس حتما محیط خشکی را برای نگهداری از آن انتخاب کنید.

3- دور نگهداشتن آن‌ها از نور و اکسیژن

گردو به دلیل چربی که در ساختار خود دارد نسبت به نور و اکسیژن حساس است و باعث بو‌ گرفتن آن خواهد شد. بنابراین اگر تا امروز گردوی خود را پشت پنجره نگهداری می‌کردید آن را در محیط تاریک و خشک نگه دارید.

منبع: دلگرم
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر