چلو گوشت | روش تهیه چلو گوشت | ترفندهای پخت چلو گوشت

راز خوشمزه چلو گوشت های رستورانی رو اینجا بگیر

ترفندهایی برای پخت چلو گوشت رو اینجا بهتون آموزش میدم که بعد از این بتونین چلوگوشت رو به سبک رستوران های تهران بپزین.

چلو گوشت
ویکی گردی:

چلو گوشت یکی از غذاهای سنتی ایرانیه که طعم و مزه فوق العاده ای داره و تو مجالس خاص و مهم همراه با چلو زعفرانی و یا باقالی پلو سرو میشه. چلو گوشت این غذای، گرانقیمت و پرطرفدار ایرانی را می تونین خودتون تو خونه به روش رستورانی ها بپزین، برای خوشمزه تر شدن چلو گوشت مجلسی در این بخش از سایت ویکی گردی نکاتی را به شما آموزش خواهیم داد، همراه ما باشید.

بهترین گوشت برای تهیه چلو گوشت

چلو گوشت را می توان به سلیقه خود با گوشت گوساله یا گوشت گوسفندی تهیه نمود البته چلو گوشت درست شده با گوشت گوسفندی خوشمزه تر و لذیذتر می باشد،بهتر است برای تهیه چلو گوشت از گوشت گردن یا ماهیچه گوسفندی استفاده کنید. برای تهیه چلوگوشت با گوشت گوساله از گوشت سردست استفاده کنید.

خورش خلال کرمانشاهی رو با این روش بپز + طرز تهیه

گوشت

تفت دادن گوشت

برای تهیه چلوگوشت و خوشمزه شدن آن، گوشت را با پیاز تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ دهد و کمی سرخ شود، باید بدانید زیاد تفت دادن گوشت باعث سفت شدن آن می شود.

این ادویه رو بریز تو قورمه سبزی تا همه تو کفِش بمونن + طرز تهیه ادویه خانگی

افزودن رب به چلوگوشت

چلوگوشت لذیذ راشما میتوانید با رب و هم بدون رب تهیه کنید. در صورتی که می خواهید چلو گوشت خود را با رب گوجه فرنگی درست کنید،رب گوجه فرنگی را تفت دهید تا طعم و بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود. در چلو گوشت رستورانی از رب گوجه فرنگی استفاده نمی شود.

رب گوجه

گرفتن بوی زهم گوشت

برای لذیذ شدن چلوگوشت و گرفتن بوی زهم گوشت، از سیر به همراه برگ بو و دارچین استفاده نمایید،شما می توانید به جای انداختن چند حبه سیر درسته یک حبه سیر را رنده کنید و با پیاز تفت دهید. از افزودن سیر نترسید چوب دارچین و زعفران جلوی بوی سیر را میگیرند.

طرز تهیه خورشت قیمه با گوشت چرخ کرده با طعمی متفاوت + نکات

ادویه چلوگوشت

برای تهیه چلو گوشت از فلفل سیاه، زیره سیاه، زردچوبه، چوب دارچین استفاده نمایید، استفاده از چوب دارچین طعم گوشت را فوق العاده خوشمزه می کند و بعد از پخت کامل از گوشت خارج کنید. توجه داشته باشید که بیش از حد چوب دارچین در خورش نریزید.

ادویه

عطر چلوگوشت با فلفل دلمه

اضافه کردن مقدار فلفل دلمه و هویج می تواند عطر و طعم فوق العاده ای به چلو گوشت شما بدهد.

زعفران دم کرده برای تهیه چلوگوشت

شما می توانید از مقدار کمی رب گوجه فرنگی در تهیه چلو گوشت استفاده کنید و میزان بیشتری زعفران دم کرده بریزید. زعفران چلوگوشت را بسیار خوش عطر و طعم می نماید. زعفران چلو گوشت را باید کم کم طی چند مرحله اضافه کنید تا عطر و رنگ آن بهتر شود.

عصاره قلم در چلوگوشت

چلوگوشت را با گوشت گوساله هم می توان تهیه نمود اما برای خوشمزه شدن آن مقداری عصاره قلم یا گوشت گوسفندی هم به غذا اضافه کنید.

زمان پخت چلوگوشت

برای اینکه چلوگوشت خوشمزه تر و لذیذتری داشته باشید،حرارت زیر قابلمه را کم کرده واجازه دهید گوشت با حرارت بسیار ملایم بپزد. حدود 3 تا 4 ساعت زمان برای پخت گوشت با حرارت ملایم نیاز است. در مواقعی که محدودیت زمانی دارید،می توانید چلوگوشت را در زودپز در عرض یک ساعت تهیه کنید، البته سرعت پخت روی کیفیت غذا تاثیر منفی می گذارد.

اگه قورمه سبزی جا افتاده میخوای، سبزیش رو اینطوری سرخ کن!

علت دیرپز شدن چلوگوشت

ریختن آب سرد روی گوشت، افزودن نمک به چلو گوشت در همان ابتدای پخت، زیاد سرخ کردن گوشت باعث دیر پز شدن گوشت چلو گوشت می شود.

راز خوشمزگی چلوگوشت

در انتها پخت چلوگوشت کمی از آبلیمو ترش تازه استفاده کنید تا گوشت خوشمزه تر شود. برای عطر بیشتر از کمی گلاب در انتها نیزاستفاده کنید.

تزئین چلوگوشت

پس از آماده شدن چلو گوشت، این غذا را با پیاز داغ و زرشک تزیین کرده و با برنج آبکش ساده یا باقالی پلو سرو نمایید. شما می توانید این غذا را با کلم قرمز لیمو تازه و جعفری تزیین کنید.

منبع: نمناک
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر