خوراکی های رژیمی | معرفی خوراکی های رژیمی

هر چقدر از این خوراکی ها بخوری چاق نمیشی!

خوراکی های رژیمی به کاهش خطر بیماری‌های مزمن و مرتبط با تغذیه کمک می کند. در ادامه بهترین خوراکی های رژیمی رو بهتون معرفی می کنیم.

خوراکی های رژیمی
ویکی گردی:

در این قسمت از ویکی گردی به معرفی خوراکی های رژیمی می پردازیم. خوراکی های رژیمی، خوراکی هایی هستند که دارای کالری صفر یا منفی هستند و  امکان چاق شدن وجود ندارد. با قرار دادن این خوراکی های رژیمی در برنامه غذایی تان، تغذیه سالمی داشته باشید. در ادامه با معرفی خوراکی های رژیمی همراه ما باشید.

 

معرفی خوراکی های رژیمی

رژیم

1. تخم مرغ آبپز

تخم مرغ یکی از غذاهایی است که در گذشته تبلیغات زیادی علیه آن صورت گرفته است، درحالی‌که غذایی بسیار سالم و سرشار از مواد مغذی است. بیشتر مواد مغذی موجود در تخم مرغ ازجمله نزدیک به نیمی از پروتئین آن در زرده‌ی تخم مرغ قرار دارد. تخم مرغ از نظر دارابودن پروتئین، ماده‌‌ی غذایی کاملی است، به این معنا که تخم مرغ محتوی هر ۹ اسید آمینه‌ی ضروری است.

علاوه‌بر این خواص، تخم مرغ خاصیت سیرکنندگی بالایی دارد. براساس نتایج یکی از مطالعات، کسانی که صبح‌ها تخم مرغ مصرف می‌کنند، در مقایسه با کسانی که بِیگِل (نوعی نان دوناتی شکل) می‌خورند، احساس سیری بیشتری می‌کنند و در طول روز کالری کمتری دریافت می‌کنند. همچنین این افراد شاخص توده‌ی بدنی‌شان کاهش یافته و وزن بیشتری از دست می‌دهند.

2. سیب

سیب بخش مهمی از رژیم‌های غذایی سالم است. مطالعات متعددی از نقش سیرکنندگی میوه‌جات و قدرتشان در کاهش وزن حکایت دارند. در میان میوه‌ها، سیب بیشترین شاخص سیری را دارد.

سیب حاوی نوعی فیبر محلول به‌نام پکتین است که می‌تواند سرعت گوارش را به‌طور طبیعی کاهش داده و باعث سیری شود. همچنین ۸۵درصد سیب را آب تشکیل می‌دهد. به‌لطف مقدار بالای آب، حجم این ماده‌ی غذایی بدون افزایش کالری، افزایش می‌یابد و این به سیری کمک می‌کند.

البته قابلیت سیرکنندگی سیب مختص زمانی است که میوه به‌طور کامل مصرف شود. آب سیب یا پوره‌ی آن قدرت سیرکنندگی میوه‌‌ی کامل را ندارد و توصیه می‌کنیم برای لاغری سیب را به‌طور کامل میل کنید.

در مطالعه‌ای، خاصیت سیرکنندگی سیب کامل، سس سیب و آب سیب پیش از صرف وعده‌ی غذایی با یکدیگر مقایسه شد. نتیجه‌ی این مطالعه نشان می‌داد کسانی که سیب کامل خورده بودند، نسبت‌به کسانی که قبل از غذا سس سیب مصرف کرده بودند، ۹۱ کالری کمتر دریافت کرده‌اند. این عدد در مقایسه با مصرف آب‌سیب پیش از وعده‌ی غذایی به ۱۵۰ کالری می‌رسید.

3. گریپ فروت 

 این میوه‌ها محتوی ۸۷ درصد آب هستند که به سیری کمک می‌کنند. گریپ فروت در بسیاری از رژیم‌های غذایی به عنوان یک خوراکی مفید در لاغری و کاهش وزن، دیده می‌شود. مصرف گریپ فروت یا آب آن پیش از وعده غذایی می‌تواند وزن را تا حد قابل توجهی کاهش دهد. این کاهش وزن به طور عمده به شکل کاهش چربی و کاهش اندازه دور شکم مشاهده می‌شود.

4. نان سبوس دار

اگر به دنبال نان رژیمی هستید، مصرف نان سبوس دار را حتما در رژیم غذایی خود جای دهید. از آنجایی که نان سبوس دار سرشار از فیبر است، کمک می‌کند تا شما مدت طولانی‌تری بتوانید سیر بمانید. واضح است که به تاخیر انداختن احساس گرسنگی موجب می‌شود تا غذای کمتری مصرف کرده و در نتیجه به لاغر شدن و کاهش وزن شما کمک شود.

5. قهوه تلخ

قهوه کالری ندارد و اگر بتوانید آن را تلخ بنوشید، می‌تواید تا چهار لیوان در روز بنوشید. بیش از این به خاطر کافئین بالای آن توصیه نمی‌شود. خاصیت چربی‌سوزی بالای قهوه ، به دلیل بالا بودن میزان کافئین در این نوشیدنی است که جدا از کم کالری بودن (۲ تا ۵ کالری) به کاهش وزن شما نیز کمک می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر