روغن تراپی مو | معرفی روغن برای روغن تراپی مو | روغن های مخصوص گوروغن تراپی مو

با این 5 تا روغن موهاتو روغن تراپی کن!!

روغن تراپی مو یکی از روش های بسیار عالی برای حفظ سلامت مو است، در ادامه مطلب 5 روغن را بدین منظور به شما معرفی میکنیم!

روغن تراپی
ویکی گردی:

وقتی صحت از درمان موهای آسیب دیده میشود روغن تراپی مو بهترین گزینه برای این افراد است! بهترین روغن ها برای مو، آنهایی هستند که با حالت موهای شما (خشک، لخت، فر، وز و ...) متناسب است! روغن‌ تراپی مو با آب‌بندی کردن کوتیکول‌ها، نواقص مو را درمان کرده و به مرور آن را تقویت می‌کند. در ادامه این بخش از ویکی گردی به شما 5 روغن بسیار عالی برای روغن تراپی مو استفاده میکنیم! 

1. روغن رزماری

                           روغن

روغن‌تراپی رزماری، سال‌هاست که به منظور افزایش رشد موها توسط مردم سراسر جهان انجام می‌گیرد. به علاوه استفاده طولانی مدت از این روغن، سفید شدن موها را به تأخیر می‌اندازد. این روغن در واقع رنگ مو را حفظ می‌کند. علاوه بر آن‌، از روغن رزماری می‌توان به عنوان لوسیون شاداب کننده موها استفاده کرد.

این روغن گردش خون را در ناحیه پوست سر تحریک کرده و در نتیجه به موها سلامت و جوانی می‌بخشد.

روغن تراپی رزماری برای همه انواع موها مناسب است. اما موهای ضخیم که سلول‌های رنگدانه‌ای قدرتمندی نیز دارند، بوسیله روغن رزماری جان دوباره‌ای می‌گیرند.

2- روغن آرگان       

                                      روغن

وقتی صحبت از بهترین روغن برای مو به میان می‌آید، محال است اسمی از روغن آرگان شنیده نشود. این روغن  که طلای مایع نامیده می‌شود، سرشار از آنتی‌اکسیدان، ویتامین E و دیگر مواد مغذی است. این روغن به موها آبرسانی می‌کند، از بروز موخوره پیشگیری می‌کند، از موها در برابر اشعه‌های مضر و آلودگی‌ها محافظت می‌کند و از همه مهم‌تر نوعی مصونیت در موها ایجاد می‌کند که نمی‌گذارد در مقابل تنش‌های محیطی آسیب‌پذیر باشند.

روغن آرگان برای انواع موها مناسب است اما،  کسانی که موهای خشک، وز، شکننده و آسیب دیده دارند، بیشتر از همه به آن احتیاج پیدا می‌کنند. همچنین کسانی که مدام از وسایل حرارتی برای حالت دادن به موهای خود استفاده می‌کنند، باید روغن‌درمانی آرگان را در اولویت برنامه‌های مراقبتی خود قرار دهند.

3- روغن نارگیل

                           

روغن

روغن نارگیل سرشار از اسیدهای چرب، ویتامین‌ها، کربوهیدرات‌ها و مواد معدنی است. این روغن علاوه بر تقویت موها در جهت رشد بهتر و سریعتر، می‌تواند نقش یک نرم‌کننده طبیعی را بازی کند. موهایی که به طور مداوم توسط روغن نارگیل تغذیه می‌شوند، درخشان، لطیف والبته پرپشت هستند.

فراموش نکنید که اثربخشی هر کدام از این روغن‌ها به عوامل زیادی بستگی دارد که از یک فرد به فرد دیگر متفاوت است. پس اگر می‌خواهید بهترین نتیجه را از روغن درمانی موهایتان بگیرید، بهتر است یک یا چند مورد از روغن‌های معرفی شده را در روتین مراقبت‌های پوست و موی خود بگنجانید و برای دیدن تغییرات کمی صبور باشید.

4- روغن درخت چای 

                         

روغن

استفاده از روغن درخت چای برای موها خاصیت درمانی داره. خواص ضد قارچی، ضد باکتریایی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی روغن درخت چای برای مو مفیده. استفاده از روغن درخت چای باعث می شه فولیکول‌های مو مواد مغذی بیشتری جذب کنند و در نتیجه این باعث رشد کلی مو میشه.

5- روغن بادام تلخ 

                        

روغن بادام تلخ

روغن بادام تلخ غنی از مواد مغذی برای پوست سر و فولیکول‌های مو است که این مواد مغذی موجب افزایش رشد مو می‌شوند و از موها در برابر اشعه UV محافظت می‌کنند. موهای خود را با روغن بادام تلخ یا بادام شیرین برای یک ماه هر روز ماساژ دهید با این کار باعث تقویت و افزایش رشد موهای خود شوید.

منبع: زیمالب
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر