جایگزین های قند | معرفی جایگزین های قند | جایگزین های طبیعی قند

بهترین جایگزین های طبیعی قند رو بشناسین! + فواید

از مهم ترین کارهایی که برای سلامتی تون میتونین انجام بدین جایگزین کردن خوراکی طبیعی به جای قند هست برای همینم اینجا جایگزین طبیعی های قند و بهتون معرفی میکنم.

جایگزین قند
ویکی گردی:

در این قسمت به معرفی بهترین جایگزین طبیعی های قند خواهیم پرداخت. قند بدترین ماده‌ای هست که در رژیم غذایی وجود داره که تاثیرات مخربی روی بدن میگذاره. اگه نمی‌تونین شیرین‌کننده‌ها رو از رژیم غذایی خودتون حذف کنید، چاره اون، انتخاب جایگزین طبیعی های قند هست؛ چراکه شما می‌توانید قندهای طبیعی و سالم‌تری را جایگزین کنید. جایگزین طبیعی های قند ، خوراکی هایی هستند که نه تنها ضرری ندارند، خواص و فواید زیادی برای بدن دارند. با ما همراه باشید.

1. عناب

عناب

هنگامی‌که کاربران سایت این سوال را از ما می‌پرسند که به جای قند از چه چیزی استفاده کنیم، معمولا یکی از اولین پاسخ‌هایی که ارائه می‌کنیم مصرف حبه عناب است.

عناب میوه قرمز رنگی است که در مناطق گرمسیری رشد می‌کند و خواص بی‌شماری دارد. حبه عناب یکی از فرآورده‌های تولید شده از میوه عناب است که می‌توانید به جای مصرف قند، حبه عناب را همراه با چای میل کنید. چون هضم قندهای طبیعی برای بدن راحت‌تر است، به همین دلیل حبه عناب که قند طبیعی دارد برای معده و گوارش مفید است و مصرف آن توصیه می‌شود.

حتما انجیر خشک بخوریید! | ۳۵ فواید انجیر خشک برای مردان و زنان

2. انجیر خشک

انجیر خشک از انجیر تازه خواص بیشتری دارد. یعنی خواص هر عدد انجیر خشک مساوی با خواص چهار عدد انجیر تازه است.

انجیر خشک خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و حاوی مقادیر زیادی ویتامین مفید برای بدن ماست. علاوه بر این، می‌توان انجیر را جایگزین قند و شکر دانست چون مصرف به‌اندازه آن قند موردنیاز بدن را تامین می‌کند. پس مصرف انجیر به دلیل وجود آنتی اکسیدان و قند سالم برای افراد دیابتی مناسب است.

خشک کردن انجیر

3. کشمش

کشمش خواص بیش‌تری نسبت به انگور دارد؛ پس انگور هم یکی دیگر از میوه‌های خشک مناسب برای مصرف همراه با چای است.

کشمش و مویز علاوه بر ارتقای سیستم ایمنی بدن، برای تنظیم قند خون و کنترل دیابت موثر هستند.

کشمش

4. عسل

عسل طبیعی سرشار از انواع ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است که به همین دلیل از ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابت جلوگیری می‌کند.

ممکن است بعضی افراد سودجو به‌جای تغذیه زنبورها با شهد گل، آن‌ها را با قند یا شکر تغذیه کرده باشند؛ پس برای اطمینان از طبیعی بودن عسل از فروشندگان معتبر و شناخته شده عسل سالم و طبیعی را تهیه کنید.

درمان سرفه با عسل

5. خرما

خرما

خرما منبع طبیعی قند موردنیاز بدن است که خواصی مانند تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود عملکرد مغز، کمک به رشد استخوان‌ها، تنظیم کلسترول و قند خون را دارد.

جالب است بدانید با وجود قند فراوان در خرما، نه تنها هیچ ضرری برای افراد دیابتی ندارد، بلکه متعادل مصرف کردن، خرما فواید زیادی دارد.

منبع: باغ ایران
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر