لیزر بدن | نکات لیزر بدن

لیزر کردی ولی باز موهات در میاد؟! | نکات مهم درباره لیزر بدن + ویدیو

اگه بعد از 7 یا 8 جلسه لیزر بدن، باز هم موهاتون در میاد امری طبیعیه، در ادامه مطلب در ویدیویی به بررسی این موضوع میپردازیم!

لیزر
ویکی گردی:

یکی از راه‌های از بین بردن موهای زائد بدن، لیزر بدن است. با استفاده از دستگاه لیزر می‌توان موهای ضخیم را تا حدی به موهای نازک تبدیل کرد و موی زائد بدن را از بین برد تا پوستی صاف و شفاف داشته باشید.با اینکه لیزر بدن یک روش دائمی برای رفع موهای زائد شناخته شده است اما نمیتوان با قاطعیت گفت که بازگشت دوباره موهای زائد غیرممکن است! در ادامه این بخش از ویکی گردی نکات لیزر بدن را بررسی میکنیم! 

در ادامه مطلب یک سری نکات دیگر را نیز درمورد لیزر بدن اضافه میکنم!

چه تعداد جلسه برای از بین بردن موهای زائد با لیزر نیاز است؟

به طور قطعی و مشخص نمی‌توان گفت که برای از بین بردن موهای زائد بدن به چند جلسه لیزر نیاز است. معیارهای بسیاری وجود دارد که می‌توان با توجه به آن تعداد جلسات مورد نیاز برای از بین بردن موهای زائد بدن را مشخص کرد. ضخامت موهای بدن، رنگ پوست، اختلالات هورمونی و…. همه از عواملی هستند که می‌توانند در مشخص کردن تعداد جلسات لیزر تاثیرگذار باشند.

همانطور که می‌دانید سیستم بدنی آقایان با خانم‌ها متفاوت است، از این رو تعداد جلسات مورد نیاز برای از بین بردن موهای زائد آن‌ها هم با توجه به تفاوت در عوامل بیولوژیکی که وجود دارد متفاوت خواهد بود. به طور کلی تمامی افراد لازم است که برای لیزر موهای زائد بدن ۶ تا ۸ جلسه را پشت سر بگذارند. البته این تعداد جلسات می‌تواند با توجه به سیستم بدنی که دارند متفاوت باشند.

 

علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر چیست؟

عوامل بسیاری هستند که می‌توانند زمینه را برای رشد مجدد موهای زائد فراهم کنند. نوع موها و رنگ پوست از عواملی هستند که می‌توانند روی احتمال برگشت موهای زائد بدن بعد از لیزر کمک بسیاری کنند. با وجود اینکه لیزر می‌تواند موجب آسیب به فولیکول‌های مو شود اما نمی‌تواند به طور کامل آن‌ها را از بین ببرد. فولیکول‌های مو بعد از گذشت زمان ممکن است احیا شوند و به حالت رشد اولیه خود بازگردند.

 

 چطور می‌توان از بازگشت موهای زائد بدن و صورت جلوگیری کرد؟

1- از کندن موهایتان خودداری کنید: اپیلاسیون و وکس موهای زائد بدن می‌تواند موجب ضخیم شدن و پرپشتی موهای بدن شود. به همین دلیل بهتر است به هیچ عنوان در جلسات لیزر موهای زائد بدن از اپیلاسیون و موم استفاده نکنید.

2- پوست خود را مرطوب مگه دارید: پوست خشک بدن همیشه مستعد تحریک شدن است. پوست خشک بعد از لیزر حالت پوسته پوسته پیدا می‌کند و دچار ترک‌های ریزی می‌شود. استفاده از لوسیون‌های مرطوب کننده، نرم کننده‌های پوستی و… می‌تواند به رطوبت پوست کمک بسیاری کند.

3- اختلالات هورمونی را درمان کنید: اختلالات هورمونی در بدن زنان می‌تواند به یکباره موجب رشد موهای زائد شوند. از این رو بهتر است با آزمایش خون، سطح هورمون‌های بدن را همیشه در حالت تراز نگه دارید.

4- تعداد دفعات شیو را کاهش دهید: این موضوع هنوز مورد تایید علمی قرار نگرفته است که آیا، شیو موهای زائد بدن می‌تواند منجر به پرپشتی و افزایش ضخامت آن‌ها شود؟ به هر حال بسیاری از پزشکان توصیه می‌کنند که از شیو موهای بدن خودداری کنید.

 

منبع: درمانگاه صدف 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر