تقویت حافظه | تقویت حافظه با عطر پاشی

تقویت حافظه با ترفند عطرپاشی در طول خواب!

تقویت حافظه با بوییدن عطر در خواب شاید یک موضوع عجیب و غیرقابل‌باور باشد؛ اما امروز به لطف تحقیقات گسترده دانشگاه کالیفرنیای آمریکا به اثبات رسیده است.

تقویت حافظه
ویکی گردی:

تقویت حافظه با عطر یک موضوع پژوهشی است که در دانشگاه کالیفرنیای آمریکا به اثبات رسیده است.  رایحه‌ها بسیار قوی هستند به‌طوری‌که از قرن‌ها پیش علمی به نام علم رایحه‌ درمانی یا آروماتراپی شکل گرفته و برای بهبود زندگی انسان از جمله تقویت حافظه و افزایش تمرکز افراد از آن استفاده می‌شده است. در این قسمت به تقویت حافظه با ترفند عطرپاشی می پردازیم.

تقویت حافظه با عطر

عطر

تقویت حافظه و درمان زوال عقل با بوییدن عطر در خواب شاید یک موضوع عجیب و غیرقابل‌باور باشد؛ اما محققان در دانشگاه کالیفرنیا ثابت کردند که این پدیده تنها یک خیال باطل نیست. تحقیقات و مطالعات بسیاری انجام شده که تاثیر عطر بر تقویت حافظه و بوییدن عطر در خواب برای جلوگیری از زوال عقل را ثابت می‌کنند. در نتایج این تحقیقات نکات جالب‌توجهی کشف شده است.

این 10 تا خوراکی در تقویت حافظه معجزه میکنن! + فیلم

معطر بودن اتاق باعث تقویت حافظه می شود چون عصب های بویایی در حین خواب تحریک میشن و این عصب ها اتصالات زیادی بابخش حافظه و شناخت مغز و حتی بینایی دارند. عصب بویایی و هیپوکامپ تنها بخشی از دستگاه عصبی هستن که قابلیت رشد و تکثیر دارن و حکم یک شاهراه برای مغز رو داره.

احتمالا خودتون متوجه قدرت بویایی در تداعی خاطرات شدید!  حالا دانشمندان از همین خصلت عصب بویایی برای تقویت حافظه استفاده کردن و یک نتیجه خارق العاده گرفتن.

در طول شب که عمده فعالی های خودآگاه دستگاه عصبی تعطیل میشه اگر اتاق و محدوده رختخواب شما از یک عطر دلچسب  طبق سلیقه خودتون) غنی باشد شما در عین خواب در حال تمرین حافظه هستید و توانایی های شناختی ما( که اصطلاحا بهش میگن هوش) شدیدا تقویت میشه چون بخشی از توانایی های دستگاه عصب از بینایی گرفته تا تحلیل و تمرکز ارتباط با عصب های بویایی و مراکز بویایی مغز داره.

 

نکات مهم در اثر تقویت حافظه با عطر

ارتباط بین برخی عطرها و اثرات مختلف شناختی، از جمله تقویت حافظه و جلوگیری از زوال عقل و درمان آن تایید شده است.

اسانس‌های خاص

برخی از اسانس‌ها و عطرها ممکن است بر تمرکز و حافظه تاثیر مثبتی بگذارند. به‌عنوان‌مثال، برخی از عطرهای مرکباتی مانند اسانس نارنج و لیمو معمولا باعث افزایش انرژی و تمرکز می‌شوند.

تأثیر شنیداری

برخی تحقیقات نشان داده‌اند که بوهای خاص می‌توانند اطلاعات حافظه را تقویت کنند. اثر تقویت حافظه با عطر و بوهایی مانند بوی نعناع، رزماری یا لاوندر و تاثیرات مثبت آن‌ها روی تمرکز و حافظه طی تحقیقات علمی ثابت شده است.

تاثیری که شکلات تلخ رو حافظت میزاره بی نظیره! 

ارتباط با احساسات

برخی از عطرها ممکن است به‌عنوان تحریک‌کننده‌های احساسی عمل کنند. احساسات مثبت و خوشایند از جمله حس شادی و خنده، آرامش داشتن یا افزایش تمرکز، به بهبود تقویت حافظه کمک می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در این مورد وجود دارد این است که بدانید اثر عطر بر روی حافظه از فردی به فرد دیگر کاملا متفاوت است. با این وجود هر کسی ممکن است بر اساس تجربه شخصی خود در مواجهه با عطر یا رایحه خاصی این تحقیقات را تایید یا رد کند.

 

درمان زوال عقل و تقویت حافظه با عطر

درمان زوال عقل و تقویت حافظه با عطر

درمان زوال عقل یک موضوع پیچیده و مهم است و به‌عنوان یک مسئله جدی پزشکی بررسی می‌شود و درمان آن صورت می‌گیرد. انجام تحقیقات علمی و مشورت با پزشکان متخصص در این زمینه بسیار مهم است. بوییدن عطر در خواب ممکن است به تقویت حافظه کمک کند؛ اما به‌تنهایی نمی‌تواند به‌عنوان یک روش درمانی جایگزین برای زوال عقل باشد.

بااین‌وجود دانشمندان مدت‌هاست که می‌دانند ازدست‌دادن ظرفیت بویایی یا توانایی بویایی می‌تواند در روند ایجاد ۷۰ بیماری عصبی و روان‌پزشکی تاثیرگذار باشد. از جمله بیماری هایی که با توانایی بویایی در ارتباطند بیماری هایی مانند آلزایمر و سایر زوال‌های عقل، پارکینسون، اسکیزوفرنی و اعتیاد به الکل هستند.

 چند خوراکی ساده که باعث تقویت حافظه میشه

خاص‌ترین ویژگی حس بویایی این است که به طور مستقیم به مدارهای حافظه مغز متصل می‌شود درحالی‌که سایر حواس ابتدا از طریق تالاموس هدایت می‌شوند. اینکه با بوییدن یک رایحه قوی خاطرات شما حتی از زمان‌های بسیار دور زنده شود یک امر اثبات شده است.

از طرفی محققان پیش‌ازاین دریافته بودند که قرار دادن افراد مبتلا به زوال عقل متوسط در معرض ۴۰ رایحه مختلف دو بار در روز در یک دوره زمانی، حافظه و مهارت‌های زبانی آنان را تقویت می‌کند، افسردگی را کاهش می‌دهد و ظرفیت بویایی آنان را بهبود می‌بخشد. پس می‌توان انتظار داشت که تقویت حافظه و درمان زوال عقل با عطر امری امکان‌پذیر باشد.

با این وجود دانشمندان همچنان مشغول تحقیق و بررسی تقویت حافظه با عطر هستند و انتظار می‌رود به‌زودی به نتایج بهتری دست یابند. نتایجی که باعث ساخت یک داروی درمان کننده قوی شود

منبع: دلتا
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر