بازیگران | بازیگران فوت شده | بازیگران فوت شده در 1402

بزرگان سینما که طی یک سال گذشته از بین ما رفتند! | فیلمی از آخرین خنده های تلخ بازیگران ایرانی

در سال 1402، چهره‌های هنری مختلف و بازیگران زیادی درگذشتند از این رو مروری داریم بر بزرگانی که از میان ما رفتند.

بازیگران ایرانی
ویکی گردی:

در این مدت هنرمندان، بازیگران ایرانی و... بزرگی را از دست دادیم و گروهی براین باورند که جایگزینی این اسطوره‌ها تقریباً غیرممکن است و سال‌ها نیاز داریم تا دوباره بازیگران ایرانی و هنرمندانی در سطح گذشتگان را عرصه هنر کشورمان تجربه کنیم. در ادامه بازیگران ایرانی که امسال از جمع ما رفتند را معرفی می کنیم.

فیلمی از بزرگانی که دیگر در جمع مان نیستند!

برای تماشای فیلم زیر فیلتر شکن خود را خاموش کنید

معرفی بازیگران فوت شده

1- آتیلا پسیانی

آتیلا پسیانی فرزند جمیله شیخی هنرپیشهٔ سینما، تلویزیون و تئاتر ایران و همسر فاطمه نقوی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر است. آتیلا پسیانی دارای دختری به نام ستاره پسیانی و پسری به نام خسرو است که هردو بازیگر تئاترند. آتیلا پسیانی فارغ‌التحصیل کارگردانی و بازیگری تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه بلورسازی است. بازی در تئاتر را از سال ۱۳۵۶ آغاز کرده و بازی در سینما را از سال ۱۳۶۰ با فیلم عفریت، کاری از فرشید فلک‌نازی، تجربه کرد. ضمناً در برنامه چهل تیکه به گفته خودش در فیلمی که گم شده‌است در سال ۱۳۴۸ به مدت ۴۰ ثانیه نقش داشته‌است و در ۱۴مهر ۱۴۰۲ فوت گردید

عکس زیر خاکی از آتیلا پسیانی و زنش قبل انقلاب!!!

آتیلا پسیانی

2- فردوس کاویانی

فردوس کاویانی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون درگذشت. به نقل از ایسنا، روابط عمومی انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران تایید کرد که فردوس کاویانی کارگردان و بازیگر پیشکسوت تئاتر ایران دقایقی پیش ۹ مهر ماه در منزل اش دار فانی را وداع گفت.

فردوس کاویانی

3- مهدی ظهوری

مهدی ظهوری متولد سال ۱۳۳۳ است که سابقه اجرای برنامه‌های «جنگ شب» و «تهران تهران» را داشت. مهدی ظهوری همچنین مجری آیین افتتاحیه شبکه پنج بود و نیز انجام مصاحبه‌های مردمی و گفت‌وگو با هنرمندان را برعهده داشت.

واکنش امین حیایی به فوت آتیلا پسیانی + عکس

مهدی ظهوری

4-خسرو امیرصادقی

خسرو امیرصادقی معروف به امیرخسرو در ۱۳۲۷ در قائم‌شهر به دنیا آمد. وی از کودکی عاشق بازیگری بود و از حدود ۱۲ سالگی بر روی صحنه تئاتر هنرنمایی می‌کرد تا وقوع انقلاب و بسته شدن تمامی تئاترها مخصوصاتئاترهای لاله زار که باعث ورود او به عرصه سینما شد.

خسرو امیرصادقی

5- فریماه فرجامی

فریماه فرجامی در ۱۸ اردیبهشت سال ۱۳۳۱ در تهران به دنیا آمد. او دانش‌آموختهٔ دانشکدهٔ هنرهای دراماتیک است. فریماه فرجامی در سال ۱۳۵۶ از این دانشگاه لیسانس کارشناسی دراماتیک دریافت کرد. فریماه فرجامی در همان سال در مرکز مطالعات و هماهنگی فرهنگی «شورای عالی فرهنگ و هنر» و فصلنامه فرهنگ و زندگی به عنوان ویراستار، محقق و پژوهشگر مشغول به کار شد.

فریماه فرجادی

6- اسماعیل سلطانیان

اسماعیل سلطانیان در ۲۶ فروردین ۱۳۳۳ در کرمانشاه به دنیا آمد. وی فارغ‌التحصیل بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای دراماتیک بود. اسماعیل سلطانیان در بامداد ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ بر اثر ایست قلبی درگذشت و در روز ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

گلشیفته فراهانی به سرطان مبتلا شد؟

اسماعیل

7- فخری خوروش

فخری خوروش، هنرپیشه قدیمی سینما، تلویزیون و تئاتر در سن ۹۴سالگی درگذشت. فخری خوروش با نام اصلی فخری آسودی متولد دهم خرداد ۱۳۰۹ امروز در آمریکا دار فانی را وداع گفت. فخری خوروش که یکی از مهم‌ترین هنرپیشه‌های سینما و تئاتر ایران است، سهم بزرگی در فیلم‌های کلاسیک و تئاترهای هنری دارد.

تولد فخری خوروش

8- حسین زمان

حسین زمان (زادهٔ ۱۸ مرداد ۱۳۳۸ در تهران-,وفات 21 اردیبهشت 1402 ) هنرمند و خواننده ایرانی است. حسین زمان همچنین به عنوان معاون طرح و برنامه و نیز عضو هیئت علمی پردیس بین‌الملل دانشگاه صنعتی شریف به فعالیت‌های اجرایی و تدریس در جزیره کیش مشغول بود که از ادامه تدریس و فعالیت‌های هنری او جلوگیری به عمل آمد. حسین زمان سرانجام پس از ۱۶ سال در مهر ماه ۱۳۹۷ برای ۳ قطعه از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز دریافت کرد.

ماجرای جالب ازدواج شاهرخ استخری و همسرش در برنامه تلویزیونی + فیلم

حسین زمان

 لبخندهایی که ماندگار نبودند!!

برای تماشای فیلم زیر فیلتر شکن خود را خاموش کنید

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر