فردوس کاویانی

سکانسی تلخ و به یاد ماندنی از مرحوم فردوس کاویانی + فیلم

فردوس کاویانی بازیگر پیشکسوت محبوب ایرانی شب گذشته دار فانی را وداع گفت.

فردوس کاویانی
ویکی گردی:

فردوس کاویانی، کارگردان و بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون ایران در ۸۲ سالگی دار فانی را وداع گفت؛ فردوس کاویانی عموم مردم عمدتاً او را با سریال همسران می‌شناسند؛ اما فردوس کاویانی فراتر از این سریال رفته بود و حضور درخشانی روی صحنه تئاتر  داشت.

فردوس کاویانی چهره مطرح تئاتر و سینمای ایران، دقایقی پیش ۹ مهر ماه در منزلش دار فانی را وداع گفت. فردوس کاویانی، سوم مهر ماه ۱۳۲۰ در یک خانواده زرتشتی در کرمان متولد شد و در ماه تولدش درگذشت. این هنرمند پس از مدت زیادی دوری از محافل هنری، در جشن بازیگران تئاتر در ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ با چهره‌ای لاغر و دستانی لرزان حضور یافت. او که با گام‌هایی آرام می‌توانست راه برود و از بیماری پارکینسون و ضعف شدید جسمانی رنج می‌برد، در شرایطی که سخن گفتن برایش سخت به نظر می‌رسید، فقط گفت: «امروز خیلی خوشحالم.»

فردوس کاویانی بازیگر معروف سینما و تلویزیون درگذشت + عکس و علت

ویکی گردی ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت فردوس کاویانی ، برای بازماندگان این بازیگر فقید آرزوی صبر و شکیبایی دارد.

فردوس کاویانی

در ادامه این مطلب از سایت ویکی گردی سکانسی خاطره انگیز با بازی فردوس کاویانی را تماشا کنید.

برای تماشای فیلم زیر فیلتر شکن خود را خاموش کنید

 

کاویانی برای عموم با بازی در سریال «همسران» شناخته شد اما او فراتر از این نقش آفرینی کرد. او در فیلم‌هایی چون «اجاره نشین ها»، «سگ کشی»، «نارنجی پوش»، «میکس»، «کلانتری غیرانتفاعی»، «بانو»، «ساوالان»، «هامون»، «در مسیر تندباد»، «همه دختران من» و در سریال هایی چون «مش خیرالله صندوقچه اسرار»، «محله بهداشت»، «محله برو و بیا»، «آژانس دوستی» و … به ایفای نقش پرداخت.

کاویانی اما پیش از همه اینها یک بازیگر و کارگردان تئاتر بود. او در دوران کاری‌‌اش در نمایش‌هایی همچون «بالماسکه دزدان»، «سلطان مار»، «سهراب و اسب و سنجاقک»، «آهسته با گل سرخ»، «مرگ تصادفی یک آنارشیست» بازی کرد و یکی از آخرین تجربه‌های حضورش روی صحنه هم به نمایش «تانگوی تخم مرغ داغ» به کارگردانی هادی مرزبان در سال ۱۳۹۳ بازمی‌گشت.

فردوس کاویانی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • محمد

    خدا رحمت کنه آقای فردوس کاویانی را بازیگر معروف اما گمنامی بود چون محجوب بود و دنبال نام نبود. خاطرات خوبی از نقشهای ایشان در ذهن مردم مانده است خدایش بیامرزد...