گیاهان آپارتمانی | گیاهان آپارتمانی سایه دوست

اگه خونه بدون نور داری این 5 تا گیاه آپارتمانی رو بخر + عکس

برای آشنایی با این گیاهان سایه دوست، توصیه می کنیم در ادامه این مطلب از سایت ویکی گردی ما را همراهی کنید.

گیاهان آپارتمانی
ویکی گردی:

گیاهان آپارتمانی سایه دوست کدومان؟ خانه ها و آپارتمان های امروزی به گونه ای ساخته شده اند که نور آفتاب چندان به داخل آن ها نفوذ نمی کند. به همین دلیل بسیاری از افراد علاقه مند به نگهداری از گل و گیاهان آپارتمانی به دنبال تهیه یک گیاه آپارتمانی سایه دوست و مقاوم به نور کم هستند. اغلب این گیاهان آپارتمانی با شرایط نامساعد نوری خود را وفق داده و به رشد ادامه می دهند. برای آشنایی با این گیاهان سایه دوست، توصیه می کنیم در ادامه ما را همراهی کنید.

گیاه آپارتمانی سایه دوست و مقاوم به نور کم چه گیاهی است؟

اغلب گیاهان برای رشد به نور نیاز دارند و اگر به گیاهی سایه دوست اطلاق می شود، به این منظور است که به نور مستقیم خورشید چندان علاقه ای ندارند. به همین دلیل این گیاهان را باید در شرایط دارای نور کافی، اما غیرمستقیم قرار داد. در واقع هرچه نور مکانی که گیاه آپارتمانی در آن قرار دارد بیشتر باشد، گیاه شاداب تر و سبزتر است. اغلب این گیاهان مورد حمله باکتری ها و قارچ ها نیز قرار نمی گیرند.

این گیاهان خیلی راحت تو آب رشد می کنن!

به همین دلیل توصیه می کنیم حتی اگر گیاه آپارتمانی سایه دوست را خریداری کردید، آن را مقابل پنجره های جنوبی قرار دهید که نور کافی به گیاه برسد. به طور کلی گیاهان سایه دوست مناسب نگهداری در منازل، آپارتمان ها، ادارات و محیط های کم نور هستند و مقاومت بالایی در برابر این شرایط دارند. برای آشنایی با گیاهانی که به نور نیاز دارند، مقاله گیاهان آپارتمانی نیازمند نور مستقیم را مطالعه کنید.

معرفی گیاهان آپارتمانی سایه دوست و مقاوم به نور کم

شاید تصور کنید که هیچ گیاه سرسبزی قادر به ماندگاری در شرایط سایه نیست؛ اما باید بگوییم که گیاه آپارتمانی سایه دوست و مقاوم به نور کم نیز وجود دارد. اغلب این گیاهان نیاز نوری خود را به طور غیرمستقیم تامین می کنند. اگر در خانه خود مکانی دارید که نور آفتاب به آن نفوذ نمی کند و قصد پرورش گل و گیاه در آن قسمت را دارید، باید گیاه مناسب خانه های کم نور را بخرید. این گیاهان در سایه نیز به رشد خود ادامه می دهند.

لازم به ذکر است اغلب گیاهان سایه دوست، به آبیاری کمی نیاز دارند؛ زیرا اغلب تبخیر سطحی آن ها در مدت زمان طولانی تری انجام می شود و آب به مدت بیشتری در گلدان باقی می ماند. با این حساب با آبیاری زیاد، ریشه های این گیاهان می پوسد.

گل زاموفیلیا

یکی از انواع گیاه آپارتمانی سایه دوست و مقاوم به نور کم، زاموفیلیاست. این گیاه از بومیان جنوب و شرق آفریقا به شمار می رود. اغلب رشد زاموفیلیا بسیار کند بوده و تقریبا به اندازه 90 سانتی متر رشد می کند. این گیاه آپارتمانی در انواع ابلق، سبز و بلک پرورش می یابد که هر یک طرفداران خاص خود را دارد. جالب است بدانید به دلیل مقاومت بالای زاموفیلیا به شرایط نامساعد، به سختی خشک می شود! اگر قصد خرید گل زاموفیلیا و نگهداری از این گیاه را دارید، هر زمان که خاک آن خشک شد، آبیاری را انجام دهید. گلدان را در مکانی با نور غیرمستقیم بگذارید و دمای خانه را بین 22 الی 30 درجه سانتی گراد تنظیم کنید.

زامیفولیا

گل قاشقی

گیاه پیرومیا یا گل قاشقی دارای برگ های قلبی شکل و گوشتی است و رشد بسیار کندی دارد. زادگاه گل قاشقی به جنگل های تاریک برزیل برمی گردد. به همین دلیل به عنوان یک گیاه آپارتمانی سایه دوست و مقاوم به نور کم شناخته می شود. این گیاه بیش از 400 گونه مختلف دارد که در انواع سبز و ابلق پرورش می یابند. برای نگهداری از گل قاشقی، دما را بین 18 الی 24 درجه سانتی گراد تنظیم کرده و هر زمان که خاک گیاه خشک شد، آن را آبیاری کنید.

 

گل قاشقی

گل برگ انجیری چوب دار

بدون شک یکی از پرطرفدارترین انواع گیاه آپارتمانی سایه دوست و مقاوم به نور کم، برگ انجیری است. این گیاه خیره کننده برگ های پهن و زیبایی دارد که به صورت بوته ای و افشان رشد می کند. اغلب برگ انجیری در دسته گیاهان بسیار مقاوم قرار می گیرد و خود را به راحتی با شرایط نامساعد وفق می دهد. این گیاه از خانواده گیاهان فیلودندرون به شمار می رود. برای آبیاری این گیاه، هر زمان که خاک آن خشک شد اقدام کنید. گلدان را دور از تابش مستقیم نور آفتاب قرار دهید. همچنین دمای مناسب برای گل برگ انجیری بین 13 الی 30 درجه سانتی گراد است. اگر دما بیش از 30 درجه شد، برگ ها را با اسپری غبارپاشی کنید.

برگ انجیری

گیاهان آپارتمانی مقاوم و زیبا، مناسب هدیه + عکس

گیاه سانسوریا

یکی از گیاهانی که در کورترین نقاط خانه، ادارت و دفاتر ماندگاری دارد، سانسوریاست. این گیاه زیبا و جذاب با برگ های باریک و کشیده خود، جلوه ویژه ای را به محیط اطراف می دهد. فرم رشد سانسوریا به صورت بوته ای و افشان است که در برخی از گونه ها برگ ها باریک و کشیده هستند و در برخی دیگر به صورت کوچک و گوشتی رشد می کنند. این گیاه در رنگ های سبز، زرد و ابلق پرورش می یابد و نگهداری آن آسان است. به این منظور در تابستان آن را هفته ای یکبار و در زمستان هر سه هفته یکبار گیاه را آبیاری کنید. دما را نیز برای این گیاه بین 10 الی 24 درجه سانتی گراد در نظر بگیرید. برای خرید سانسوریا ابلق میتوانید به فروشگاه دمبرگ مراجعه کنید و خرید خود را انجام دهید.

سانسوریا

گل آرالیا

این گیاه زیبا در برابر نور کم بسیار مقاوم است و از دسته خانواده آرالیاسه به شمار می رود. برگ های سبز و پهن این گیاه سایه دوست به صورت پنجه ای با هفت بریدگی رشد می کنند. اگر به خوبی از آرالیا مراقبت کنید، در فصل تابستان شاهد گل های ریز، خوشه ای و سفید رنگ آن خواهید بود. آبیاری این گیاه را با خشک شدن خاک انجام دهید. مکان های نیم سایه یا نیم آفتاب را برای قرار دادن گلدان این گیاه انتخاب کنید. توجه داشته باشید آرالیا تحمل سرما را ندارد.

این گیاهان آپارتمانی خونت رو لوکس میکنن + عکس

آرالیا

گل پتوس

یکی از مشهورترین گیاه آپارتمانی سایه دوست و مقاوم به نور کم، گل پتوس است. این گیاه رشد رونده ای دارد و اگر آن را در سطوح بالا قرار دهید، به مرور تمام فضا را برگ های آن می گیرد. گیاه پتوس با تولید اکسیژن مناسب، دی اکسید کربن محیط را به خود جذب می کند. به همین دلیل عملکرد فوق العاده ای در تصفیه هوا دارد. این گیاه در دو نوع سبز و ابلق پرورش می یابد. نوع ابلق پتوس، برگ های سبز رنگی با رده های طلایی داشته که بسیار منحصر به فرد و زیباست. این گیاه به مراقبت و نگهداری خاصی نیاز ندارد. هر زمان که خاک گیاه خشک شد، آبیاری را انجام دهید. آن را در محیط های سایه آفتاب بگذارید و از کود مایع گرین ایتالیا برای تغذیه و تقویت آن استفاده کنید. اغلب دمایی بین 18 الی 24 درجه سانتی گراد برای نگهداری از این گیاه مناسب است.

پتوس

منبع: فرارو
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر