آشپزخانه| لوازم آشپزخانه| زرد شدن لوازم آشپزخانه

این ترفند باحال به طور تضمینی زردی وسایل آشپزخونه رو رفع میکنه !

در این مطلب به شما می‌گوییم چطور می‌توان لوازم سفید آشپزخانه که تغییر رنگ داده اند را به رنگ اصلی برگرداند.

زردی وسایل آشپزخانه
ویکی گردی:

رصد: آشپزخانه یکی از مکان های مهم هر خانه است. آشپزخانه مخصوصا برای خانم های خانه دار حائز اهمیت است. وسایل داخل آشپزخانه بسیار حساس هستند و نیاز به مراقبت دارند. اگر وسایل سفید آشپزخانه شما پس از مدتی رنگ زرد گرفته‌اند با ما همراه باشید تا بگوییم این زردی را چطور باید رفع کرد.

زردی لوازم آشپزخانه یکی از اتفاقاتی است که بعد از مصرف طولانی مدت از لوازم آشپزخانه که رنگ آن‌ها سفید یا روشن است، پیش می‌آید. هرچند زرد شدن لوازم خانگی تأثیری در عملکرد این دستگاه‌ها ندارد، اما به هر حال باعث ناخوشایند شدن ظاهر وسیله‌ای می‌شود که می‌خواهید از آن استفاده کنید.

هرچند امکان پاک کردن زردی از روی لوازم آشپزخانه وجود دارد اما به هر حال کار سخت و زمان‌بری است. خبر خوب اینکه راه‌های مختلفی وجود دارد که شما با استفاده از آن می‌توانید زردی روی لوازم خانگی خود را کاملاً پاک کنید.

 یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید تا مانع زرد شدن بدنه دستگاه‌ها و لوازم خانگی سفید رنگ شوید این است که اگر از دستگاه به صورت روزانه یا نهایتاً هفتگی استفاده نمی‌کنید، آن را در یک کیسه نایلونی یا جعبه دستگاه قرار دهید. به این ترتیب می‌توانید تا حد زیادی مانع زرد شدن بدنه دستگاه شوید.

اما اگر لوازم آشپزخانه زرد شد و کار از کار گذشته بود چه باید کرد؟ ویدئوی زیر را ببینید تا یاد بگیرید که چطور می‌توان لوازم سفید آشپزخانه که تغییر رنگ داده اند را به رنگ اصلی برگرداند.

روش های  پر کاربرد دیگر برای رفع زردی وسایل آشپزخانه 

 

1- وسایل را با تمیز کننده همه کاره پاک کنید. برای تمیز کردن وسایل سفید ، از اسپری تمیز کننده همه منظوره که حاوی مواد سفید کننده است استفاده کنید، که باعث ضد عفونی سطوح و سفید شدن لکه ها می شود. محصول را روی پارچه یا اسفنج تمیز اسپری کرده و سطح را کاملاً پاک کنید. با یک پارچه مرطوب تمیز بشویید.قبل از خرید، برچسب محصول را بخوانید تا مطمئن شوید برای استفاده در لوازم خانگی بی خطر است.با انجام تمیزکاری اساسی در هر هفته از سطح سفید محافظت کنید

 

2- از یک پد پاک کن جادویی استفاده کنید. یک پد پاک کننده ی جادویی بخرید تا لکه های لوازم زرد شده خود را پاک کرده و آنها را سفید کند. کافی است اسفنج را خیس کرده و سطح دستگاه را کاملاً پاک کنید. بعد از آن نیازی به آبکشی نیست!پدهای پاک کن جادویی برای استفاده در اکثر سطوح، به غیر از سطح ظریف یا براق، ایمن هستند

 

3- سطوح را با جوش شیرین تمیز کنید. مقدار زیادی جوش شیرین را روی یک پارچه مرطوب و تمیز بپاشید و سطح دستگاه زرد شده خود را پاک کنید. برای دسترسی سخت به قسمتها یا گوشه ها، از یک مسواک با موی نرم برای تمیز کردن وسایل استفاده کنید. برای شستشو، از یک پارچه تمیز و مرطوب استفاده کنید.

4- از محلول سفید کننده و جوش شیرین استفاده کنید. 32 اونس مایع (950 میلی لیتر) آب گرم، 4 اونس مایع (120 میلی لیتر) سفید کننده و 2 اونس مایع (59 میلی لیتر) جوش شیرین را در یک سطل ترکیب کنید. دستکش دست تان کنید، یک اسفنج تمیز را در مایع فرو ببرید، آن را بیرون آورده و سطح دستگاه خود را پاک کنید. بگذارید 10 دقیقه بماند، سپس دستگاه را یک بار دیگر با یک اسفنج تمیز و مرطوب پاک کنید.برای دستیابی به بهترین نتیجه ممکن است لازم باشد چند بار این روند را تکرار کنید. مطمئن شوید که هر بار 10 دقیقه کامل صبر کرده اید

 

علل تغییر رونگ لوازم آشپزخانه چیست؟

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث زرد شدن رنگ بدنه لوازم خانگی می‌شود که عبارتند از:

قرار گرفتن لوازم خانگی در مجاورت نور خورشید باعث زرد شدن بدنه آن‌ها

نشستن گرد و خاک برای طولانی مدت و شسته نشدن بدنه دستگاه

ریختن چربی روی دستگاه به خصوص دستگاه‌ها و لوازم خانگی مخصوص پخت و پز

استفاده از ادویه و زردچوبه در زمان پخت و پز

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر