خوراکی های پاییزی | خواص خوراکی های پاییزی| خوراکی های مفید پاییزی

با این خوراکی ها تو پاییز مریضی رو ببوس بزار کنار !

در اینجا چند تا از بهترین خوراکی های پر خاصیت مناسب فصل پاییز که سیستم ایمنی بدن شما را تقویت میکند معرفی میکنیم !

خوراکی پاییزی
ویکی گردی:

خوراکی های پاییزی تنوع چشمگیری دارند و هر کدام از آن‌ها با دنیایی از مواد مغذی، آماده‌اند تا بدن ما را برای گذراندن پاییزی آرام مهیا کنند. خوراکی های پاییزی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌ها بوده و به همین علت برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها، مورد نیاز بدن است. در ادامه از ویکی گردی با ما همراه باشید تا از خواص بهترین خوراکی های پاییزی  بهتون بگم.

 

بهترین خوراکی های پاییزی:

زغال‌اخته

 زغال‌اخته به‌دلیل داشتن رنگ‌دانه‌های آنتوسیانین، به‌عنوان یک خوردنی سالم شناخته می‌شود. آنتوسیانین‌ها که فیتوشیمیایی هستند و رنگ آبی توت‌ها را موجب می‌شوند، خطر ابتلا به بیماری قلبی و دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهند.

زغال اخته

پوست خربزه؛ جواهری پنهان برای درمان بیماری ها

سیب

 ممکن است هیچ میوه‌ای در فصل پاییز بیشتر از سیب محبوب نباشد. سیب را با پوست بخورید، زیرا حاوی مقدار زیادی فیبر و همچنین پلی‌فنول است. پوست سیب ویتامین C دریافتی را افزایش می‌دهد. علاوه براین، پلی‌فنول‌هایی به نام فلاونوئیدها که در سیب و توت‌ها و چای سبز یافت می‌شوند، احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش می‌دهند.

سیب

گلابی

 تقریباً ۸ میلی‌گرم ویتامین C و ۲۰۶ میلی‌گرم پتاسیم را از یک گلابی متوسط دریافت خواهید کرد. پتاسیم برای کمک به عملکرد بهتر سلول‌ها بسیار مهم است.

گلابی

کرن‌بری

کرن‌بری با رنگ قرمز چشم‌نواز یک انتخاب مغذی است. به‌گفته محققان دانشگاه ماساچوست، آنتوسیانین‌هایی که رنگ مشخصی به این میوه‌های قرمز می‌دهند، ممکن است به کاهش استرس اکسیداتیو کمک کند.

کرن بری

کدو حلوایی

کدو حلوایی حاوی بتاکاروتن است: ۵ هزار و ۹۲۰ میکروگرم بتاکاروتن در یک فنجان کدو حلوایی وجود دارد. بر اساس اعلام مرکز پزشکی دانشگاه روچستر، این رنگ‌دانه گیاهی که به کدو حلوایی رنگ نارنجی می‌دهد، توسط بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود. ویتامین A برای ایمنی و سلامت چشم مفید است و حتی به حفظ قلب، ریه‌ها و کلیه‌ها نیز کمک می‌کند.

کدو حلوایی

 

تره‌فرنگی

 این سبزی حاوی فلاونوئیدهای زیادی به ویژه کامفرول است که یک اثر محافظتی در برابر بیماری‌های قلبی دارد. تحقیقات امیدوارکننده‌ای در مورد تره‌فرنگی وجود دارد. مطالعات نشان داده که خوردن تره‌فرنگی و پیاز، احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ را در مردان و زنان کاهش می‌دهد.

تره فرنگی

پوست نارنگی رو دور ننداز!! | چرا پوست نارنگی اینقدر مهمه؟؟

سیب‌زمینی شیرین

 یک انتخاب مغذی و خوشمزه در هر زمان از سال به‌ویژه در فصل پاییز است. سیب‌زمینی شیرین حاوی مقدار زیادی مواد مغذی از جمله فیبر، ویتامین A و ویتامین C است. در واقع، یک سیب‌زمینی شیرین متوسط ۳.۶ گرم فیبر دارد. این نوع سیب‌زمینی حاوی مقادیر زیادی منیزیم است که ضربان‌های طبیعی قلب را در بدن انسان حفظ می‌کند. همچنین به تنظیم قند خون کمک کرده و با متابولیسم انرژی و سنتز پروتئین همراه است.

سیب زمینی شیرین

 

کلم بروکلی

کلم بروکلی به‌همراه گل‌کلم در پاییز به‌وفور یافت می‌شود. این سبزی حاوی سولفورافان است. این ماده مغذی موجود در کلم بروکلی می‌تواند از شما در برابر برخی سرطان‌ها محافظت کند.

کلم بروکلی

 

بادمجان

ناسونین، آنتوسیانین موجود در پوست بادمجان است که مشخص شده سلول های مغز را در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می کند. علاوه بر این، اسید کلروژنیک موجود در بادمجان، خواص ضد سرطان، ضد ویروسی و کاهنده کلسترول دارد.

بادمجان

 

انار

مطالعات نشان داده اند که مصرف انار می تواند منجر به جلوگیری از آسیب های گردش خون با کاهش تجمع چربی های مضر در عروق شود. در واقع مصرف منظم انار با سلامت قلب ارتباط دارد.

انار

قره قاط

این میوه سرشار از آنتوسیانین ها برای کاهش التهاب در بدن است. مصرف قره قاط سلامت مثانه را بهبود می بخشد و سدی است در برابر ابتلا به سرطان سینه، روده بزرگ، سرطان ریه، سرطان پروستات.

قره قاط

 

گریپ فروت

گریپ فروت بیش از 75 درصد ویتامین ث موردنیاز بدن را تامین می کند و منبع غنی از لیکوپن است. این رنگدانه های قرمزرنگ برای جلوگیری از سرطان نقش بسیار مهمی دارند، همچنین در این میوه مقدار زیادی پکتین وجود دارد که می تواند موجب کاهش کلسترول بدن شود. اگر به خوردن میوه های ترش مزه علاقه مند هستید، می توانید از نوشیدن یک لیوان آب گریپ فروت که سرشار از آنتی اکسیدان است لذت ببرید و اگر ترش بودن آب این میوه برای شما چندان لذتبخش نیست، می توانید آن را همراه با انواع مغزها و خشکبار مصرف کنید.

گربپ فروت

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر