خرید و فروش و قیمت خودرو در مشهد

ریزش قیمت خودرو در مشهد | قیمت خودرو روند نزولی گرفت

با وجود شرایط نزولی قیمت خودرو در مشهد و راکد بودن بازار معاملات خریداران و فروشندگان به دنبال راهی برای ثبات وضعیت هستند تا از ضرر خود پیشگیری کنند.

قیمت خودرو در مشهد
ویکی گردی:

قیمت خودرو در مشهد به کما رفت.خبر آزاد شدن واردات خودرو و قیمت خودرو در مشهد باعث شکسته شدن حباب قیمتی و نزولی شدن قیمت خودرو در مشهد شده است. و پیش‌بینی می‌شود موضوع واردات خودرو اگر به صورت جدی دنبال شود، قیمت خودروهای خارجی بین ۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش یابد.

قطع واردات خودرو و انحصاری شدن تولید و عرضه آن برای خودروسازان ایرانی از یک سو و انجام نشدن به موقع تعهدات خودروسازان در عرضه کالا از سوی دیگر، باعث بالا رفتن قیمتها و افت کیفیت تولیدات داخلی شده بود.

صدور مجوز دولت مبنی بر آزادسازی واردات خودرو، بهترین تصمیمی بود که برای تعادل بازار خودرو گرفته شد و این موضوع روند افزایشی قیمتها را در بازار انحصاری خودرو کشور شکست.

با وجود اینکه قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار مشهد روند نزولی به خود گرفته است، اما بازار معاملات به شدت راکد است زیرا خریداران و فروشندگان به دنبال ثبات وضعیت هستند تا از ضرر خود پیشگیری کنند.

سامانه ای هم که برای خرید خودرو طراحی شده، عرضه محدودی دارد و شامل هر فردی نمی شود، اما مجاز شدن واردات خودرو از شهریورماه، بازار این کالا را به شدت تحت تاثیر قرار داده است و علاوه بر اینکه دیگر بازار با کمبود خودرو مواجه نخواهد شد، قیمتها هم به تعادل خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، ۷۰۰ واحد صنفی دارای پروانه‌ زیر پوشش اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در کلانشهر ۳.۵ میلیون نفری مشهد فعالیت دارند که ۵۰۰ واحد از این تعداد دست‌اندرکار خرید و فروش خودروهای کارکرده هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر