لباسشویی | ماشین لباسشویی | شستن کفش با لباسشویی

کفشت را با لباسشویی برق بینداز! | نحوه صحیح شستن کفش‌ با لباسشویی + ویدئو

در این مطلب توضیح داده شده که چطور کفش هایتان را با ماشین لباسشویی بشویید بدون آنکه آسیبی به آن وارد شود.

شستن کفش
ویکی گردی:

شستن کفش با ماشین لباسشویی نکاتی دارد که باید بدانید. اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که شستن کفش با ماشین لباسشویی را ترجیح می دهید باید به شما بگوییم که کار درستی است اما به شرط آنکه شیوه صحیح شستن کفش با ماشین لباسشویی را بلد باشید.

در ویدئوی زیر توضیح داده شده که چطور کفش هایتان را با ماشین لباسشویی بشویید بدون آنکه آسیبی به آن وارد شود. 

5 نکته مهم درباره شستن کفش در ماشین لباسشویی

بسیار مهم است که شما نکات مربوط به شستن کفش در ماشین لباسشویی را بدانید و در مورد آن اطلاعات کافی داشته باشید تا بتوانید این کار را به درستی انجام دهید. نکاتی که باید رعایت کنید، شامل موارد زیر است:

استفاده نکردن از پودر ماشین لباسشویی

اولین کاری که باید انجام دهید، این است که مایع لباسشویی را جایگزین پودر کنید تا ذرات پودر روی کفش باقی نماند؛ سپس از دورِ کُند استفاده کنید.

استفاده از مواد شوینده مناسب

مواد شوینده‌ای که برای شستن کفش انتخاب می‌کنید، اهمیت بسیار زیادی دارد. البته موادشوینده مناسب برای کفش با سایر مواد شوینده‌های معمولی تفاوتی ندارند. حتی شما می‌توانید از شامپو هم استفاده کنید اما باید حواستان باشد که این ماده به ماشین لباسشویی آسیبی وارد نکند. مواد شوینده‌ای که بتواند به اندازه کافی کف به وجود بیاورد، مناسب است اما باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که کفِ بیش از حد هم به وجود نیاید تا آسیبی به کفشتان وارد نشود.

توجه به نوع کفش

برای شستن کفش در ماشین لباسشویی باید به نوع کفش هم دقت داشته باشید؛ مثلاً میتوانید کفش‌های ورزشی کتانی یا پارچه‌ای را داخل ماشین لباسشویی بیندازید اما کفش‌هایی که از جنس چرم و جیر هستند، حساسیت بالایی دارند بنابراین ممکن است هم به ماشین لباسشویی و هم به خود کفش آسیب وارد شود که در چنین حالتی بهتر است شستشو در ماشین لباسشویی را انجام ندهید و به صورت دستی آنها را تمیز کنید یا به خشکشویی بدهید.

از طرفی کفش‌های گلدوزی شده، منجوق‌دوزی یا مهره‌دوزی شده، کفش‌هایی از جنس ابریشم، کفش پاشنه بلند و کفش‌های رسمی هم گزینه مناسبی برای انداختن و شستشو داخل ماشین لباسشویی نیستند.

باز کردن بند کفش

یکی که دیگر از مواردی که باید به آن دقت کنید، باز کردنِ بند کفش‌ها قبل از انداختن آن‌ها داخل ماشین لباسشویی است. برای شستن کفش در ماشین لباسشویی باید حتما بند کفش را به صورت جداگانه با آب و صابون شستشو دهید و به هیچ عنوان داخل ماشین لباسشویی نیاندارید یا اینکه اگر کفشها بند دارند و متصل هستند، آنها را داخل یک کیسه لباس مشبک بگذارید و ببندید و بعد داخل ماشین لباسشویی بیندازید.

دراوردن کفی‌ها

نکته مهم دیگری که باید به آن دقت کنید، در آوردن کفی‌های کفش است‌ که نباید داخل ماشین لباسشویی بیندازید. می‌توانید از یک پارچه نرم یا برس هم کمک بگیرید و کفی را خودتان با آب و صابون شستشو دهید. اگر کفی بوی بدی بدهد، بهتر است که آن را داخل جوش شیرین بیندازید تا باعث از بین رفتن بوی بد شود.

تمیز کردن کفش‌های گِل شده

نکته مهم دیگر برای شستن کفش در ماشین لباسشویی این است که ابتدا کفش را تمیز کنید و بعد داخل ماشین لباسشویی بیندازید. بدین منظور می‌توانید ابتدا با مسواک یا فرچه مخصوص، کثیفی و آلودگی را از روی آن پاک کنید و یا کثیفی را با یک پارچه از روی کفش برطرف کنید و بعد آنها را داخل ماشین لباسشویی بیندازید.

جلوگیری از بو گرفتن کفش‌ها

کارِ دیگری که باید انجام دهید این است که بعد از اتمامِ شستشو، سریع‌تر کفش‌ها را از ماشین لباسشویی خارج کنید و حواستان باشد که بو نگیرد. بهترین کار این است که آنها را داخل کاغذ روزنامه بگذارید و مقابل نور غیرمستقیم خورشید قرار دهید تا خشک شوند؛ بدون اینکه ذره‌ای بو بگیرد یا رنگ و رو رفتگی پیدا کند. بعد از چند روز هم می‌توانید کفی را داخل آنها بیندازید.

سایر نکات موقع شستشوی کفش

یکسری نکات دیگر هم هستند که برای شستن کفش در ماشین لباسشویی باید به آنها دقت کنید که شامل موارد زیر می‌شود:

برای اینکه کفش به دیواره ماشین لباسشویی برخورد نکند و به آن آسیبی وارد نشود، حتما دور ماشین لباسشویی را روی حالت کند بگذارید.

از مواد شوینده قوی استفاده نکنید.

داخل کفش را بعد از شستشو پر کنید تا فرم کفش از بین نرود.

کفش را مدت زمان طولانی داخل ماشین لباسشویی نگه ندارید تا بو نگیرد.

کفش را در هوای آزاد خشک کنید و از خشک کن ماشین لباسشویی استفاده نکنید.

در نهایت هرگز از آب داغ برای شستن کفش‌ها استفاده نکنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر