گوجه فرنگی | خواص گوجه فرنگی | ماسک گوجه فرنگی | کاربردهای گوجه فرنگی

چاله چوله های صورتت رو با گوجه فرنگی از بین ببر!!! + نکات

این صیفی علاوه بر فواید زیادی که دارد ، برای از بین بردن جای جوش و لک نیز بسیار موثر است که در این مطلب به آن اشاره می کنیم

گوجه فرنگی
ویکی گردی:

ویکی گردی: گوجه فرنگی میوه بسیار خوشمزه ای است که علاوه بر خواص بی شماری که دارد ، سرشار از ویتامین E، A وC  است که ناجی پوست شماست و به سلامت آن بسیار کمک میکند . شاید خیلی از شما برای درمان مشکلات پوستی خود هزینه های بسیار زیادی کرده باشید و از فواید خیلی از روش های گیاهی و طبیعی که هزاران خواص برای درمان پوستتان درآن ها نهفته است بی خبر باشید ! یکی از خواص گوجه فرنگی از بین بردن لک صورت است !  بنابراین اگر می‌خواهید با طرز تهیه و خواص ماسک گوجه فرنگی برای لک صورت و جوش و ... آشنا شوید، ادامه این مطلب را از دست ندهید

خواص ماسک گوجه فرنگی برای لک های صورت

ماسک گوجه فرنگی نه تنها یک لایه بردار طبیعی پوست است، بلکه به همراه ویتامین و آنتی‌اکسیدان‌، باعث از بین رفتن لک صورت می‌شود. بنابراین از فواید ماسک گوجه فرنگی برای لک صورت غافل نشوید.

زنان کشورهای مختلف برای زیبایی پوست شان چه می کنند؟

- طرز تهیه ماسک گوجه فرنگی برای لک صورت

از مهم‌تریم خاصیت گوجه فرنگی برای پوست، از بین بردن لک صورت است. طرز تهیه ماسک گوجه فرنگی برای لک صورت بسیار ساده است. با این حال شما به مقداری ژل آلوئه‌واری طبیعی نیز نیاز دارید. چرا که آلوئه‌ورا باعث آبرسانی پوست می‌شود. هنگام لایه برداری و آبرسانی، پوست صورت روشن‌تر می‌گردد.

برای تهیه ماسک گوجه فرنگی برای لک صورت شما به یک قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی و یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا خالص نیاز دارید. ابتدا گوجه فرنگی و آلوئه‌ورا را ترکیب کنید. این ماسک گوجه فرنگی خانگی برای لک صورت را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوست قرار دهید. در نهایت پوستتان را با آب سرد یا ولرم به خوبی بشویید. شما می‌توانید از این ماسک صورت یک تا دو بار در هفته استفاده نمایید.

خواص ماسک گوجه فرنگی برای جای جوش

در صورتی که جوش و آکنه به طور عمقی در پوست نفوذ کنند، ممکن است پس از درمان، به لک صورت قهوه‌ای یا بنفش تبدیل شوند. ماسک گوجه فرنگی برای جای جوش یک درمان طبیعی و موثر است.

چرا که گوجه فرنگی باعث لایه برداری ملایم پوست می‌شود. بنابراین پوست مرده و آسیب دیده پوست از بین می‌رود. این پوست مرده و آسیب دیده می‌تواند شامل لک صورت و جای جوش نیز باشد. در این صورت، یک پوست تازه و جوان جایگزین می‌گردد.

در ترکیبات ماسک گوجه فرنگی برای جای جوش، عسل هم استفاده می‌شود. عسل به نرم و مرطوب شدن پوست کمک می‌کند. همچنین عسل به همراه آنتی‌اکسیدان، خاصیت ضدالتهاب برای پوست دارد. از این جهت، پوست جوان و لطیف می‌گردد.

برای تهیه ماسک گوجه فرنگی برای جای جوش شما به 2 قاشق غذاخوری گوجه فرنگی له شده و 1 قاشق چای‌خوری عسل طبیعی نیاز دارید. این دو را با هم ترکیب کنید. این ماسک خانگی گوجه فرنگی برای از بین بردن جای جوش را به مدت 15 دقیقه روی پوست قرار دهید.

در نهایت پوستتان را با آب ولرم یا سرد به خوبی بشویید. به منظور نتیجه بهتر، شما می‌توانید یک الی دو بار در هفته از این ماسک صورت ضد لک خانگی بهره‌مند شوید. همچنین بهتر است پس از ماسک صورت از کرم آبرسان صورت استفاده نمایید.

موهای زائد پشت لبت رو با روش های خانگی از بین ببر + فیلم آموزشی

- طرز تهیه ماسک گوجه فرنگی  برای جای جوش

برای تهیه ماسک صورت با گوجه فرنگی برای جوش، شما به روغن درخت چای نیاز دارید. روغن درخت چای ترکیبات ضدالتهاب به همراه دارد. همچنین این روغن گیاهی باکتری‌های مضر پوست را از بین می‌برد. در این صورت جوش و آکنه به مرور زمان از بین می‌روند و پوست پاکسازی می‌شود.

ماسک صورت با گوجه فرنگی برای جوش باعث رفع تیرگی پوست نیز می‌شود. ترکیب گوجه فرنگی و روغن درخت چای تمام آسیب‌های پوستی و آلودگی را پاک می‌کنند. در نتیجه این بهترین ماسک خانگی ضد لک صورت است.

برای تهیه ماسک گوجه فرنگی برای جوش صورت شما به نصف یک عدد گوجه فرنگی متوسط له شده و یک قاشق چای‌خوری روغن درخت چای نیاز دارید. ابتدا این دو را با هم مخلوط کنید. سپس 10 تا 15 دقیقه ماسک را روی پوست قرار دهید.

هنگامی که این ماسک ضد جوش جذب پوست شد، آن را با آب ولرم یا سرد به خوبی بشویید. این ماسک صورت خانگی برای از بین بردن جوش را می‌توانید هفته‌ای یک تا دو بار مصرف کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

فواید معجزه آسای زرد چوبه برای پوست + روش تهیه

خواص های جانبی ماسک گوجه فرنگی برای سلامت پوست 

1-کاهش چربی اضافه پوست

2- لایه برداری پوست با گوجه فرنگی

3- ماسک گوجه فرنگی برای سفید شدن پوست

4- از بین رفتن چین و چروک صورت

5- کاهش منافذ باز پوست صورت

6- ماسک گوجه فرنگی برای کک و مک

منبع: نمناک
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر