زمین رایگان | توزیع زمین رایگان به روستانشینان

توزیع زمین رایگان به روستا نشینان + شرایط و لینک ثبت نام

بنیاد مسکن اعلام کرد بزودی سهمیه هر استان را برای واگذاری زمین اعلام می‌کند. جزئیات بیشتر را در ادامه بخوانید.

زمین رایگان
ویکی گردی:

واگذاری زمین رایگان در روستاها برای ساخت مسکن آغاز شد بنیاد مسکن اعلام کرد بزودی سهمیه هر استان را برای واگذاری زمین رایگان در روستا‌ها اعلام می‌کند.  مرحله دوم واگذاری زمین رایگان برای خانوارهای دارای فرزند سوم نیز اخیرا آغاز شد است.  

اما شرایط واگذاری زمین رایگان چیست؟

در این گزارش مشمولان و نحوه دریافت زمین رایگان در روستا‌ها برای ساخت مسکن  تشریح شد . دولت در اصلاحیه قانون بودجه پیشنهاد کرد مشمولان قانون واگذاری زمین و مسکن رایگان  به خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر زیر ۲۰ سال، محدود به خانواده‌های دارای فرزندان چهارقلو و بیشتر متولد ۱۴۰۰ به بعد شود.

ساخت یک طبقه از ساختمان چقدر هزینه میبره ؟!

شرایط واگذاری زمین دولتی به مردم چیست؟

وزیر راه و شهرسازی گفت تا پایان سال ۵۰۰ هزار قطعه زمین در روستا‌ها برای ساخت مسکن به متقاضیان واگذار می‌شود.

این زمین‌ها به صورت اجاره ۹۹ ساله و با هزینه صفر به متقاضیان تحویل داده می‌شود. به گفته وزیر راه و شهرسازی، متقاضیان، علاوه بر زمین، وام نهضت ملی مسکن هم دریافت می‌کنند تا بتوانند خانه بسازند.

وزیر راه و شهرسازی از واگذاری زمین روستایی به متقاضیان برای ساخت مسکن در روستاها خبر داد.

 مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم. آغاز عملیات اجرایی احداث خط راه آهن مشهد _ بیرجند _ زاهدان. با اشاره به برنامه های دولت در جهت تأمین مسکن مورد نیاز خانوارها. از واگذاری زمین در روستاهای سراسر کشور در قالب طرح نهضت ملی مسکن خبر داد. گفت: اجرای این طرح که از مدتی پیش در سطح کشور و از استان قم آغاز شده. تا پایان سال ادامه دارد و در سایر استان ها هم عملیاتی می شود.

بذرپاش واگذاری زمین روستایی را عاملی برای خروج روستاها از طرح هادی دانست. تأکید کرد: واگذاری این زمین ها اتفاق بزرگی برای خروج روستاهای کشور از طرح هادی است. بسیاری از آن ها ناگزیر به رعایت این طرح بلاوجه بودند.

اجاره خانه نقلی در مرکز تهران چقدر در میاد؟

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه واگذاری این زمین ها موجب مهاجرت معکوس. بازگشت مردم از شهرهای بزرگ به شهرهای کوچک و مناطق روستایی می‌شود. تصریح کرد: واگذاری زمین روستایی به افرادی که تمایل دارند ساکن روستاها باشند. یا ساکنان روستایی که متقاضی دریافت زمین برای ساخت مسکن برای خود یا فرزندانشان هستند. اقدامی مناسب است. در کنار آن مقرر شده تا وام نهضت ملی مسکن به متقاضیان این زمین ها تعلق گیرد. تا بتوانند بنای خود را در روستا احداث کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر