سامانه یکپارچه | فروش خودرو در سامانه یکپارچه

آغاز فروش جدید سامانه یکپارچه از هفته آینده + جزییات

جدیدترین اخبار فروش خودرو در سامانه یکپارچه را دراین گزارش از سایت ویکی گردی مطالعه کنید

سامانه یکپارچه فروش خودرو
ویکی گردی:

فروش سامانه یکپارچه آغاز شد؟ براساس اطلاعیه پنجم سامانه یکپارچه خودرو، از ۲۰ تا ۲۳ شهریورماه با توجه به اجرای مرحله اول تخصیص خودرو از محل ظرفیت های خالی موجود برخی شرکت های خودروساز و نظر به عدم استقبال و تکمیل نشدن ظرفیت های موجود، متقاضیانی که در سامانه ثبت نام نموده و دارای پروفایل کاربری بودند می توانستند مجدداً با شرایط جدید و از طریق سامانه یکپارچه نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

به گزارشات منتشر شده، به نظر می‌رسد که مردم از فروش اخیر خودروهای مونتاژی در سامانه یکپارچه در دوره از 20 تا 23 شهریور به طور کافی استقبال نکرده‌اند. این عدم تقاضا باعث شده که مسئولان سامانه یکپارچه مجبور شوند در هفته آینده این سامانه را مجدداً باز کنند.

با توجه به اطلاعیه پنجم سامانه یکپارچه خودرو، از 20 تا 23 شهریورماه، به علت ناتوانی در تکمیل ظرفیت‌های موجود و عدم استقبال کافی از این طرح، مراحل اولیه تخصیص خودرو از طریق سامانه در خودروسازان مونتاژی لغو شد. در نتیجه، افرادی که قبلاً در سامانه ثبت‌نام کرده و پروفایل کاربری داشتند، اکنون می‌توانند با شرایط جدید مجدداً در سامانه ثبت‌نام کرده و از این فرصت استفاده نمایند.

به نظر می‌رسد که عدم تقاضا از این طرح ممکن است به دلایل مختلفی باشد و مسئولان سعی دارند با بازگشایی سامانه در هفته آینده، این مشکل را حل نمایند و مردم را به خرید ظرفیت باقیمانده ترغیب کنند.

دلایل عدم استقبال از خودروهای سامانه یکپارچه

بنظر می‌رسد عدم عرضه محصولات اقتصادی در دور دوم سامانه یکپارچه از دلایل اصلی عدم استقبال خریداران از خودروهای فعلی موجود در سامانه است.

محصولات شرکت ایران خودرو که از پرطرفدارترین محصولات بازار خودرو ایران هستند متاسفانه فعلا ظرفیت عرضه نداشته و در دور دوم سامانه یکپارچه نیز حضور ندارند و تا پایان سال 1403 نیز ظرفیت عرضه آن‌ها پرشده است. در سوی دیگر گروه سایپا نیز در تحویل خودروها از جمله سدان شاهین با تاخیر مواجه است و توان عرضه جدید ندارد و این شرکت‌ها در صورت حضور در دورهای بعدی عرضه احتمالا با تاریخ تحویل 1404 و 1405 حضور پیدا کنند.

در حال حاضر عمده محصولات در دور دوم از کرمان موتور و مدیران خودرو هستند که با قیمت بالا عرضه می‌شوند که از دسترس عمده خریداران خارج است و مردم رقبتی برای خرید این محصولات ندارند و افرادی نیز که توان خرید دارند در صورت نیاز با اختلاف بسیار اندک و گاهی ارزانتر از بازار آزاد می‌توانند خودروها را تهیه کنند و به قول معروف محتاج طرح ها مختلف فروش خودروسازان نیستند و این موضوع باعث عدم استقبال شده است.

در حال حاضر قیمت خودروها از حد توان عمده خریداران خارج شده و همین موضوع خودروسازان را با چالش در بحث فروش مواجه کرده است و البته چاره کار مطمئنا ارائه طرح های فروش مختلف و رنگارنگ نیست.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر