سرطان | شایع ترین سرطان

ایرانی ها بیشتر چه سرطانی می گیرند؟ + علت

سرطان دومین علت مرگ و میر جهانی است؛ باید مراقب این بیماری خطرناک باشید. در اینجا شایع ترین سرطان هایی که در ایران اتفاق می افتد را معرفی می کنم.

سرطان
ویکی گردی:

سرطان در ایران رو به افزایش است؛ شیوه زندگی نامناسب، فعالیت بدنی ناکافی، مصرف کم میوه ها و سبزیجات و افزایش مصرف سیگار، الکل و غذاهایی که حاوی چربی هستند، از عوامل بروز سرطان هستند. در اینجا شایع ترین سرطان هایی که در ایران اتفاق می افتد را معرفی می کنم تا با داشتن سبک زندگی سالم از بروز سرطان جلوگیری کنید.

 

شایع ترین سرطان ها در ایران:

سرطان‌های معده، پستان و پروستات، روده بزرگ، تیروئید و پوست؛ پنج سرطان شایع در کشور ایران هستند.

بالاترین بروز سرطان در مردان، سرطان پروستات، پوست، معده، روده بزرگ و مثانه و در زنان، سرطان پستان، روده بزرگ، پوست، تیروئید، و معده است.

علائم هشدار دهنده سرطان که مردان آن‌ها را نادیده می‌گیرند!

سرطان معده صدرنشین مرگ های سرطانی در ایران اعلام شده و سالانه 15 هزار مورد ابتلا به سرطان معده در کشور اضافه می شود. سرطان معده به عنوان کشنده‌ ترین سرطان، سالانه تعداد زیادی از افراد را درگیر می‌کند و باعث می‌شود جانشان را از دست بدهند.

26 درصد سرطان هایی که در دنیا اتفاق می افتد مربوط به گوارش و کبد  است و 35 درصد مرگ و میرها نیز ناشی از این سرطان های گوارشی و کبد است.سرطان های کولون، کبد وپانکراس روند افزایشی در دنیا دارد که عاقبت جالبی برای این بیماری ها متصور نیست. در حال حاضر علت مراجعه یک سوم افراد بزرگسال به پزشکان مربوط به مشکلات گوارش و کبد است وباید خدمات ارتقای سلامت را در بخش تشخیص و درمان ارتقا دهیم.

 

سرطان گوارش و کبد بعد از بیماری های قلبی عروقی دومین علت مرگ و میر را در جهان شامل می شود و در ایران رو به افزایش است. به طوری که به ازای هر 1 هزار نفر در مردان 177 نفر ، و در زنان به ازای هر 100 هزار نفر 140 نفر به این بیماری مبتلا هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر