جزیره | جزیره های جنوب کشور | جزیره های زیبای ایران

5 تا از رویایی ترین جزیره های خلیج فارس + فیلم

حتما برای رفتن به این جزیره های زیبای جنوب کشور برنامه ریزی کنید و تماشای این ویدیوی زیبا رو از دست ندین.

جزیره
ویکی گردی:

خیلی از ما فقط جزیره قشم و کیش را می‌شناسیم که برای خرید و تفریحات لاکچری مناسبند. اما به غیر از این دو جزیره گردشگری، جزیره‌های کوچکتر با طبیعت بکر‌تری هم در خلیج فارس وجود دارند که دیدنشان زندگی‌تان را عوض می‌کند. ۵ جزیره زیبای جنوب را در این مطلب خواهید شناخت.

ویدیوی کوتاه زیر را از طبیعت زیبای جزایر جنوب ببینید و لذت ببرید.

جزیره لاوان

لاوان هم یکی دیگر از جزیره های جنوب ایران است که بعد از قشم بزرگترین جزیره از نظر مساحت به‌شمار می‌رود. جزیره لاوان یا ۷۶ کیلومتر مربع مساحت جزو جزایر مسکونی خلیج فارس است که در گذشته قطب صید مروارید این خلیج بود. این جزیره که با نام مروارید پنهان خلیج فارس شناخته می‌شود، در قدیم یکی از منابع غنی مروارید بود، اما این روزها به دلیل منابع زیاد نفتی که در آب هایش پیدا شده به عنوان پایگاه استخراج نفت از آن استفاده می‌شود.

بسیاری از شرکت‌ها و تاسیسات نفتی ایران در این جزیره شروع به فعالیت کرده‌اند و مردم و ساکنان این جزیره را به استخدام شرکت نفت درآورده‌اند. طرح توسعه جزیره لاوان و ایجاد منطقه اقتصادی ویژه در آنجا زیر نظر شرکت نفت ایران اجرا می‌شود.

حواستان باشد که امکانات زندگی در این جزیره خیلی کم است و نباید انتظار امکانات جزیره قشم یا کیش را از آن داشته باشید.

جزیره لاوان

راه های رسیدن به جزیره لاوان:

باید ابتدا از طریق مسیر زمینی یا هوایی به قشم بروید و سپس در آنجا سوار لنج شده و به لاوان برسید.

جزیره هندورابی

جزیره ی دیگری بین دو جزیره کیش و لاوان قرار دارد که نام هندورابی است و در ۳۰ کیلومتری جزیره کیش واقع شده است. این جزیره برای کسانی که به دنبال مکانی بکر و دور از شلوغی های شهرهای پر هرج و مرج هستند بهترین گزینه ی انتخابی است.

جزیره هندورابی

جمعیت غالب این جزیره ۱۹۱ نفر است و اکثر آن ها هم به ماهیگیری مشغول هستند. زمانی که به این جزیره رفتید می توانید شواهدی از زندگی پرتغالی ها که در قرن نهم هجری در این جزیره زندگی می کردند را مشاهده کنید.

جزیره لارک

لارک جزیره کوچکی در نزدیک قشم است که تنها ۴۸.۷ کیلومتر مربع وسعت دارد. این جزیره از شهرهای قشم محسوب می‌شود و حدودا ۳۰۰ خانوار در آن زندگی می‌کنند. مردم لارک اکثرا عرب قحطانی هستند و زبان‌شان عربیست. شغل اصلی مردم این جزیره ماهیگیریست و به دلیل نبود آب شیرین امکان کشاورزی برایشان مهیا نیست. جزیره لارک هم یکی از جزیره های جنوب ایران است که امکانات پیشرفته‌ای ندارد. پس یادتان باشد که قبل از رفتن به این جزیره حتما لوازم مورد نیازتان را در قشم یا بندرعباس تهیه کنید.

جزیره لارک

این جزیره به فیتوپلانکتون هایش معروف است که در فصل‌های گرم در آب‌های ساحل می‌درخشند و زیبایی خیره‌کننده‌ای را خلق می‌کنند.

راه های رسیدن به جزیره لارک:

اگر بتوانید روزهای پنجشنبه و جمعه خودتان را به بندرعباس برسانید می‌توانید در اسکله حقانی سوار لنج های لارک شوید. به دلیل محدود بودن ساعات تردد لنج ها حتما به تقویم رفت و برگشت آن‌ها توجه کنید.

 

 جزیره سیری

منطقه سواحل نیلگون خلیج فارس دارای تنوع بالایی در فرهنگ، تاریخ و جاذبه های دیدنی است که با سفر به سمت آن می توانید گنجینه ی کاملی از گردشگری را برای خودتان بدست بیاورید. یکی دیگر از جزیره های جنوب ایران که بسیار دیدنی است، جزیره سیری نام دارد. این جزیره به نام های دیگری مانند سری یا سوری هم شناخته می شود. در جزیره ی دیدنی در جنوب شرقی پهنه آب های نیلگون خلیج فارس در فاصله ۳۰ مایلی جنوب غربی بندرعباس قرار گرفته است.

 جزیره سیری

پوشش گیاهی این منطقه را گیاه هایی تشکیل می دهند که توانایی ذخیره بالای آب را دارند.

منبع: کجارو
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۶ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • رضا

    سلام
    لطفا راهنمایی اشتباهی نفرمایید، هیچ لنجی مسافر از قشم به لاوان نمی‌بره من خودم ساکن لاوانم، باید یا با پرواز نفت بیای اینجا یا از عسلویه به سمت بندر مقام برید و از اونجا با قایق به لاوان عزیمت بشه، البته روزهای خاصی و زمان های خاصی هم کشتی از بندر نخیلو میاد که اونم استیجاری فلات قاره هست و معلوم نیست سوارتون کنه

  • ممد

    سلام
    مطالبتون کاملا ناقص بود و اشتباه بنده شاغل هستم در جزیره سیری کاملا نظامی و نفتی هست هیچ فرهنگ و تمدنی دیده نمیشه فقط صنعت نفت هست هیچ راهی هم برا مسافرت ندارید و باید مجوز کاری یا نظامی داشته باشید ...

  • جان محمد جلیل مصیر

    در مورد جزیره ها اطلاعات کافی ندارید از قشم نمیشه به جزیره بتوان رفت تازه کیش نزذیکتره به لاوان
    مسافران تهران یا اصفهان لاوان اگر پرواز لاوان جا نداشته باشه
    پا پرواز کیش و در کیش قایق اجاره میکنند یا از کیش به بندر چارک و بندرمقام و از بندر مقام با قایق به جزیره لاوان سفر میکنند

    یا با پرواز عسلویه لامرد بندرعباس و از فرودگاه با تاکسی به بندر مقام و بعد هم با قایق به لاوان و در برگشت هم بخاطر محدودیت پرواز چون چارتر شرکت نفت هست اگر بلیط نبود لاوان به مقام و بعد فرودگاه کیش لامرد عسلویه بندرعباس قشم لار

  • سارا

    من تا حالا اسم این جزایر رو نشنیده بودم

  • ناشناس

    جای هیچ نگرانی نیست تو برنامه ۵ ساله بعدی مسئولیت ما کل این پنج تا رو نابود میکنن

  • Moso

    هیج جا هرمز نابو «نمیشه»