بستنی | بستنی دادن به کودک

خوردن بستنی برای کدوم بچه ها ممنوعه؟

دلت میخواد بدونی از چه سنی باید به کودکت بستنی بدی ؟ با ویکی گردی همراه باش .

بستنی
ویکی گردی:

ویکی گردی: بستنی یک میان وعده خیلی خوب و مفید برای کودک محسوب میشه ولی باید سن دادن بستنی به کودک را حتما در نظر گرفت . بستنی ممکن است عوارض ناخوشایند ی را در کودک ایجاد کند. عواملی مانند سن کودک، تاریخچه حساسیت و وجود بیماری‌های مزمن برای دادن بستنی به کودک باید در نظر گرفته شوند . برای داشتن اطلاعات بیشتر درباره زمان بستنی دادن به کودک با ما همراه باشید .

1. سن کودک: به طور کلی، بستنی معمولاً برای کودکان بالای 2 سال توصیه می‌شود. در این سن، سیستم گوارشی کودکان به طور کلی آماده تجزیه و هضم مواد غذایی است. قبل از این سن، مصرف بستنی ممکن است باعث ریسک خفگی یا آسیب به سیستم گوارشی شود.

بستنی های عجیب دنیا + فیلم

2. حساسیت و آلرژی: اگر کودک شما دارای حساسیت یا آلرژی به مواد غذایی مشخصی مانند شیر، تخم‌مرغ، آجیل یا رنگدانه‌ها است، باید از مصرف بستنی خودداری کنید. مواد مختلفی مانند شیر، مغزهای آجیل، رنگدانه‌ها و شیره‌های مصنوعی ممکن است در ترکیب بستنی وجود داشته باشد که می‌تواند حساسیت یا آلرژی را تحریک کند.

3. بیماری‌های مزمن: در صورتی که کودک شما دارای بیماری‌های مزمنی مانند دیابت، چاقی یا حساسیت‌های شدید است، قبل از دادن بستنی حتما با پزشک مشورت کنید .

کودکان پس از 12 ماهگی الی یک و نیم سالگی می توانند بستنی بخورند زیرا محصولی لبنی می باشد پس تا قبل از 1 سالگی و حتی چند ماه بعد یک سالگی هم به کودک بستنی ندهید.

اگر چه این ماده از شیر و خامه پرچرب تهیه می شود و به منظور ازبین بردن باکتری ها پاستوریزه می شود اما ممکن است برخی نوزادان نسبت به پروتئین شیر ، مواد معدنی و سایر مواد موجود در آن حساسیت نشان دهند.

پیشگیری از پوکی استخوان با خوردن بستنی

سه دلیل برای پرهیز از دادن بستنی به کودک زیر یک سال:

1. مواد نگهدارنده :

تقریباً تمام بستنی های موجود در بازار حاوی مواد نگهدارنده، چربی، قند ،مواد مصنوعی و رنگ خوراکی هستند.

2. شیر کامل:

بستنی از شیر تهیه می شود و کودک ممکن است به پروتئین شیر و خامه آن حساسیت داشته باشد. اگر کودک بطور انحصاری از شیر مادر تغذیه کند در معرض شیر گاو قرار خواهد گرفت و دچار عدم تحمل لاکتوز خواهد شد.

3. مشکلات هضم :

ممکن است شیر و مواد موجود در بستنی سبب مشکلات هضم برای کودک شود. بستنی ممکن است به ایجاد گاز معده ، درد مزمن در معده و مشکلات قولنج منجر شود.

رعایت چند نکته :

از بین بستنی‌های یخی و شیری بستنی‌های شیری را انتخاب کنند و از مصرف بستنی‌های غیرپاستوریزه که در نحوه تهیه آن شک وجود دارد تا حد امکان خودداری کنند.

طرز تهیه بستنی توت فرنگی خانگی به ساده ترین روش + فیلم

اگر قرار است بستنی پاستوریزه مصرف شود بستنی‌های ساده انتخاب شوند که مواد افزودنی کمتری دارند

اگر کودک بی اشتهایی دارید بهتر است از خوراندن میان وعده های شیرین مانند بستنی که مانع خوردن غذای اصلی میشود خودداری کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر