خواستگاری | اشتباهات خواستگاری | نکات خواستگاری

چرا خواستگارا میپرن؟ | اشتباهات مراسم خواستگاری

خواستگاری یکی از مراحل مهم زندگی تان است که احتمالا تجربه زیادی درباره آن ندارید، رعایت نکردن چند نکته کوچک می تواند بخش جدی از زندگی تان را تحت‌تاثیر خود قرار دهد.

خواستگاری
ویکی گردی:

خواستگاری یکی از رسم های ایرانیان است که برای آشنایی بیشتر خانواده ها برگزار می شود. برای هر دختر و پسر جوان اولین و رسمی ترین قدم، برای آغاز زندگی مشترک  و رفتن به زیر یک سقف، برگزاری مراسم خواستگاری می باشد؛ قبل خواستگاری با خواندن این توصیه ها ، می توانید بهتر برای این شب مهم آماده شوید.

اشتباهات رایج در مراسم خواستگاری :

1-لشکرکشی نکنید! الان مثل قدیم نیست که با تعداد زیاد به مراسم خواستگاری بروند.

2-حتی اگه دختر و پسر همدیگر رو از قبل میشناسن و دوست بودن ، شب خواستگاری طوری رفتار نکنید که انگار تصمیم ها از قبل گرفته شده و این مراسم فرمالیته هست.

در مراسم خواستگاری چه بگوییم و چه نگوییم؟

3-داشتن آرایش غلیظ، زیورآلات سنگین و لباس های رنگ جیغ، کفش پاشنه بلند اصلا درست نیست؛ پوشیدن لباس یک دست سفید هم رنگ خوبی نیست و نشانه ذوق زدگی خانواده دختر هست. بهتره از رنگ های ملایم و روشن استفاده بشه.

4-این دو جمله رو استفاده نکنید:"دختر ما خواستگار دکتر،مهندس رد کرده" و"ببینیم پسر میپسنده یه نه" ؛ اسفاده کردن این جملات بی احترامی محسوب میشه.

5-به موقع سر اصل مطلب نرفتن خیلی میتونه مراسم رو کسل کنه،حتما از قبل سوال های مناسب رو آماده کنید.

6-همون روز موقع خواستگاری جواب دادن،از تصمیم های خیلی اشتباه شب خواستگاری هست.

7- خود واقعی تان را پشت نقاب پنهان نکنید! معمولا افراد برای جلب توجه طرف مقابل در جلسات خواستگاری، سعی می کنند خود را بی نقص جلوه دهند، ضعف ها و نقاط ضعف خود را پنهان و روی نقاط قوت خود تاکید و حتی در نشان دادن آن ها اغراق می کنند. اگر می خواهید زندگی پایداری داشته باشید، هنگام صحبت با طرف مقابل صادق باشید و خود واقعی تان را به او نشان بدهید.

8-درک مسئولیت‌ها و نقش‌ها ؛ازدواج به همراه داشتن مسئولیت‌ها و نقش‌های مختلف برای هر یک از اعضای زوج است. نادیده‌گرفتن این مسئولیت‌ها و عدم آمادگی برای برعهده‌گیری آنها می‌تواند باعث بروز اشتباهات و مشکلات خانوادگی شود.

9- احترام به اراده‌ و نظرات طرف مقابل ؛یکی دیگر از اشتباهاتی که ممکن است در خواستگاری رخ دهد، عدم مراعات اراده و نظرات طرف مقابل است. ممکن است خواستگار، از اصرار برای انجام خواستگاری، رد کردن درخواست طرف مقابل یا نادیده‌گرفتن نظرات و احتمالات او باعث ناخوشی و نارضایتی شود.

10- تعیین مهریه در خواستگاری؛ برای تعیین مهریه نمی‌­توان عدد و مبلغ مشخصی را پیشنهاد داد و از نظر قانونی هرچیزی که شرعا و عرفا و قانونا مالیت داشته باشد، را می‌توان به عنوان مهریه تعیین کرد و برای میزان آن نیز محدودیتی وجود ندارد.

۲۰ تا از شیک ترین مدل های دسته گل خفن و لاکچری + عکس

بهتر است خانواده ها در تعیین مهریه به جای مقایسه و چشم و هم چشمی، شرایط خود و طرف مقابلشان را در نظربگیرند و به جای آن که از مهریه به عنوان ضامن خوشبختی استفاده کنند، با توجه به مسائل مهم تر،خوشبختی فرزندانشان را تا حدی تضمین کنند.زوج های بسیاری با مبالغ مهریه بسیار بالا، کارشان به طلاق و جدایی کشیده شده است؛ در مقابل نیز زوج های بسیاری وجود دارند که با مهریه کم اما با تمرکز بر مسائلی مانند شناخت قبل از ازدواج و...در کنار هم زندگی می کنند و در کنار هم بسیار خوشبخت اند.

منبع: نمناک
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر