خروس | خروس بدون سر | مرغ عجیب

ویدیوی واقعی از یک مرغ که ۱۸ ماه بدون سر زنده ماند!

یک مزرعه دار در آمریکا یک مرغ بدون سر را تا ۱۸ ماه زنده نگه داشت. ویدیو و داستان جالب این مرغ را ببینید.

مرغ
ویکی گردی:

این ویدیو مربوط به یک مرغ عجیب در ایالت کلورادو آمریکا است. سال ها پیش در آمریکا مردی چند مرغ و خروس را برای فروش سر می برد و در کمال تعجب با مرغی روبرو می شود که بدون سر در حال قدم زدن است. داستان عجیب این مرغ را در ادامه با ویکی گردی بخوانید.

20 تا عجیب ترین گریم هایی که تا الان ندیدی + عکس

 مایک نام مرغ است که ۱۸ ماه بدون سر زندگی کرد و به شهرت زیادی دست پیدا کرد. صاحبان این مرغ به شهرهای مختلف آمریکا سفر کردند تا این مرغ بدون سر و عجیب را در معرض نمایش همه قرار بدهند. اما به نظرتان این مرغ سرکنده چطور توانست بدون سر این همه مدت زنده بماند؟

 حدود هفتاد سال پیش، لیولد اولسون و همسرش کلارا در مزرعه شان در کلرادو زندگی عادی و بسیار معمولی ای داشتند. یک روز لیولد در حال سر بریدن مرغ و خروس هایشان بود و کلارا پرهایشان را می کند و تمیز می کرد. اما ناکهان اتفاق عجیبی افتاد که بیشتر به یک معجزه شبیه بود: از بین ۴۰-۵۰ مرغ و خروسی که آن روز سر بریده شدند یک مرغ در برابر مرگ مقاومت کرد و نمرد! منظورمان این است که این مرغ بعد از آنکه سرش بریده شد همچنان زنده ماند! همه مرغ و خروس ها روی هم افتاده بودند و یک مرغ بدون سر با آرامش در حال قدم زدن در مزرعه بود!

لیولد و همسرش که از این اتفاق شگفت زده و شاید وحشت زده شده بودند مرغ بدون سر را گرفتند و او را داخل قفس انداختند. تصورشان این بود که مرغ احتمالا بعد از چند ساعت می میرد، اما فردا صبح که از خواب بیدار شدند دیدند که مرغ بدون سر همچنان زنده است! لیولد که دیگر عقلش به جایی قد نمی داد ۴۰-۵۰ مرغ و خروسی را که کشته بود بار ماشین کرد و برای فروش به شهر برد و خروس سرکنده زنده را هم با خود برد. بعد از فروش گوشت ها لیولد به کافه ای در شهر رفت تا کمی استراحت کند و بعد با مردم در مورد مرغ سر بریده اش صحبت کرد. مردم که حرف او را باور نمی کردند گمان کردند دیوانه شده است، اما لیولد مرغ بدون سر را به آن ها نشان داد و باعث شگفتی همه شد.

عکس های حیرت انگیز از انسان های عجیب الخلقه و ترسناک!

مرغ بدون سر

مایک به سیرک می رود!

خبر این اتفاق عجیب در تمام منطقه پیچید تا اینکه یکی از روزنامه های محلی خبری در مورد این مرغ نوشت و باعث شهرت بیشتر آن شد. دو هفته بعد، فردی به نام هوپ وید حدود ۵۰۰ کیلومتر از یوتا سفر کرد تا به دیدن این مرغ بیاید. بعد از بررسی و اطمینان از شایعاتی که شنیده بود به لیولد و همسرش پیشنهاد وسوسه برانگیزی داد: او به آن ها پیشنهاد داد تا مرغ بدون سر را در سیرک در معرض نمایش عموم قرار بدهند و از این راه درآمد خوبی کسب کنند!

لیولد و کلارا تا آن زمان مزرعه ای کوچک داشتند و زندگی ساده و متواضعانه ای داشتند. اما این پیشنهاد می توانست زندگی آن ها را به کلی دگرگون کند. آن ها پیشنهادش را قبول کردند و همراه با مرغ  بدون سرشان به شهر سالت لیک و دانشگاه یوتا رفتند. دانشمندان روی این خروس آزمایش های لازم را انجام دادند تا دلیل زنده ماندن او را متوجه بشوند.

    در این زمان بود که مجله مشهور و معتبر لایف (Life) وارد میدان شد و داستانی با عنوان «مایک معجزه، مرغ بدون سر» را منتشر کرد. انتشار این مقاله باعث شهرت جهانی و گسترده مایک شد و مردم شهرهای دیگر هم دوست داشتند این مرغ عجیب را از نزدیک ببینند.

مردمی که انگشت‌ هایشان را برای فراموشی غم قطع می‌کنند!

به همین دلیل لیولد و کلارا همراه با مرغ عزیزشان به تور دور آمریکا رفتند. شرح ماجرای سفرهای مایک توسط کلارا در دفتری ثبت شده است و این دفتر و خاطرات او تا به امروز هم باقی مانده است.

 

مرگ مایک

مردم شهرهای مختلف نامه های زیادی به لیولد و کلارا می نوشتند که همه شان مثبت نبود. برخی آن ها را به باد انتقاد گرفته بودند و کار آن ها را به نازی ها شبیه می دانستند. بعد از اولین تور، اولسن ها مایک، مرغ بدون سرشان را به فینیکس آریزونا بردند و در آنجا بود که فاجعه اتفاق افتاد!

در بهار سال ۱۹۴۷ و بعد از ۱۸ ماه از زمان سر بریدن، ناگهان مایک مرد! شاید این اتفاق بالاخره آرامش را به مایک بازگردانده باشد اما مسلما برای خانواده اولسن اتفاق ناگواری بود و آن ها منبع درآمد و شهرت بسیار خوبی را از دست دادند.

مرغ بدون سر چطور غذا می خورد؟!

وقتی در حال خواندن این داستان بودید احتمالا پرسشی که برایتان پیش آمده این است: اگر این مرغ سر نداشته پس چطور غذا می خورده و ۱۸ ماه زنده مانده است؟ خب، بعد از آنکه خانواده اولسن متوجه شدند که مرغ بدون سر منبع درآمد خوبی است تمام تلاششان را برای زنده نگهداشتن او انجام دادند. مایک سر نداشت، بنابراین نمی توانست خودش غذا بخورد. اما لیولد و کلارا غذای مایع و آب را مستقیما داخل مری مایک می ریختند. البته این کار را یک قطره چکان و با احتیاط کامل انجام می دادند و بعد گلویش را با یک سرنگ پاک می کردند!

شبی که مایک مرد آن ها داخل اتاق هتل خواب بودند که ناگهان با صدای سرفه مایک از خواب بیدار شدند. ظاهرا چیزی در گلوی مرغ بدون سر گیر کرده بود و او در حال خفه شدن بود. آن ها سریع به دنبال سرنگ گشتند اما متوجه شدند که آن را در محل نمایش جا گذاشته اند. قبل از آن که آن ها وسیله جایگزینی را پیدا کنند مایک، مرغ بدون سر داستان مرده بود!

مرد عجیب الخلقه که ۲ صورت دارد! + فیلم

اما مایک چطور بدون سر زنده مانده بود؟

زنده ماندن مایک علاوه بر مردم عادی، دانشمندان را هم شگفت زده کرده بود. نظر دانشمندان این بود که چاقو شاهرگ مرغ را قطع کرده بود اما لخته خونی مانع از خونریزی و مرگ او شده است. همچنین با این که بخش زیادی از سرش قطع شده بود اما قسمت هایی از جمله یک گوش و ساقه مغزش باقی مانده بود. از آن جا که فعالیتهای اصلی مثل تنفس، ضربان قلب و … در مرغ و خروس توسط ساقه مغز کنترل می شود مایک توانسته بود بدون سر هم به زندگی اش ادامه بدهد و زنده بماند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر