جزیره شیدور | جزیره مارو | عکس های جزیره شیدور

سفر به بهشت روی زمین | فیلم دیدنی از مالدیو ایران

حتما شنیدید که ما تو ایران یک جزیره داریم که به مالدیو معروف است. در ادامه این مطلب به معرفی جزیره شیدور می پردازیم

جزیره
ویکی گردی:

جزیره شیدور، که نام دیگر آن جزیره مارو است یکی از جزایر بکر استان هرمزگان است. این جزیره در میان آب‌های نیلگون خلیج فارس قرار دارد و از توابع بخش کیش شهرستان بندرلنگه است. گونه‌های جانوری و آبزی خاص و نادری در جزیره شیدور یا جزیره مارو زندگی می‌کنند. این جزیره از نوع آبسنگ مرجانی است و از جمله مناطق حفاظت‌شده محیط زیست ایران بشمار می‌رود. به خاطر آب‌های درخشان و زلال و بکر بودن منطقه، به جزیره شیدور لقب مالدیو ایران را داده‌اند.

برای تماشای فیلم زیر فیلتر شکن خود را خاموش کنید

شیدور جزو جزایر غیرمسکونی استان هرمزگان بوده تا بندر لنگه تنها 170 کیلومتر فاصله دارد. نزدیک‌ترین فرودگاه به جزیره شیدور، فرودگاه لاوان بوده و می‌توان این فاصله را نیز با قایق طی کرد. نزدیک‌ترین ساحل‌ها به این جزیره، بندر مقام، بندر نخیلو و بندر جزه است. افراد محلی به این جزیره، مارو نیز می‌گویند؛ زیرا در این بهشت زیبا، انواع مار بسیار زیاد است. مساحت جزیره مارو یا شیدور زیاد نیست، به طوریکه با ایستادن در یک نقطه مرتفع می‌توان تمامی جزیره را مشاهده کرد.

جاهای دیدنی کیش که نباید از دست بدید

جزیره‌ شیدور، مکانی دیدنی و تماشایی، به‌ویژه برای طبیعت‌گردان است و آرامش، سکوت و زیبایی این مکان بکر و خالی از سکنه، آدمی را به‌سوی خود جذب می‌کند. در زمان مهاجرت پرندگان، رقص پرواز همگانی آن‌ها در آسمان تماشایی است. پیاده‌روی روی ساحل ماسه‌ای، نشستن روی صخره‌ها و تماشای آسمان آبی می‌تواند جزو لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌ها در این منطقه باشد. این تالاب با چشم‌اندازی زیبا، یکی از بهترین مکان‌ها برای عکاسی و ثبت مناظر دل‌فریب است.

بهترین زمان سفر به جزیره شیدور

اواخر پاییز و زمستان است و می‌توانید از بندرهای اطراف مثل بندر نخیلو یا مقام، با قایق‌ های محلی به شیدور سفر کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر