کارت بانکی | کپی کردن اطلاعات کارت بانکی | کلاهبرداری از کارت بانکی

کلاهبرداری جدید با دستگاه کارت خوان | هشدار جدی برای کپی شدن اطلاعات کارت بانکی

برای استفاده از کارت بانکی هوشیار باشید و به هیچ عنوان رمز کارت را در اختیار کسی قرار ندهید تا احتمال کپی کردن اطلاعات کارت به حداقل برسد

کارت بانکی
ویکی گردی:

اگر با کارت بانکی خرید می کنید سعی کنید حتما خودتان کارت بکشید و کارت بانکی خود را در اختیار فروشنده قرار ندهید. رییس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا گفت: دستگاهی شبیه به کارتخوان به نام اسکیمر وجود دارد که کارت بانکی را کپی و حساب را خالی می‌کند.

به گزارش ویکی گردی به نقل از مهر، علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا گفت: هموطنان به‌ویژه زائران اربعین که این روزها در کنار جاده‌ها یا رستوران‌های بین راهی خرید انجام می‌دهند، دقت کنند دستگاهی به نام اسکیمر وجود دارد که شبیه به کارتخوان است؛ این دستگاه می‌تواند کارت‌های بانکی را کپی و بعد از اینکه فرد از محل دور شد حسابش را خالی کند.

وی افزود: مهم‌ترین تفاوت دستگاه‌های کارت خوان با دستگاه‌های جعلی که همان اسکیمر نام دارند، این است که صفحه نمایش دستگاه‌های کارتخوان روشن است، یعنی هنگامی که کارت را می‌کشید قبل از اینکه بخواهید رمز را وارد کنید صفحه نمایش آن روشن می‌شود.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا در ادامه گفت: اما دستگاه‌های جعلی یا همان اسکیمر صفحه نمایششان بعد از کشیدن کارت خاموش است و فرد با وارد کردن رمز شما، در واقع اطلاعات کارت شما را کپی می‌کند تا بعد از اینکه شما از محل دور شدید بتواند حساب شما را خالی کند.

سرهنگ رجبی به راهکارهایی برای جلوگیری از کپی شدن کارت‌های بانکی بیان کرد: تا جایی که می‌شود کارت را خودتان در دستگاه کارتخوان بکشید تا در گام اول بتوانید چک کنید که دستگاه کارتخوان واقعی یا دستگاه جعلی است‌.

راهکارهای فوری مسدود کردن کارت بانکی

وی در پایان گفت: اگر امکان کشیدن کارتخوان نبود؛ رمز را حتماً خودتان وارد کنید تا فرد کلاهبردار نتواند به رمز کارت شما دست پیدا کند اگر فردی که کارت را کپی می‌کند، رمز شما را نداشته باشد امکان خالی کردن حساب دیگر وجود ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر