سوسیس بندری| سوسیس بندری خانگی| طرز تهیه سوسیس بندری

سوسیس بندری را چطوری در خانه درست کنیم؟ | آموزش تهیه سوسیس بندری خانگی

سوسیس بندری خوراک خوشمزه و تند جنوبی است که در سفر به جنوب ایران می‌توانید آن را در اغلب ساندویچی ها به صورت پرسی یا ساندویچ میل کنید. اما طرز تهیه آن در خانه چطور است؟ با ما همراه باشید.

سوسیس
ویکی گردی:

سوسیس بندری از غذاهای محبوب ساندویچی‌هاست. سوسیس بندری معمولاً به صورت ساندویچ سرو می‌شود اما آن را می‌توان به طرق دیگر هم سرو کرد. سوسیس بندری یک غذای جنوبی است که بسیاری راز پختن آن را بلد نیستند. در این مقاله طرز تهیه سوسیس بندری خانگی را به شما آموزش خواهیم داد تا با تهیه آن در خانه بتواند اطرافیان خود را شگفت زده کنید.

برای داشتن سوسیس بندری مثل بیرون باید آن را بدون سیب زمینی و با رب گوجه فرنگی تهیه کنیم. آنها معمولا از فلفل دلمه ای نیز استفاده می‌کنند ولی به روشی که در غذا دیده نشود. در ادامه این مطلب که توسط سایت دلپزی گردآوری شده، رازها و فوت و فن تهیه سوسیس بندری خوشمزه به شما توضیح داده می‌شود.

طرز تهیه سوسیس بندری بدون سیب زمینی

اصل طرز تهیه سوسیس بندری بدون سیب زمینی است و نباید آن را با سوسیس سیب زمینی اشتباه گرفت. ولی از آنجایی که غذای به اصطلاح خیابانی می‌باشد، ممکن است به دلایل مختلف از جمله ایجاد طعم جدید یا کاهش قیمت، مواد دیگری از جمله سیب زمینی به آن اضافه شود.

البته اگر اهل غذای بیرون و ساندویچ خور حرفه ای باشید احتمالا تایید می‌کنید که بیشتر فست فودی ها این غذا را بدون سیب زمینی می‌پزند. (این را در مورد تهران می‌توانیم تایید کنیم)

ساندویچی ها از چه سوسیس و ادویه ای در بندری استفاده می‌کنند؟

ادویه این غذا زیاد نیست بنابراین طعم سوسیس در مزه غذا تاثیر دارد. اگرچه معمولا از سوسیس آلمانی که درصد گوشت کمتری دارد استفاده می‌کنند ولی طعم برخی از آنها خوشمزه تر است. استفاده از کوکتل گوشت ساده هم در بندری خانگی مرسوم است.

ادویه اصلی سوسیس بندری فلفل سیاه و فلفل قرمز است که طعم تند دلنشینی به غذا می‌دهد. پاپریکا ادویه اختیاری این غذا است و کمی عطر فلفل دلمه ای در بندری ایجاد می‌کند.

چطور سوسیس بندری خانگی را مثل رستورانی خوشمزه بپزیم؟

در ادامه آموزش سوسیس بندری مرحله به مرحله و تصویری بیان می‌شود ولی این توضیحات تکمیلی که فوت و فن خوشمزه شدن آن نیز هستند، لازم به نظر می‌رسد.

طرز تهیه شامل 3 مرحله است:

تفت سوسیس

تهیه سس بندری

مخلوط کردن مواد باهم و کمی پخت برای ترکیب طعم ها

سوسیس را در طرز تهیه اصلی به صورت کج برش می‌زنند. این فقط برای حفظ ظاهر اصلی این غذا است و ما دلیل دیگری برای آن پیدا نکردیم.

در تهیه این غذا نیازی به استفاده از روغن زیاد نیست. در دلپزی تنها با نصف قاشق غذاخوری روغن، پیاز و سوسیس را تفت دادیم (برای هر نفر یا هر پرس) بنابراین از این لحاظ سوسیس بندری رژیمی محسوب می‌شود.

اگر دوست دارید سوسیس بندری مجلسی داشته باشید، در زمان سرخ کردن سوسیس دقت کنید که نسوزد و لکه های سیاه و قهوه ای روی آنها ایجاد نشود. این لکه های به راحتی در غذا دیده می‌شوند. (حتما می‌دانید که منظور از مجلسی حساسیت در ظاهر زیبای غذاست)

پیاز را هم زیاد تفت نمی‌دهند که درست هم هست. چون پیاز در اثر تفت دادن طولانی شیرین می‌شود و طعم غذا را تغییر می‌دهد. (با توجه به ته مزه شیرین رب گوجه فرنگی)

همانطوری که قبلا اشاره کردیم سوسیس بندری با فلفل دلمه ای یا بدون فلفل دلمه ای قابل تهیه است بنابراین استفاده از آن اختیاری است. معمولا فلفل دلمه ای را خیلی ریز خرد می‌کنند که در غذا دیده نمی‌شود ولی عطر و طعم آن محسوس است.

آموزش مرحله به مرحله تهیه سوسیس بندری

طرز تهیه سوسیس بندری: 

1-سوسیس ها را به صورت اوریب برش بزنید.

2- مقداری روغن در ماهیتابه با حرارت متوسط داغ کنید. سوسیس ها را به روغن اضافه کرده و تفت دهید تا سرخ شوند. (میزان تفت دادن در تصویرهای بعدی قابل مشاهده است)

3- همزمان با تفت سوسیس، در ماهیتابه جداگانه روغن را با حرارت متوسط رو به بالا داغ کنید و پیازهای خلالی خرد شده را تفت دهید تا سبک و شیشه ای شوند.

مرحله اختیاری: در صورت تمایل در این مرحله فلفل دلمه ای خیلی ریز خرد شده اضافه کنید.

سپس زردچوبه، فلفل سیاه و فلفل قرمز را اضافه کنید و یک دقیقه تفت دهید.

بعد از ادویه، رب گوجه فرنگی را به ماهیتابه افزوده و کاملا تفت دهید. نباید بوی خامی رب باقی بماند.

در این مرحله سوسیس های سرخ شده را به سایر مواد اضافه کنید.

پس از مخلوط کردن سوسیس، نمک غذا را بچشید و اندازه کنید.

برای اینکه سوسیس طعم سس را به خود بگیرد باید کمی با مواد بپزد. بنابراین مقدار آب جوش گفته شده را داخل مواد بریزید و مخلوط کنید تا رب باز شده و مواد به خوبی باهم ترکیب شوند.

حالا درِ ظرف را ببندید، حرارت را کم کنید و چند دقیقه بپزید تا سس غلیظ شود.

سوسیس بندری خوشمزه آماده است.

یاد آوری نکات مهم که فوت و فن سوسیس بندری خوشمزه هستند

بهتر است در بندری از سوسیس ساده ای استفاده کنید که به تنهایی نیز طعم خوبی داشته باشد. معمولا ساندویچی ها از سوسیس آلمانی استفاده می‌کنند ولی در منزل انتخاب نوع و کیفیت سوسیس به عهده شماست.

یکی از مزایای تهیه سوسیس بندری خانگی نسبت به رستورانی ، کم روغن بودن آن است. نیازی نیست از روغن زیاد استفاده کنید.

سوسیس را به اندازه‌ای تفت دهید که بپزد و خامی نداشته باشد.

پیاز را تا سبک و شیشه ای شدن تفت دهید.

سوسیس بندری رستورانی معمولا فلفل دلمه ای دارد ولی به دلیل ریز خرد شدن، در مراحل پخت به خورد سس رفته و در غذا دیده نمیشود.

بندری اصلی تند است ولی می‌توانید آن را به اندازه ای تند کنید که دوست دارید. مقدار فلفل قرمز گفته شده، برای تهیه سوسیس بندری تند و همچنین خوشمزه شدن این غذا کافی است. اگر به خوردن غذاهای تند عادت دارید، باید مقدار فلفل قرمز را بیشتر کنید.

میزان رب گوجه فرنگی در همه غذاها بستگی به غلظت و کیفیت رب شما دارد. رعایت دقیق مقدار گفته شده ضروری نیست.

سوسیس بندری حرفه ای غلیظ و خوش رنگ است، خوب پخته ولی خشک نشده است و بوی رب نمی‌دهد.

داخل ساندویچ سوسیس بندری از گوجه فرنگی و خیار شور و در صورت تمایل کمی کاهو، استفاده کنید.

سوسیس بندری را می‌توانید مثل بیرون به صورت خوراک و پرسی نیز سرو می‌کنند. در این صورت، مقداری نان در کنار آن قرار دهید تا در صورت تمایل با آن میل شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر